Dolce weggevlogen.. drama drama drama!

Gestart door Dolce, mei 07, 2008, 11:20:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dolce

helaas was mijn lieve Dolce gister weg gevlogen. ik was natuurlijk helemaal in paniek, maar zag dat ze in een van de achtertuinen van achterburen was gevlogen.
dus ik vol met tranen, rende naar de straat uit, en belde het hele rijtje huizen af. helaas was er niemand thuis met dit mooie weer.

maar in een huis, waar kennisen van ons woonde, was alleen de tuinman er. dus ik zeg ja even mijn vogel zoeken! en ren de tuin in... nee geen dolce.

ik weer al huilend terug gerend naar mijn eigen huis, en eenmaal in de achtertuin hoorde ik haar! dus ik ben de schutting over geklommen maar tevergeefs, de tuin die naast de tuin was waar ik ingeklommen was, kon ik niet komen.
dus ik weer terug, en weer rennen rennen naar die ene tuinman en de tuin.
en ik hoorde haar maar 'schreeuwen'. dus ik wist dat ze wel in die tuin zat. maar die tuin is mega groot dus het was even zoeken.

nou eindelijk gevonden, zat die in een boom van 10 meter. dus de tuinman ging mij helpen, dolce nat sproeien (maar ze klom alleen maar hoger.)
en ik roepen: Dolce !!!!!Dolce!!!!

nou toen vloog ze naar een andere boom, net zo hoog en net zo vol met takken en weer duurde het een uur voordat we haar zagen, inmiddels was een vriendin er ook bij gekomen.

nou die man denneappels richting dolce gooien, en vloog ze weer in een andere boom. daar zat ze even maar vloog toen uitzichzelf weer naar een grote boom van 10 meter. nou die man een ladder gepakt, en in de boom geklommen. maar dolce ging weer hoger.
eind van de dag kwam mijn vriend na zijn werk speciaal heen en weer rijden om dolce te redden. ook hij klom de wankelende ladder in, ik had de kooi al gepakt om haar daar in te lokken. die hadden we aan een lange stok gemaakt en in de boom gehangen. maar ook dat hielp niet.

het was te gevaarlijk om de boom zelf in te klimmen. en dolce zat bijna op het topje. mijn vriend moest eten, en die vriendin ging met mij mee om ook te eten.
ik kon me gedachten er niet vanaf houden en we aten in de tuin en daar hoorde ik haar steeds. moest ik het dan maar opgeven? maar dat arme beestje kan het daar gewoon niet overleven.........

de brandweer bellen was allang geen optie meer, dat kost hier zo'n 800 euro en dat heb ik never nooit niet.

na het eten zag ik haar opeens vliegen achter het dak! ik denk hee????? dus wij rennen naar die ene tuin,, maar het geluid kwam achter die tuin. wij wilde geen tijd verliezen met omlopen dus wij over het muurtje gesprongen naar het speeltuintje. en ja hoor daar zat ze in een boom.
deze boom was niet zo hoog en veel overzichtelijker.
dus ik de kooi gepakt. het duurde even, ze ging steeds een takje lager. en uiteindelijk vloog ze op haar kooi.

ik was echt het gelukkigste mens ter wereld! nu zit ze weer lekker in haar kooi. ik ben zooo blij!!

sorry voor het lange verhaal maar dit moest ik even kwijt.

lang leve mijn lieve dolce!!!

fullmetalgirl


Kleintjes

Hoihoi,

is dat even schrikken geweest. Je bent wel 'n echte geluksvogel en Dolce ook omdat ze nu weer veilig thuis is.

Hoe kwam 't eigenlijk dat ze los was?

Geweldig dat de tuinman je heeft willen helpen, en je vriendin en je vriend ook natuurlijk. Gelukkig heb je haar terug kunnen halen en is ze nu weer veilig thuis.

Geniet lekker van je meisje en 't mooie weer. Pas wel op dat ze niet nog 'n keer ervandoor gaat.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Ingrid

Je hebt echt heel veel geluk gehad!!
Zo zie je maar weer, let dus goed op tijdens de zomerse dagen, extra controle van deuren/ramen en kooi kan echt geen kwaad.

Milo-Pixel

Wat een geluk!! Het gebeurd niet vaak dat een weggevlogen parkietje terug keert! Wat was de oorzaak? Even goed maatregelen nemen zodat het niet nog eens gebeurd..

Veel plezier nog met Dolce.

Groetjes, Marit

Mandy

Jemig wat een verhaal en wat ontzetten fijn dat ze weer terug is!!!


Toch maar ietsje beter uitkijken hé.

Demelza

Jeez, wat vliegen er veel vogels weg...

Ik ga vanmiddag nog slotjes kopen voor de 2 kooien die ik heb staan...

hillie

Jeetje wat een geluk heb je gehad.... ::)
Je zou de volgende keer wel beter uitkijken of niet.

Maar ja ze kunnen tegenwoordig ook uit een dichte kooi ontsnappen heb ik gemerkt.
Als ze slim genoeg zijn.... :P


groeten hilde

DarkWolf

Waaw, wat een geluk dat ze zo braaf in de bomen bleef zitten (zelfs toen ze dennenappels naar haar kop kreeg gesmeten) :P
Is blijkbaar wel erg tam beest, dat ze nadien gewoon terug op haar kooi vliegt. Je hebt echt geluk gehad, hopelijk moet je dit nooit meer meemaken!

roman

Je hebt echt heel erg veel geluk gehad!

roha

Pfew, wat heb jij een geluk zeg!

Voortaan toch nog beter opletten!


dsmmeijer

Wat ontzettend fijn dat ze in de buurt bleef, en uiteindelijk in de kooi ging.
Kreeg het wel benauwd toen ik dat allemaal zo las.
Dat wil ik in ieder geval niet meemaken dat ze weg vliegen.

Ik ben blij voor je dat het goed afgelopen is.
Ik hoop dat je dat niet meer mee hoef te maken.

Groetjes,  Danny

Caviaplanet

Zucht wat een verhaal. Wat ben ik blij voor je dat het goed is gekomen en Dolce weer in de kooi zit. Hopelijk gebeurd dit nooit meer.
Groetjes
Jolanda