Mijn kleine grote aanwinst!

Gestart door Meltjuh, mei 06, 2008, 16:32:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meltjuh

Hallo allemaal,

Zondag was voor de meeste mensen een heerlijke en letterlijke zondag. Ik heb helaas niet echt van de zon kunnen genieten, maar wat er tegen over stond was het meer dan 100% waard.

Ik en Hanneke (roha) zijn namelijk van uit Den Haag naar Friesland gereisd voor meerdere redenen. Ilse was namelijk jarig en ik was een van de gelukkigen die één van de baby's van Marcia haar parkietjes mocht ophalen! De reis begon lekker chaotisch, maar ik had ook niet ander verwacht. Details houd ik jullie bespaard.


Het was een super dag! Want ik heb 3 dames van het forum weer kunnen zien en spreken, ik heb er een klein parkietje bij en ik heb 2 jongen van Macho en Tika weer gezien! Marcia, Ilse, Hanneke en ik hebben veel bij gekletst terwijl we aan het smullen waren van de zelfgebakken appeltaart van Ilse (en hij was heerlijk!).

De dag ging natuurlijk veel te snel. Marcia is zo lief geweest om mij en Hanneke weer bij het station af te zetten ( ze had ons trouwens ook al opgehaald) nogmaals bedankt daarvoor! Op de terug reis heeft het kleine meisje zich heel dapper gehouden. Ze kwam zelfs bij de tralies kijken en luisterde mee met de gesprekken van mij en Hanneke ( 2 min stilte hihi ). Het kleine meisje was helemaal kapot na die hele reis dus ik heb haar de rest van de dag lekker met rust gelaten.

Gister ben ik gelijk begonnen met uit de hand voeren en lekker veel tegen haar kletsen. Ze is heel nieuwsgierig en laat duidelijk merken dat ze interesse in mensen heeft. Ze komt gelijk op mijn hand zitten als ik wat eten heeft, maar dat heeft ze ook van huis uit mee gekregen;). Vandaag stond de ontmoeting met Tika op de planning. Kleine Mello (want ik heb nog geen andere  naam) en Tika hebben samen door de tralies wat trosgierst gegeten. Tika was zeker wel geïnteresseerd, maar is nog wat afstandelijk. Ik weet zeker dat het helemaal goed  gaat komen;). Oma en kleinkind worden vast dikke vriendinnetjes ;D

Hoe kleine Mello gaat heten weet ik eerlijk gezegd nog niet. Ik heb even zitten denken aan een edelsteen naam. Mello is blauw met geel en ben toen gaan zoeken naar een edelsteen die in allebei die kleuren voor kwamen. Toen kwam ik op de Saffier en dacht aan de naam Saphira. Op zich wel een mooie naam maar best lang voor een parkietennaam. Ik vind Mayla of Mila ook een mooie naam, maar het moet wel bij het vogeltje passen

Als het van de beheerders en moderators mag plaats ik vanavond nog een fototje van de ontmoeting van mijn 2 dametjes.

Lieve Marcia bedankt voor kleine Mello. Ik ben nu al helemaal weg van haar. Ilse bedankt voor de gastvrijheid en dat ik even de Barani bij de buren mocht springen haha! Hanneke bedankt voor de gezelligheid en alles:D

Chicowen

Hej Mel,

Wat leuk van kleine Mello! Ben heel benieuwd naar de foto's, ook al heb ik natuurlijk al wat fotootjes gezien. ;)
Geniet maar lekker van de kleine meid en het nichtje van Pucky (?? is toch het nichtje denk ik he... pff... familiebanden zijn lastig :P hahaha)

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Ilse*

Hee Mel!

Leuk zeg dat Mello zo lekker tam is!
Ben benieuwd hoe het zal klikken tussen haar en oma (;)) :P Vast heel goed! Tis toch familie he.
Gelukkig lijkt de eerste indruk goed te zijn!

Ik vond het trouwens heel gezellig dat jullie er waren en ben blij dat jullie de appeltaart lekker vonden :)

Natuurlijk wil ik jou (en Hanneke en Marcia) ook bedanken voor het cadeau en de Golliwoog's! Kan Keecko weer lekker graven :-X

Veel plezier met mooie Mello! :-* ;D
(En ik vind Mila ook een hele mooie naam ;))

Liefs, Ilse

roha

Hoi Mel!!

Wat fijn dat het wel lijkt te klikken tussen de 2 dames.
Jij ook bedankt dat je met mij mee wilde reizen naar het hoge noorden en ook voor de gezelligheid!! Ik heb zeker lol gehad en gelukkig stonden alle treinen stil ;) (hihihihi)
Marcia heel erg bedankt voor het ophalen en terugbrengen met de auto vanaf Heerenveen en ook voor de gezelligheid.
Ilse, inderdaad de appeltaart was erg lekker, ik was beetje verbaasd dat dat grote stuk er in een keer inging, zo lekker en bedankt voor de gezelligheid en gastvrijheid, fijn dat ik Keecko weer even in levende lijve heb gezien, ze ziet er goed uit, leuk dat ik nu ook de hele bende bij elkaar heb gezien.

Meiden het was een gezellige dag!!  ;D

Liefs, Hanneke

Milo-Pixel

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Mel! Heel veel plezier van Mello, en Tika natuurlijk. Ben benieuwd welke naam je gaat kiezen ;)

Liefs, Marit

Mars

Nou Mel, wat een lief verhaal. Het zal vast en zeker helemaal goed gaan tussen Mel (lo) en Tika.

Hey meiden, ik heb ook een fijne dag gehad. Leuk dat jullie er waren en erg gezellig om zo lekker relaxed Ilses verjaardag te vieren.


Enne, Mel... Ilse en ik vinden haar een Milla ;) En wij kennen haar heel goed :P
Nee, hoor denk er maar even heel goed over na.

Liefs Mars
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sonja

Hoi Mel,

Hartstikke leuk dat je weer een lief parkietenvriendinnetje voor Tika hebt! ;D

Ik hoop dat je heel veel en heel lang plezier van je nieuwe aanwinst mag hebben en dat zij en Tika heel gelukkig zullen worden samen.
Maar dat komt vast wel goed. :)

Geniet ervan!

Groetjes, Sonja.

hillie

Hoi Mel,

Wat leuk voor je dat een nieuwe aanwinst heb.
Veel plezier er mee gewenst.

groeten hilde

Anita1983

Hey Melanie,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe parkietenvriendinnetje  ;D
Ik vind de naam, zoals hij nu is "Mello" een leuke naam! Klinkt zo lekker vrolijk en spontaan ;)
En dat "kleine" ervoor maakt het helemaal hihi :D
Geniet maar lekker van elkaar en volgende week wil ik alles horen!!!!

Dikke knuffel xxx
Anita

Safrena

Hey Mel

Ik zie je berichtje nu pas, schaam, schaam van mij  :-[

Wat fijn zeg dat Tika niet meer alleen is, oma en kleinkind echt heel leuk, dat moet gewoon prima klikken
En leuk dat Melo meteen al je hand vertrouwd, maar tja komt ook van een hele goede thuis waar ze meteen al geleerd zijn om op een positive manier aan mensen te wennen ;)

Geniet maar lekker van je twee lieverdjes

Vele groetjes

Meltjuh

Het is Myla geworden ;D.

Myla heeft het al helemaal naar haar zin. Overdag zet ik haar kooi een tijdje naast Tika haar kooi en dan fluiten ze vrolijk naar elkaar.
's Avonds staat ze bij mij op de kamer en dan krijgt ze alle aandacht. Myla eet in en buiten de kooi uit mijn hand en komt zelfs al naar mij toe vliegen ;D. Vandaag begroette ze me al luidkeels toen ik terug kwam van werk :-*.

Mensen ik ben verliefd :-*.

Ingsu

Ah, wat leuk zeg! Gefeliciteerd!
We verwachten nu wel wat fototjes hoor!  ;)

Mars

Citaat van: Meltjuh op mei 08, 2008, 15:05:56
Het is Myla geworden ;D.
Vandaag begroette ze me al luidkeels toen ik terug kwam van werk :-*.


Dat kan ze heel goed: dat luidkeels begroeten, hihi.

Mooi hoor, Myla  :-*
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Meltjuh

Vandaag heb ik Myla bij haar oma gezet :-X.
Ze lijken elkaar nog niet echt uit te kunnen staan. Kleine Myla mag niet uit de bakjes eten en Tika mag niet op mijn hand zitten eten als Myla daar ook op zit. Het blijft gelukkig bij pikken dus ze vliegen elkaar niet aan.

Ik weet dat ik geduld moet hebben dus ik kijk het voorlopig even aan ;). Ze moeten vast eerst even uitvechten wie de dominanste van de 2 is ;).

Parkieten-Freak

Mel, ik schaam me dood, maar ik heb dit hele topic dus gemist. Ik wist niet dat je weer een tweede vogeltje had!  :o
Maar eh....wat fantastisch!  ;D Een kleinkind van Tika........ :-* dat moet wel een schatje zijn he!
Veel succes met beide dames!  :D


Mars

Citaat van: Meltjuh op mei 13, 2008, 22:16:38
Vandaag heb ik Myla bij haar oma gezet :-X.
Ze lijken elkaar nog niet echt uit te kunnen staan. Kleine Myla mag niet uit de bakjes eten en Tika mag niet op mijn hand zitten eten als Myla daar ook op zit. Het blijft gelukkig bij pikken dus ze vliegen elkaar niet aan.

Ik weet dat ik geduld moet hebben dus ik kijk het voorlopig even aan ;). Ze moeten vast eerst even uitvechten wie de dominanste van de 2 is ;).

Ja, dat denk ik ook. Daar zullen ze vast wel een weekje voor nodig hebben.

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Idske

Hoi Melanie,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!  ;D

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Meltjuh

Citaat van: Parkieten-Freak op mei 13, 2008, 22:43:19
Mel, ik schaam me dood, maar ik heb dit hele topic dus gemist. Ik wist niet dat je weer een tweede vogeltje had!  :o
Maakt niet uit hoor Anneke ;).

De damens kibbelen nog wel volop. Ik denk niet dat het ooit beste vriendinnetjes worden. Inplaats van dat 1 het ineens opgeeft willen ze beide de dominantste zijn.

Myla heeft al meerdere malen losgevlogen! Zelfs al met een klein stukje raam zonder luxaflex! Ze gewoon naar mij toe gevlogen zelfs ook af en toe zonder dat ik iets te eten bij me heb:-*.
Helaas zijn mijn ouders op vakantie dus heb ik geen foto toestel. Ik zal snel ergens wat foto's plaatsen van de 2 dames!

chrikske

wat tof dat je een nieuw parkietje hebt  ;D 'k heb benieuwd naar de foto's  :-*

Mars

Citaat van: Meltjuh op mei 20, 2008, 17:09:12
De damens kibbelen nog wel volop. Ik denk niet dat het ooit beste vriendinnetjes worden. Inplaats van dat 1 het ineens opgeeft willen ze beide de dominantste zijn.

Ik denk dat het nog wel even kan duren voor ze dat bepaald hebben en dan zullen ze elkaar uiteindelijk wel lief gaan vinden. Maar het gaat verder wel goed?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Meltjuh

Nou ::)... Myla krijgt af en toe aardig op haar kop, maar doet het gerust ook terug hoor. Tika is in ieder geval niet de lieve oma die ik Myla had toegewenst, maar ze is dan natuurlijk ook echt een fel popje.
Helaas heb ik ze nog geen één keer betrapt op kroelen of iets wat daar op lijkt. Ik denk wel dat Tika zich beter voelt dan voorheen aangezien ze nu natuurlijk wel heel de dag door afleiding heeft. Myla is niet echt een aandacht trekkertje bij Tika. Ze komt liever bij mij zitten om wat trosgierst te eten ;).

Myla vermaakt zich voor de rest prima in haar eentje aangezien Tika zich niet echt met haar bemoeid. De mensen die mijn kooi hebben gezien begrijpen vast wel hoe dat komt. Elke dag verkent ze elke hoek van de kooi opnieuw ;D.

Mars

Mooi zo! Dat klinkt in ieder geval wel goed.

En ik geloof echt dat ze uiteindelijk wel meer naar elkaar toe trekken. Je hebt nog geen spijt toch?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Meltjuh