goede kwekers in Den Haag

Gestart door Federerfan, mei 04, 2008, 12:47:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Federerfan

Ik wil een parkiet kopen, maar bij De Vogelkelder hebben ze momenteel geen turkooizen parkieten en daarom overweeg ik er een bij een kweker te kopen. Maar weet iemand (een) goede kweker(s) in Den Haag?

NaOmi_W

Zo'n specifieke kleur, dan moet je je niet beperken tot je eigen woonomgeving, kleine kans dat je er dan een treft. Kun je niet vragen of ze bij de Vogelkelder weleens die kleur hebben? Dan weet je of je gewoon regelmatig langs moet gaan, of misschien dat je kunt 'reserveren'.

Federerfan

Citaat van: NaOmi_W op mei 04, 2008, 15:06:59
Zo'n specifieke kleur, dan moet je je niet beperken tot je eigen woonomgeving, kleine kans dat je er dan een treft. Kun je niet vragen of ze bij de Vogelkelder weleens die kleur hebben? Dan weet je of je gewoon regelmatig langs moet gaan, of misschien dat je kunt 'reserveren'.
Ze hebben er nu wel een maar die ziet er niet zo goed uit. Dat zeiden dat ik die beter niet kon nemen. Eventueel wil ik ook wel een kobaltblauwe.

Demelza

Op marktplaats staat regelmatig advertenties wat een kweker in Ridderkerk. In Rijswijk "In de boogaard" zit ook een dierenwinkel waar ik er een paar dagen geleden een heb gehaald wat een erg leuke piet is. Toen hadden ze bonte en violette vogels zitten.

Moppers

In de Boogaard in Rijswijk zitten twee dierenwinkels. Ik kan je ze allebei zeer afraden. Men gaat daar niet diervriendelijk met hun 'koopwaar' om, want koopwaar dat is precies wat de dieren voor ze zijn, meer niet.

Federerfan

Citaat van: Moppers op mei 05, 2008, 10:55:48
In de Boogaard in Rijswijk zitten twee dierenwinkels. Ik kan je ze allebei zeer afraden. Men gaat daar niet diervriendelijk met hun 'koopwaar' om, want koopwaar dat is precies wat de dieren voor ze zijn, meer niet.
Bedankt, maar waar zitten dan wel goede kwekers in of in de buurt van Den Haag?

Demelza

Ben het vaak met je eens moppers, maar dat was hier niet het geval. Ik weet, die dierenwinkel was vroeger een stuk slechter (met puppies enzo) maar alle dieren die hij nu had zitten (wat er helemaal niet veel waren) Waren goed verzorgt en alles zag er netjes uit. Dus lijkt alsof hij tot inzicht is gekomen.

Ik ken weinig kwekers in of in de buurt van Den Haag. Ridderkerk is de dichtbijzijnde waar ik goede verhalen over heb gehoord.

Caviaplanet

Die ene ken ik ja, maar wat is er mis met die andere dierenwinkel?

Succes met je zoektocht naar een turqoise parkiet   ;)

Groetjes
Jolanda

Federerfan

#8
Citaat van: Caviaplanet op mei 09, 2008, 13:36:47
Die ene ken ik ja, maar wat is er mis met die andere dierenwinkel?
Welke is de ene en welke is de andere? :-\
Citeer

Succes met je zoektocht naar een turqoise parkiet   ;)

Groetjes
Jolanda
Bedankt. :)

Wist je dat je dat woord tegenwoordig schrijft als 'turkooizen'? 'Turqoise' ziet er een stuk natuurlijker uit maar dit hebben de hoge dames en heren besloten. :(

Caviaplanet

Ik weet niet of ik namen mag noemen, degene die slecht was zit er al jaren en jaren en jaren en is toentertijd ook een tijdje gesloten geweest. Die anderen, die zit tegenover het Belastingkantoor bij de Hoogvliet, daar koop ik weleens voer. Wat is slecht aan die? Ik kom er niet vaak maar heb nog nooit iets dieronvriendelijks gezien.
Groetjes
Jolanda

Federerfan

Hebben jullie het dan over winkels? Ik dacht zelf meer aan particuliere kwekers, omdat ik dacht dat dat meer de liefhebbers zijn.

Citaat van: Caviaplanet op mei 13, 2008, 15:15:42
Ik weet niet of ik namen mag noemen, degene die slecht was zit er al jaren en jaren en jaren en is toentertijd ook een tijdje gesloten geweest. Die anderen, die zit tegenover het Belastingkantoor bij de Hoogvliet, daar koop ik weleens voer. Wat is slecht aan die? Ik kom er niet vaak maar heb nog nooit iets dieronvriendelijks gezien.
Groetjes
Jolanda

Caviaplanet

Dit betreft dierenwinkels.
Groetjes
Jolanda

Federerfan

Ik heb net misschien iets gevonden op Marktplaats, via 'Dieren en Toebehoren' 'baby gras parkiet handgevoerd supertam' voor 19,95 euro in Rijswijk. Maar op de eerste foto die daarstaat, zitten acht parkieten op een kluitje in een kleine kooi. Lijkt mij geen goed teken. Of valt het mee? Want er zitten parkieten tussen die ik mooi vind.

Milo-Pixel

Volgens mij is dat de 4animals.........

Zowiezo zou ik absoluut niet gaan voor een handgevoerde. Dit omdat ze hierdoor toch tekorten kunnen hebben. En een geheel zelfstandig parkietje is ook prima tam te maken.

Demelza

Dat is inderdaad 4 animals. Niet doen.

Federerfan

Citaat van: Demelza op mei 17, 2008, 12:33:09
Dat is inderdaad 4 animals. Niet doen.
Oké, bedankt, maar zijn er dan geen goede kwekers in Den Haag? Ik hoor tot nu toe eigenlijk alleen negatieve dingen.

Federerfan

Klopt het trouwens dat je een parkiet beter bij een kweker kunt kopen dan in een winkel? Ik hoorde laatst een keer van een kennis van me dat kwekers vaak een beetje de 'B-keus' aan winkels verkopen en de 'A-keus' aan partculieren. Klopt dat volgens jullie?

roha

#17
Dit is klinklare onzin. Nee, aan de buitenkant van een parkietje kan je niet zien of het een sterke of zwakke vogel hebt. Een winkel zou daar ook niet mee akkoord gaan als dat zo zou kunnen.
Als je een met de hand gevoede jonge parkiet hebt, heb je wel kans dat deze wat zwakker zal zijn, maar dat merk je pas op latere leeftijd, dat ze minder weerstand hebben. Maar dat kan ook wanneer je een parkietje hebt die is voortgekomen door inteelt.

Jij wil graag een turkooize parkiet, waarom ga je niet eerst eens alle dierenwinkels zelf af om te kijken of ze ergens eentje hebben en bepaal dan of je de dierenwinkel okay vindt  ;)

Oke mensen
De vraag was "of er iemand goede kwekers kent in Den haag"
Dit gaat hier dus heel off topic
Nu graag weer on topic
gr Safrena

angels-birds

Hey Federerfan,

Ben je nog opzoek naar een Kobaltblauwe grasparkiet? Ik heb er hier 2 zitten van 3 maandjes oud. Ik heb een lichte en een donkere. Je kan anders ook bij mijn advertentie kijken: 7 jonge grasparkietjes. Ik hoor het wel van je!

Groetjes

Federerfan

Citaat van: angels-birds op mei 29, 2008, 18:09:56
Hey Federerfan,

Ben je nog opzoek naar een Kobaltblauwe grasparkiet? Ik heb er hier 2 zitten van 3 maandjes oud. Ik heb een lichte en een donkere. Je kan anders ook bij mijn advertentie kijken: 7 jonge grasparkietjes. Ik hoor het wel van je!

Groetjes
Hoi,

Inmiddels niet meer. Vorige week zaterdag heb ik een turkooizen grasparkiet gekocht, die Jimmie heet. Maar bedankt voor je reactie.