Kooi gebouwd

Gestart door roman, mei 08, 2008, 09:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

roman

Hallo,

Nadat ik hier op het forum las dat mijn ronde kooi niet goed was heb ik zelf een kooi/voliere gebouwd. Op de foto is hij bijna af, maar hij is nu helemaal af. De maten zijn: 100H X 50D X 50B. Ik heb meteen maar een redelijk grote gemaakt zodat ik later ook nog een 2de vogeltje erbij kan nemen.


Gr. roman

[verwijderd door de beheerder]

Mandy

Altijd goed!  ;D

Nou nog mooie speeltjes er in en klaar!
Die parkietjes van krijgen een paleisje! ;)

ik zelf heb er 4 in een kooi van een dwergpapagaai, maar ach die gebruiken ze eigenlijk alleen om te slapen en te eten, voor de rest zijn ze er bijna altijd uit.

roman

Ik ga zometeen even wat takken van de wilg in de achtertuin zagen en even in de winkel kijken voor leuke speeltjes :D

Milo-Pixel

Hou er wel rekening mee dat parkietjes het hout flink onderhanden kunnen nemen. Je moet dus wel goed in de gaten houden of ze gaan knagen en knabbelen. Ook hoop ik dat het onbewerkt hout is? Verder ziet het er goed uit! En het is zeker beter dan een ronde kooi ;)


Mandy

Een wilg uit de achtertuin is toch onbewerkt of zie ik dat verkeerd?!

Hout van fruitbomen en dergelijk is altijd goed...

Maar deze website eens dan kun je alles bekijken aan speeltjes en zo.

Veel plezier in ieder geval!

fullmetalgirl

blijft leuk eigen kooi  ;D

ben benieuwd hoe hij eruit ziet nu hij helemaal af is :D

heb je rekening gehouden met schoonmaken van de kooi? ik zie namelijk op foto geen lade en geen deurtjes onder...
of is dit later nog toegevoegd?
zullen blij zijn met deze ruime kooi  :D

Milo-Pixel

Citaat van: Mandy op mei 08, 2008, 11:56:28
Een wilg uit de achtertuin is toch onbewerkt of zie ik dat verkeerd?!

Een wilg uit de achtertuin is inderdaad onbewerkt ;) Deze worden als ik het goed begrijp, gebruikt voor de zitstokken. Maar de kooi zelf is ook met een houten geraamte (of zie ik dit nu verkeerd op de foto??), en dan lijkt het mij afkomstig van een bouwmarkt. Daarom vroeg ik me af of het wel onbewerkt was ;)

Mandy

Goed opgelet! ;)

Ik had nie goed gekeken...

@ ROMAN Wat voor een gaas of tralie werk is er gebruikt dan ????

roman

De kooi is inderdaad van onbewerkt hout gemaakt. Het gaas is kippen gaas, de vakjes zijn 13X13MM dus daarin komt hij niet vast te zitten. De kooi is klaar nu en de parkiet zit er al in :)

Op de foto zat er nog geen deur die zit er nu wel in.

Anita1983

WAUW, dat ziet er leuk uit!!!
Heb je ook een foto van hoe hij geworden is?
Ben wel benieuwd hoor! ;)

Liefs,
Anita

roman

Hier een foto van hoe het er nu uitziet:
Ik heb helaas nog geen grote wilgen tak kunnen afzagen :(

[verwijderd door de beheerder]

Mandy

Wauw!  ;D

Doe er maar gauw een "vriendje bij" .... Wat zullen ze daar fijn zitten.

hebben ze ook een mogelijkheid om lekker naar buiten te kunnen kijken?! Uit de zon natuurlijk....

roman

Ja hij kan naar buiten kijken door het raam. Een vriendje komt er binnenkort bij ;D

hillie

Is een zeker een mooie voliere geworden

En er moet zeker een vriendje bij komen.
Is maar een zielig gezicht zo grote voliere en dan maar 1 vogeltje er in.

groeten hilde

DarkWolf

Zitten er ook deurjes in de kooi? Die zie ik namelijk nergens.
En een lade onderaan had ook handig geweest om de kooi uit te kuisen, weet niet of je die hebt.
Ziet er wel leuk uit, nu nog beetje inrichten met speeltjes en ander materiaal en dan is het helemaal top ;D

dsmmeijer

Ziet er goed uit.

Ik hoop alleen dat je bovenin ook zitstokken hebt geplaatst, want parkietjes zitten het liefst zo hoog mogelijk.
Heb ook een voliere en zitten zo goed als altijd boven.

roman

Er zit 1 grote deur in de kooi, zit aan de zijkant. Op de bodem ligt een krant met daarop een laag schelpenzand. Dus ik hoop dat ik zo alles eruit kan halen. Ik ga vandaag op pad voor zit stokken, speeltjes etc.

roha

Een krant is niet goed om onderin de kooi te leggen. Er zit inkt op en dat is erg giftig voor parkietjes. Ook al doe je er schelpenzand over, het is niet veilig.
Ik denk ook niet dat het handig en hygienisch werken is op deze manier.

Zit de deur dan aan de linkerkant op de foto? Ik kan de deur niet goed zien, maar krijg het idee dat het hele bovenste gedeelte de deur is. Hoe gaat de deur open?

Ik zou ook oppassen met het gaas, de randen waar het is afgeknipt, kunnen scherp zijn, vooral als ze eruit zijn. Of nog wat houten latjes ertegen aan vast maken, zodat de scherpe randen weggewerkt zijn.

Succes!!