In De Kamer Vliegen

Gestart door Thijs, augustus 10, 2005, 20:36:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thijs

Gisteravond was ik zijn badje aan het verversen en plots vloog hij op mijn hand en ging er niet meer vanaf.
Toen heb ik de gordijnen dicht gedaan enzo, maar na 2 uur wou hij zijn kooi niet meer in.....
Hij is niet bang voor mijn hand en ik mag hem ook eventjes aaien maar hij komt nog niet op mijn vinger zitten.
Ik probeerde hem te lokken met trosgierst en sla maar ik weet niet zo goed wat hij nou lekker vind, trosgierst lust hij wel maar hij vindt het niet zo lekker  :huh: .
En sla at hij een keer op en ik dacht dat hij het wel lekker vond.
Op een gegeven moment zat hij een een schilderij (bijna tegen de muur)en toen had ik rustig met een schepnet hem rustig tegen de muur gekregen.
Hij raakte niet in paniek ofzo maar toen pakte ik hem met mijn hand en ik had hem een beetje opgejaagt en mijn vraag is:

Is het erg dat ik hem heb opgejaagt, want daarna was hij een beetje bang voor mijn hand en word hij daardoor minder tam?? :unsure:

Safrena

Hey Thijs

Het is inderdaad niet goed om je parkietje op te jagen daar verlies je het vertrouwen van je parkietje mee

Het beste kun je als je parkietje niet meer terug in de kooi wil met de kooi bij hem gaan, of wachten dat het donker is of het zelf donker maken in huis dan zijn parkietjes rustig en kunnen ze makkelijker terug in de kooi

Na dit zul je opnieuw het vertrouwen van je parkietje moeten winnen

vele groetjes

Thijs

Dankjewel.... Werkt super!!

veerle

haha,
een van mijn parkieten kan niet zo goed vliegen(is een beetje dik) en wil niet uit de kooi maar ik haal haar er toch uit omdat ze toch wat zou vliegen.
en als ik de kooi voor haar neus houdt springt ze er dierct in.
integenstelling tot die andere :D

johan

als spruitje en speedy niet in hun kooi willen lok ik ze meestal met trosgierst.
de laatste keer lukte het niet meer ze hadden het in de gaten.
ik had ze toch erin gekregen en heb toen gelijk een doek over de kooi gedaan.
sindsdien doen ze het niet meer.

groetjes johan

Jojo

Ik ben alleen geen voorstander van het schepnet. :unsure:
Je weet nooit hoe je vogel reageert en als hij begint te fladderen, kan hij misschien zijn vleugelstjes beschadigen!
Mijn menig is: Een schepnet is voor vissen :excl:

es.

Hoi,

Ik heb 2 jonge parkieten en heb ook wel een beetje moeite om ze terug de kooi in te krijgen.
Ze blijven op de plek zitten in de keuken en vallen dan bijna inslaap. :blink:
Ik pak dan de allerjongste ( er zit 4 weken tussen) en dat probeer ik eerst met trosgierst alleen eet ze dat nog niet, dus pak ik haar/hem met mijn hand en dat vind ze/hij niet erg doe even kroelen en zet hem in de kooi, vervolgens gaat ie roepen naar de ander en die gaat dan uitzichzelf erin of richting kooi ;)  en dat gaat zo goed.
Ze zijn niet bang voor mijn hand geworden. B)
Ik beloon ze gelijk met eten of trosgierst, maar de een wil dat wel en de ander niet, dat komt misschien nog wel hij is nog erg jong.

Ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen. :blush:

Sonja

Hoi Esther,

Toch wil ik het je echt afraden, om je parkietje met de hand beet te pakken.
Op een gegeven moment verlies je daar, zoals Safrena al schreef, echt het vertrouwen van je parkietje mee. Het kan misschien in eerste instantie lijken, of ze niet bang voor je hand zijn geworden, maar als je ze vaker vastpakt, zullen ze niet meer op je hand willen komen zitten, en dat komt het tam maken zeker niet ten goede.
Je kunt beter eerst je parkietjes in de kooi handtam maken, voordat je ze rond laat vliegen, dan kun je ze straks rustig op je hand terug in de kooi zetten.

Veel succes en plezier met je parkietjes. ;)

Groetjes, Sonja.


es.

hoi,

Ze zitten ook wel op mijn hand alleen als je gaat bewegen dan vliegen ze steeds weg.
Ik was eerst en eigenlijk nog steeds wel bang dat het moeilijker is om 2 jonge parkieten tam te maken??
Ik doe heel goed mijn best loop heel de dag (alleen als ze slapen niet) tegen ze te kletsen en te fluiten en met mijn hand in de kooi dan komen ze wel op mijn hand zitten.
Rocky is 4 weken ouder en die is het makkelijkste van het stel, Kiko is wat banger komt ook wel op mijn hand maar is een beetje een scheiterd  :blush:  :blush:

Maar ik heb geduld hoor en ik hoop zij ook  ;)

Sonja

Hoi Esther,

Twee parkietjes kun je zeker wel tam maken, hoor.
Je zult er alleen een beetje meer je best op moeten doen, dan met eentje.
Dit, omdat ze natuurlijk ook met elkaar willen spelen e.d.
Maar heb vooral geduld, hoor, want het kan zeker! :)

Groetjes, Sonja.

Ingrid

#10
Hoi Esther,

Ik heb 2 parkietjes gelijktijdig aangeschaft, Blizzard het popje en Luna het ventje. Blizzard was vanaf dag 1 de brutaalste en vrij snel tam. Bij Luna duurde het ietsje langer. Nu is het zo dat Luna in de kooi niet op mijn hand komt zitten, hij is dan best wel wat bangig. Dat is zijn karaktertje, afwachtend en toch wel wantrouwend. Pas als Blizzard op mijn hand komt zitten, durft Luna de sprong ook te wagen. Wel moet ik zeggen dat hij nu na 8 maanden hier te zijn, wel eens uit zichzelf op mijn hand springt als hij maar buiten de kooi is. Dus geduld, aandacht en liefde doen veel. Met andere woorden, het komt allemaal goed!

Groetjes, Ingrid

es.

Oké was bang dat ik te voorbarig was geweest om 2 jonkies aan te schaffen, maar ben gelukkig niet de enige.
Heb ze ook nog maar een paar dagen, dus er is nog hoop. ;)
Zou het gewoon leuk vinden als ze bij me komen zitten enz.
Ze zitten nu alleen maar hoog bij mij in de keuken, maar ik laat ze maar op goed advies voorlopig in de kooi.