man of popje

Gestart door cynthia, mei 04, 2008, 21:28:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cynthia

ik heb nu net een parkietje van 7 weken 1 week in huis
ze zeggen altijd dat vrouwtjes schetteren en feller en vaak bijten maar mijne heeft nog niet gebeten en denk dat het een vrouwtje is
ikweet alleen niet hoe je een foto moetplaatsen
groetjes

Petr@

Als je bij extra optie klik kun je een foto plaatsen



Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

cynthia

dit is mijn parkiet snoopy 7 weken oud

[verwijderd door de beheerder]

mervis3

lijkt mij een meisje maar als een meisje. maar als een meisje kattig is dus bijt veel, wil je niet zeggen dat ze allemaal zo zijn maar ik heb er niet zoveel verstand van maar als ik die foto's zoo bekijk, lijkt het een meisje.
groetjes mervis3 ;D

Petr@

Ik ga toch eens de gok wagen.Ik denk een mannetje ook al is de foto onduidelijk ik zie geen wit rond de neusgaatjes.


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mars

De foto's zijn niet scherp dus het is moeilijk te zien.
Ik ga voor een popje, maar wil je echt een antwoord, dan zul je toch een goede scherpe foto van voren moeten nemen, zonder flits (dus bij daglicht). Alleen dan is er iets van te zeggen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Moppers

Citeerze zeggen altijd dat vrouwtjes schetteren en feller en vaak bijten maar mijne heeft nog niet gebeten en denk dat het een vrouwtje is
Vrouwtjes zijn vaak wat pittiger van karakter dan mannetjes, dat komt omdat zij over het algemeen de baas zijn. Maar dit wil heus niet zeggen dat popjes helemaal niet lief kunnen zijn. En lang niet alle popjes bijten.

cynthia

hier heb ik een andere foto hopelijk is deze wel duidelijker dan die andere

[verwijderd door de beheerder]

Milo-Pixel

Ik zie duidelijk witte randen rond de neusgaatjes, dus ik ga voor een popje.

Groetjes, Marit

Mandy

#9
Ik denk ook wel dat het een popje is, en het gedrag van een mannetje en een popje verschilt inderdaad.

Een popje zal veel sneller iets slopen, en een mannetje praat meer bijvoorbeeld.
Je moet het nog even afwachten, pas met een maand of 3 is het pas echt zichtbaar.

Mannetje of popje, mooi is ie wel hoor!

Safrena

Citaat van: Mandy op mei 08, 2008, 12:42:20
Ik denk ook wel dat het een popje is, en het gedrag van een mannetje en een popje verschilt inderdaad.

Een popje zal veel sneller iets slopen, en een mannetje praat meer bijvoorbeeld.
...

Hey Mandy

Deze uitspraak klopt totaal niet. Mannetjes gaan zeker niet meer praten dan popjes.
Hier kwetteren ze allebei even hard en kunnen ze allebei even hard "zeuren" en roepen enz..
Ook slopen hier zowel mijn popje als mijn mannetje van alles en nog wat

Daarnaast is het zo dat mijn popje mij nog nooit gebeten heeft, mijn mannetje is in de rui en heeft er een beetje last van, waardoor hij nu een beetje meer changrijning loopt en dus wel af en toe behoorlijk durft bijten op het moment.

Als ik echt de regels zou volgen die velen denken hoe een mannetje en hoe een popje karater zou zijn, nou dan zou ik hier twee parkietjes met identiteits crisis hebben. :P

Alles hangt echt af van het karatertje van het parkietje zelf en niet van het geslacht

@Cynthia

Is de neusdop lila/paarse ?
Zo ja, dan zou ik denken dat het een mannetje is  ;)

Is de neusdop eerder blauw met wit, dan kun je ervan uit gaan dat het een popje is

Vergelijk zelf ook maar een keertje op onderstaande link  ;)

http://i8.photobucket.com/albums/a7/parkietenlover/neusdoppenkleur.jpg

Vele groetjes

Mandy

Je hebt gelijk Safrena!

Maar als een popje wil broeden, gaan ze toch wel meer slopen?! Althans dat heb ik gelezen...
En een mannetje praat toch wat sneller.

Die van mij brabbelt er ook aardig op los hoor. Maar mijn popje is toch meer sloopzuchtig, maar dat zal dan wel aan de parkiet liggen....
En niet aan het geslacht.

Milo-Pixel

Citaat van: Mandy op mei 08, 2008, 13:12:50
Maar als een popje wil broeden, gaan ze toch wel meer slopen?! Althans dat heb ik gelezen...

Popjes zijn over het algemeen wel feller, en slopen wel vaker dan mannetjes. Maar er zijn altijd uitzonderingen. Een popje hoeft niet te bijten of te slopen, en een mannetje evenmin. Dit licht aan het karakter van het vogeltje.

Citaat van: Mandy op mei 08, 2008, 13:12:50
En een mannetje praat toch wat sneller.

Dit is inderdaad iets wat vaak gedacht word, maar gewoon niet waar is. Popjes kunnen net zo goed praten/kletsen/brabbelen en geluid maken als mannetjes.

Groetjes, Marit

cynthia

snoopy heeft een lila/paarse neusdop met licht blauw tot wit om de neusgaatjes maarja maakt mijn niet uit of het een vrouwtje of een mannetje is.het is wel veel speelser dan mijn vorige parkiet dat was een mannetje die had een paarse neusdop omdat ie helemaal geel was, maar was niet tam maar zat alleen maar op het stokje.
deze is wel tam en heb ik de 2 dag al rond laten vliegen samen met valkparkiet van mijn vriend en ging goed, deze is af en toe bij de fokker aan de hand gewend, en de eerste dag vond ze het niet eng dat ik met de hand in de kooi ging.
bedankt voor de reacties
groetjes

chrikske

ik gok op een popje hoor  :)

ik zie duidelijk wit rond de neusgaatjes

Mars

Is de foto zonder flits gemaakt? Dan ga ik ook voor een popje.

De kleur van de dop is wel manachtig, maar wat mij betreft geven de witte ringetjes om de gaatjes de doorslag.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

cynthia

de foto is met mijn telefoon gemaakt
de kleur om de neusgaatjes zijn beetje blauw wit.meer blauw dan wit.
ik heb het aan mijn collega laten zien en zij zegt dat het een mannetje is om dat de neusdop paars is.
groetjes
en bedankt voor de reacties

cynthia

mijn snoopy is waarschijnelijk een mannetje die wit blauwe rondjes om de neusdop heen wordt blauwig en aan de zijkant ook
groetjes