wit korstje op de neusdop

Gestart door Federerfan, juni 01, 2008, 19:33:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Federerfan

Ik zag net dat Jimmie een wit korstje op zijn neusdop heeft en dat ook een stukje van een van zijn pootjes een beetje wit is. Is dat dan meteen schurftmijt of hoeft dat niet? Mijn vogelarts had hem daar wel een druppeltje voor onder zijn vleugels gegeven dacht ik, maar ik weet niet 100% zeker of het daarvoor was.

Ik vroeg me af of het misschien ook wat aangedroogd snot zou kunnen zijn, van het niezen. Alleen dat witte plekke op zijn pootje...geen idee wat dat is.

Berichtjes samengevoegd.
Gr.Sonja.

Jacko

met een foto is het misschien wat duidelijker,

gr

Sonja

Hoi Federerfan,

Omdat je schrijft dat het ook op zijn pootjes zit, zou het wellicht om schurftmijt kunnen gaan, maar om dat goed te kunnen beoordelen is een foto inderdaad wel handig. ;)

Groetjes, Sonja.

Caradow

En ik zou even navragen bij de arts, waarvoor dat druppeltje onder zijn vleugel was...

Federerfan

#4
Citaat van: Caradow op juni 01, 2008, 20:00:56
En ik zou even navragen bij de arts, waarvoor dat druppeltje onder zijn vleugel was...
Ja, zal ik doen. Een foto maken gaat me op dit moment helaas niet lukken.

Wat ik me nog afvroeg, komen mensen van dit forum weleens bij elkaar thuis? De reden dat ik het vraag, is dat ik niet elke keer naar de dieren-/vogelarts wil als er iets is met Jimmie, voor alle stress die dat geeft. Foto's maken is op termijn misschien mogelijk voor me, mar het zegt natuurlijk meer als je een foto echt ziet.

Of zijn er ook vogelartsen die aan huis komen?

Federerfan

Citaat van: Sonja op juni 01, 2008, 19:56:45
Hoi Federerfan,

Omdat je schrijft dat het ook op zijn pootjes zit, zou het wellicht om schurftmijt kunnen gaan, maar om dat goed te kunnen beoordelen is een foto inderdaad wel handig. ;)

Groetjes, Sonja.
Ja, het zou kunnen dat de arts er al naar heeft gekeken en dat het wel wegtrekt. Misschien zat het er al maar ik was zo bezig met het bol zitten en zijn moeie oogjes, dat ik daar niet op heb gelet maar de arts heeft het misschien wel gezien.