weer laten vliegen of niet?

Gestart door Rianntjee, mei 06, 2008, 11:33:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rianntjee

hej hej
Mijn parkiet kiki heeft ongeveer 4/5/6 maandjes geleden een herseninfarct gehad. Ik ben toen met hem naar de dierenarts gegaan want ik wist niet wat het was. De dierenarts zei dat hij een herseninfarct heeft gehad. Als medicijn kreeg ik antibiotica en het werkte. Ik besloot om een 2de parkiet erbij te nemen zodat hij weer beter zou worden en gelukkig heeft dat goed geholpen. Maar ik heb nu een vraagje:
Ik zou heel graag mijn parkieten los willen laten, maar ik weet niet of dat wel kan omdat kiki een herseninfarct heeft gehad. Ik ben bang dat als hij dalijk ergens tegenop vliegt dat het echt is afgelopen..
Zou ik hem kunnen laten vliegen of zou ik dat maar laten?

m.v.g. Rianne

Mandy

Hmmm beetje lastig inderdaad.

Wat je wel kunt doen is alles dicht doen in huis, de gordijnen en natuurlijk alle deuren.
Is ie een beetje onhandig dan zou ik inderdaad uitkijken maar als zijn motoriek prima is.... hij moet natuurlijk een beetje de kans krijgen om alles weer te ontdekken.

Wat het allerbeste is: Doe even navraag bij je dierenarts.
Dan weet je het zeker. Ik weet niet waarom een parkieten een hersen-infarct kan krijgen maar ik denk niet dat dat komt omdat ie zich stoot. Het ligt een beetje aan de gezondheid van de parkiet zelf.

Ilse*

Citaat van: Rianntjee op mei 06, 2008, 11:33:02...Mijn parkiet kiki heeft ongeveer 4/5/6 maandjes geleden een herseninfarct gehad. Ik ben toen met hem naar de dierenarts gegaan want ik wist niet wat het was. De dierenarts zei dat hij een herseninfarct heeft gehad. Als medicijn kreeg ik antibiotica en het werkte...

Euhmm... ik wil niet veel zeggen, maar als je parkiet een herseninfarct had heeft Antibiotica echt geen zin. Antibiotica is tegen een bacteriƫle infectie en een herseninfarct is niet veroorzaakt door bacteriƫn, maar door een bloedpropje.
Bovendien denk ik eerlijk gezegd niet dat een parkietje een herseninfarct overleeft :-\ Een dierenarts kan ook niet zo van buitenaf zien of het een herseninfarct is. Was je bij een vogelarts geweest?

Als hij nu weer helemaal beter is, lijkt het me eerder een hersenschudding.

Je kan ze gewoon laten vliegen als je parkietje geen klachten heeft. Gewoon goed rekening houden met de bepaalde dingen in de kamer (gordijnen dicht, e.d.).

Groetjes, Ilse