Tam maken

Gestart door Rory, mei 05, 2008, 16:42:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rory

Hallo  :D

Ik heb vrijdag een parkietje gekocht en sinds gisteren steek ik mijn hand in zijn kooi.
hij reageert daar dus totaal niet op en gaat heel droog lopen spelen met zijn trappetje.
Ik heb geprobeerd om een stukje trosgierst aan te bieden maar ook hier heeft hij geen interesse in.
Hebben jullie misschien een idee om zijn interesse te wekken ?
Alvast bedankt

roman

Mijne reageert ook niet op trosgierst, denk dat dat nog wel komt. Als ik me vinger voor hem hou komt hij er soms opzitten. Wat ook kan helpen is zachtjes met je vinger net boven ze pootjes te drukken.

Rory

Zelfs dat doet hij niet, heb al op zijn buikje gewreven en mijn vinger bij zijn pootjes gehouden en negeert me totaal. Is hij misschien nog bang voor me ?

roman

Steek elke dag een paar keer je hand in de kooi, na een tijdje gaat hij het voorzichtig proberen. Ik heb hem ook vanaf vrijdag. Mijne zet eerst ook voorzichtig 1 pootje op me vinger en daarna nog een.

Safrena

Hey Rory

Welkom op het forum

Kijk eens op onderstaande link  ;)

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Vele groetjes

Rory

ow dus dat hij mij negeert is normaal? dan komt het allemaal vanzelf wel.
hahaa wil hem zo snel mogelijk tam maken want dan kan hij lekker los vliegen
in ieder geval bedankt :D

roman

Ik heb prescies het zelfde. Maar wacht nog een paar dagen voordat je hem laat vliegen, ik kon het ook niet weerstaan en moest hem pakken, wat slecht is voor ze vertrouwen in mij.

Rory

hahaha ja, ik wil hem ook heel graag los laten vliegen want hij zit constant te strekken maja als je hem dan weer moet vangen omdat je bijvoorbeeld wilt gaan slapen dan verliest ie misschien weer een stuk vertrouwen in je :(

Rory

ok het is een vreemd vogeltje
Ben net weer met mijn hand in de kooi gegaan en ik mocht nu zijn rug aaien maar zodra ik dan mijn vinger onder zijn pootjes wilt steken gaat hij snel weg
volgens mij heeft dit kereltje/vrouwtje gewoon een handleiding :P

fullmetalgirl

wat bij mij heeft geholpen is dit:
hang trosgierst weeklang in de kooi zodat hij weet hoe het smaakt,

mijn vogel wist niet wat het was toen ik er voor het eerst mee de kooi in ging  ;D
na een week de trosgierst uit zijn kooi gehaald en alleen maar kleine beetjes via mijn hand aangeboden,

Rory

bedankt!
ik ga het proberen  ;D

Rory

Mensen ik weet eindelijk zijn aandacht te trekken :D
Liedjes zingen! hahaha ben erachhter gekomen dat rory gek is op muziek en zodra ik ga zingen wilt ie het liefst bij komen.
Vandaag is hij/zij een paar keer op mijn vinger komen zitten, wel kort maar dit is een goed begin! :D

Sammydeparkiet

#12
Ik heb sinds 9 mei ook een Grasparkietje!
het is waarschijnlijk een mannetje.
Als je goed naar hem kijkt. Lijkt het of ie trilt. niet zo overdreven maar je ziet het wel.
En hij ademd echt heel opvallend! Weten jullie wat dat is.
Hij is nog best wel bang voor me. Maara ls het moet voor wat gaat ie heel even op mijn hand zitten.
en eten uit m'n hand doet ie ook al. Maar hij eet iet meer uit z'n eige etensbak en drinkensbak!
Daardoor voer ik hem nu maar steeds met de hand. moet ik daar nou mee door gaan ofniet.
De mijne is ook heel erg stil. Hij zit steeds maar op de zelfde plek. en kijkt niet om naar zijn speeltjes.
Is dat normaal. ?  :(


het is handiger als je de vragen over jou parkieteje bij elkaar in ene eigen topic houd, overzichtelijker voor jezelf en voor mensen die antwoorden willen geven, opdat ze dan alle informati hebben. Gr Caradow