Karakter Van De Grasparkiet

Gestart door JanTur, augustus 10, 2005, 12:03:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

JanTur

Op welke manier kan ik het karakter van een grasparkiet achterhalen wanneer ik deze ga kopen bij de kweker, wetende dat ik hiervoor niet veel tijd heb om deze grasparkiet te observeren.

Is het zo dat actieve grasparkieten makkelijker kunnen praten?

Bedankt voor de informatie!

Safrena

Hey Jan tur

Het karkater van je parkietje leer je pas kennen als ze bij je zijn en als je dagelijks met ze bezig bent ;)

Zoals ik al zei het spreken van je parkietje hangt af van het karakter niet van het geslacht of hoe actief je parkietje is.

Sommige parkietjes zijn een natuurtalent voor praten andere parkietjes kunnen of willen gewoon niet praten

vele groetjes

Sara

Op de site staat over praten dat rumoerige parkietjes die veel lawaai maken meestal meer kans hebben om te leren praten. ;)
Maar ik vindt persoonlijk dat parkietjes niet persee moeten leren praten.
Ze zijn zowiezo lieve beestjes met ieder z'n eigen karaktertje ;) .
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Parkieten-Freak

CiteerOp de site staat over praten dat rumoerige parkietjes die veel lawaai maken meestal meer kans hebben om te leren praten. ;)
Maar ik vindt persoonlijk dat parkietjes niet persee moeten leren praten.
Ze zijn zowiezo lieve beestjes met ieder z'n eigen karaktertje ;) .
[snapback]11380[/snapback]

Ik weet niet waar je bovenstaande gelezen hebt, maar over praten staat op mijn site het volgende:
CiteerWel schijnt het zo te zijn dat parkieten die graag kwetteren en geluidjes maken sneller tot praten bereid zijn in vergelijking met de wat stillere soortgenoten.



Marthijn

Nou een kennis van mij heeft een grasparkiet
is rustig maar kan heel goed praten hoor
hele zinnen en woorden
misschien is dit een uitzondering of zo maar toch
misschien hebben jullie er wat aan? :P
en ligt het misschien niet aan de huisgenoten? :mellow: