In bakje met voer rondbuitelen

Gestart door gipsy2007, april 17, 2008, 17:15:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

gipsy2007

Hallo Allemaal,

ik ben Diana en ik woon in Breda, ik ben al jaren verknocht aan de Grasparkietjes.
Pas geleden is mijn tamme parkietje tinckerbell overleden , dus mging ik op zoek naar een ander.
deze Binkie genaamd heb ik nu een week en heb nog nooit meegemaakt dat een grasparkietje zo tam kon zijn , hij spring tegen de kooi als ik kom aangelopen en wil eruit en zit op mijn vinger zijn eigen schoon te make.
maar nu doet hij wel iets vreemd wat ik nog nooit heb gezien hij gaat in zijn voerbakje rondbuitelen , heeft iemand enig idee waarom een grasparkietje dit zou doen .
alvast bedankt. ???

Sonja

Hoi Diana,

Welkom op het forum! :) Als je verknocht bent aan grasparkietjes zit je hier wel goed! :P

Wat akelig dat je parkietje Tinckerbell is overleden.... :(
Niemand kan je kleine vriendje vervangen, maar het is wel fijn dat je nu weer zo'n lief maatje hebt gevonden. :-*

Is Binkie nog erg jong?
Jonge parkietjes moeten hun weg in de kooi nog een beetje vinden, en vaak zijn ze ook nog op zoek naar iets wat ze doet denken aan het nestkastje. Ze kruipen graag ergens in, soms ook in je handen als je daar een holletje van maakt. ;)

Je kunt eens een badje aan de kooi hangen (zonder water!) maar met een zacht doekje erin. Vaak vinden ze dat erg fijn, en kruipen er helemaal in weg.
Kijk hier maar eens:
http://parkietenfreak.nl/r-dagboek.php

Als Binkie ook tussen het opstapje en het voerbakje zelf probeert te kruipen, moet je daar goed mee oppassen, want daar kunnen ongelukken mee gebeuren, zie deze link:
http://www.parkietenfreak.nl/a-verzorging.php

Heel veel plezier met Binkie, en op het forum! ;)

Groetjes, Sonja.

gipsy2007

Hoi Sonja ,

Dank je wel voor de tip hij is nu 6 weekjes en ik had het badje met een washandje erin gelegd hahahaha, had je hem moet zien kijken  hij zat heen en weer te wentelen hey kan ik er hier ook uit grappig maar ik ben er erg blij mee .

liefs diana

gipsy2007

Binkie blijft maar bezig >:( om zijn voerbakje leeg te strooien in de kooi tis 1 grote rotzooi.
Wat nu ? :-*

Sonja

#4
Hoi Diana,

Dit gedrag is van voorbijgaande aard hoor. ;)

Je kunt het beste afgepast voer geven. Bij XtraVital zit een handig maatschepje, 1,5 a 2 schepjes per dag is voldoende voor 1 parkietje.
Als je dan ook meteen een wat dieper voerbakje kiest (liefst zonder opstapje), verklein je de kans dat Binkie het voer op de grond gooit. ;)

Geef Binkie geen aandacht als hij dit doet, negatieve aandacht is ook aandacht. ;) Dus het beste negeer je hem als hij zijn voer op de grond gooit.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes, Sonja.

Kleintjes

Hoihoi,

ik herken dit verhaal; strooien met eten.
Silly (m'n broedende popje  ;)) deed dit voorheen ook erg. Alles wat haar niet aanstond of wat ook werd zonder pardon uit 't bakje gegooid. Ik heb dat opgelost door 'n dakje (kapje wat bij 't bakje hoort) er op te zetten zodat ze niet meer zo makkelijk met de lunch kan gooien. Inmiddels heeft ze dit gedrag al bijna helemaal verleerd / achter zich gelaten en gooit alleen nog met de rozijntjes van Xtravital  ;). De opening van 't bakje is groot genoeg om te eten maar net te klein om de bak leeg te gooien.  De dakjes zitten relatief los op de onderkant van die bakjes dus in geval van nood (of duwen van de parkiet) gaat ie los (dat heeft Silly ook al eens gedaan, ze schrok er zo van dat ze spontaan ondersteboven aan de tralies hing en heeft 't ook nooit meer gedaan hihi  ::)).Misschien ook 'n optie, zo'n dakje?

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

hillie

Hoi Diana,

Ons popje doet ook al het eten uit de etensbakjes gooien.
En wij hebben bakjes met een dakje ( zoals Maartje zegt.)
Maar ze blijft het doen heb hier weinig zin dus.... ::)
Nou doe ik er niet meer in dan ze op een dag krijgen.
Zo gooi je zo min mogelijk voer weg.
Misschien een goeie tip voor je.

groeten hilde

parkietenfreakje

Pas maar op met je parkiet.
Mijn parkiet(yelle) is per toeval in het etensbakje getuimeld, en vond de ontsnapingsplaats.
( http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=17667.0 )

Monnie

Toen ik mijn blauwe mannetje pas had, moest hij natuurlijk vreselijk wennen aan zijn nieuwe kooi en was ook nog al 'hyper' rondfladderen, van stokje naar stokje 'ontsnappen moet ik! '
Hij wilde er vreselijk graag uit, maar dit kon nog niet hij was nog niet tam genoeg,
dus dit heb ik een paar dagen aangezien hoe hij maar in zijn voerbakje lag te rollebollen, steeds die stofzuiger maar te voorschijn halen haha,

Nu is het gelukkig allang over!
ik denk dat jou parkietje ook nog wat moet wennen, aan zijn kooi!