vleugels van lijfje

Gestart door parkietenl0ver, mei 12, 2008, 15:06:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenl0ver

de vleugels van mijn parkietjes zitten de hele tijd van hun lijfjes. ik heb gelezen dat ze het dan warm hebben. ik spuit ze dan meestal nat. en soms blaas ik ook doe ik het dan goed of moet ik ze gewoon zo laten

xxx parkietenl0ver

Jacko

Ha Parkietenl0ver,

Het klopt dat de parkietjes het warm hebben als ze hun vleugels uitzetten, maar je hoeft niet perse hem/haar dan nat te spuiten of te blazen. Je kunt hem dan beter even op een wat koeler plekje zetten of een raam op een kiertje doen (wel goed opletten)'

gr

Safrena

Hey parkietenl0ver

Jouw parkietjes hebben het dan inderdaad heel warm

Als ze het leuk vinden mag je ze dan een keertje nat spuiten, maar blazen zou ik zeker niet doen

Je kan ze ook inderdaad als het echt te warm is, een tijdje op een koelere plaats zetten, maar niet te koel of in de wind of tocht

Vele groetjes

parkietenl0ver

maar de vleugels zijn wel heel erg van hun lijfjes. kan het zijn dat ze willen paren :-[. misschien een raar vraag...

GR. Pl0ver

ciske

als ciske het erg warm heeft gaat ze met gespreide vleugels tegen de tralies aan hangen

als dat gebeurd dan zoek ik ook razend snel verkoeling want vind dat geen goed teken :$

roha

Citaat van: parkietenl0ver op mei 12, 2008, 21:06:31
maar de vleugels zijn wel heel erg van hun lijfjes. kan het zijn dat ze willen paren :-[. misschien een raar vraag...

GR. Pl0ver

Dit heeft niets te maken met de paring, dit is echt een teken dat jou parkieten het heel erg warm hebben.
Blazen zou ik ook niet doen, omdat het toch niet helpt. Jouw wind is ook 37 graden, dus ook niet echt prettig ter afkoeling.
Kan je de kooi niet op een ietwat koelere plaats zetten, of ervoor zorgen dat het iets koeler wordt in huis?

Mandy

Hang er even een badje in..  Of maak er een spelletje van met water...

Maar ik heb ook wel eens het idee dat het niet alleen van warmte komt, of ze moeten zichzelf zo opgewonden hebben of boos zijn om iets dat ze het daar warm van hebben, ik vraag dan aan ze of ze een adelaar imiteren ;)

Jacko

Als de vleugels heel ver van het lijfje af zijn (ja net hoe je dat ziet) kan ook een reactie zijn op heel lang vliegen. Dan zijn ze ook uitgeput en doen vaak hun vleugels even wijd.

gr

parkietenl0ver

bedankt allemaal ik zal niet meer blazen ;D

parkietenl0ver

roha

Citaat van: Jacko op mei 13, 2008, 15:54:35
Als de vleugels heel ver van het lijfje af zijn (ja net hoe je dat ziet) kan ook een reactie zijn op heel lang vliegen. Dan zijn ze ook uitgeput en doen vaak hun vleugels even wijd.

gr

Dit is dan ook omdat ze het erg warm hebben, van lang vliegen krijgen ze het ook erg warm, niet zozeer dat ze uitgeput zijn.