Paniek in de kooi

Gestart door Audrey1972, mei 10, 2008, 20:09:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Audrey1972

Sinds een paar weken hebben we een gezellig parkietje. Gelukkig was ie al snel gewend.
Hij heeft een mooi plekje in het midden van het dressoir.
Nu valt het ons op dat ie helemaal in paniek raakt als ik iets even op het dressoir zet of leg.
Kent iemand dit gedrag.
Moet ik hem toch confronteren met nieuwe dingen in de hoop dat ie er aan gaat wennen..... .

En eh, wanneer kunnen we gaan proberen een speeltje in de kooi te hangen.

Milo-Pixel

Leuk dat je een parkietje heb! Ik denk dat het toch gewoon wennen is met geluiden op het dressoir. Alles is natuurlijk nieuw, en dus eng ;) Ik zou het gewoon rustig neerleggen/zetten, zodat hij rustig kan wennen.

Citaat van: Audrey1972 op mei 10, 2008, 20:09:03
En eh, wanneer kunnen we gaan proberen een speeltje in de kooi te hangen.

Je hebt je parkietje al een aantal weken, maar hij heeft geen speelgoed  :-\ ? Dat vind ik eigenlijk een beetje zielig...... Ik zou zo snel mogelijk wat speeltjes in de kooi hangen, anders kan een parkietje zich heel erg gaan vervelen.

Groetjes,
Marit

DarkWolf

Euhm..het is de bedoeling om vóór dat je de parkiet koopt speeltjes in zijn kooi te hangen. Dus nu heeft hij helemaal niks in zijn kooi hangen? Hang er dan snel maar paar dingen in, want je parkiet verveelt zich steendood en voor je het weet ontwikkelt ie misschien een gedragsstoornis!:o
Het is heel normaal dat je parkiet in paniek raakt als je iets over de dressoir legt. Hij is waarschijnlijk nog niet helemaal gewend aan de omgeving, kent de spullen niet die je daar legt, kent jou niet, kent je handen niet, en waarschijnlijk leg je tamelijk snel iets neer wat hem ook doet schrikken (vlugge bewegingen zijn angstaanjagend).

Petr@

Ik had mijn kooitje eerst ook op een lade kast staan,merkte toch wel dat dat niet de juiste plek was.La open la dicht .Iets op het kastje leggen en er weer iets vanaf halen.Toch wel vervelend  en storend lijkt mij hoor zag dat Vledder er elke keer van schrok want onbewust doe je iets hard of zacht.
Ik vind een kooi hoort op een neutrale plek testaat war ze zich op hun gemak voelen.

Ja en speeltjes koop je gelijk met de kooi en die hang je er gelijk in voor je parkietje


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Audrey1972

We hebben het wel geprobeerd met een speeltje, maar daarvan ging ie ook helemaal over de rooie ..... .

Maar misschien een trapje of zo ....

Jasmin

Je moet wel even doorbijten als ik een nieuw speeltje ophang worden mijne parkieten ook druk maar ze moeten even wennen.

Mars

Gewoon speeltjes ophangen hoor!
Als hij al wat tam is, kun je zelf even met de speeltjes gaan spelen, in de kooi of gewoon voor de kooi, voor je ze er in hangt.

Gewoon wat leuke dingen kopen: iets met een belletje bijvoorbeeld, iets om te knabbelen enz.
Een parkietje moet wel wat te spelen hebben, juist dan gaan ze zich meer op hun gemak voelen en worden ze wat minder schrikachtig!

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..