grasparkieten koppel gezocht

Gestart door maxelina, juni 02, 2008, 14:11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

maxelina

hoi

ik heet khadija
ik heb een vraag ik wil graag een stel oude grasparkieten om tekweken wie wil me helpen

Titel aangepast
gr Safrena

Milo-Pixel

#1
Hallo Maxelina,

Welkom op het forum.

Broeden is niet iets wat zo 1,2,3 gebeurd.
Ook mag het popje waar je mee wilt gaan broeden, niet ouder zijn dan 5 jaar, maar ze mag ook niet jonger dan 1 jaar zijn. Het mannetje moet ouder zijn dan 10 maanden.

Lees je alsjeblieft goed in voor je er aan begint.. Het is niet niks, en je kweekt wel met levende dieren.. Gebruik de zoekfunctie maar eens, en lees deze link eens goed door.

Groetjes, Marit

maxelina

maar ik zoek er een je begrijpen julie het :(

Mars

Zoals ik het begrijp zoek jij twee parkieten om een nestje mee te krijgen.

Het antwoord van Marit is daarbij wat ik ook dacht: je koopt niet parkieten om er mee te broeden. Je koopt parkieten om ze lief te hebben, om goed voor ze te zorgen en dan verdiep je je in hun gedrag, juiste voeding, evt ziektekenmerken. En tegen de tijd dat je wat kennis van parkietjes hebt, die je nodig hebt om het broeden zo goed mogelijk te laten verlopen, zijn je parkietjes ook oud genoeg voor hun eerste nestje.

Dus nogmaals het advies: leer eerst de parkiet als diertje te kennen en ga er dan pas mee broeden. Een broedkoppel kopen lijkt mij daarin niet de eerste stap. En als je wel al die kennis hebt, denk ik niet dat je op deze manier een zoekactie zou doen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..