iets aan haar pootje..

Gestart door davey, mei 05, 2008, 22:37:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

davey

hallo,
ik ben vandaag een parkieten popje gaan halen.
in de kooi waar ze inzat, heb ik alleen het andere pootje gezien.
maar het pootje waar ze dus iets aan heeft is ook het pootje met een ringetje erom...
een teen die normaal naar achteren hoort te staan staat richting de voorkant.. en aan een teentje heeft ze geen nageltje  :( .
ze lijkt hier helemaal geen last van te hebben ???
ik zelf heb het vermoeden dat het probleem met het teentje komt door een te dikke zitstok? zou dit kunnen?
en dan had ik nog een vraagje, kan die teen nog terug groeien naar achteren?


mvg davey.
ps, ik plaats er morgen een foto van ;)

Safrena

Hey davey

Door de dikke zit stokken zal dit zeker niet komen.

Of het nageltje terug groeit is zo moeilijk te zeggen en hangt ook af van de oorzaak van het verlies van het nageltje en hoelang ze dat nageltje al kwijt is
Soms groeit dit terug, soms ook niet

Vele groetjes

Audrey

#2
Als je parkietje zelf geen hinder van de 'misgroeide' teen ondervindt is het geen zo'n probleem, en anders eens langsgaan bij een vogelarts of er een behandeling mogelijk is. Maar ik denk dat er weinig aan te doen is... Ik weet dat bij mensen met ernstige vitamine of mineralen tekorten misvormingen kunnen optreden, mss is dit ook bij vogeltjes het geval en kan dat ook een mogelijke verklaring zijn?
En voor het nageltje, idem, zoals Safrena al zei, het al dan niet teruggroeien hangt af van de oorzaak.
Misschien eens informeren bij de kweker/dierenwinkel of deze 'afwijkingen' aangeboren zijn?  :)