2 nestjes

Gestart door chrikske, mei 03, 2008, 10:12:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audrey

Citaat van: chrikske op mei 05, 2008, 19:13:22
als dit de beste oplossing is doe ik het  :)

ik ben alleen nog aan het twijfelen omdat ik bij het 1ste kleintje van nest 2 een lege krop zag..
deze heeft dus nog geen kropmelk gekregen.
wanneer ik zie dat het kleintje kropmelk heeft gekregen leg ik het eitje erbij omdat ik zeker wil zijn dat het een goede moeder zal zijn   ;)

groeten

Lijkt mij een goed plan ;D Ik hoop voor je dat er niet meer kleintjes gedood worden/te zwak zijn  :(
Even een vraagje, hoe lang mag het eigenlijk duren voor een kleintje kropmelk krijgt?

Safrena

Citaat van: Audrey op mei 05, 2008, 23:11:56
....
Even een vraagje, hoe lang mag het eigenlijk duren voor een kleintje kropmelk krijgt?

Hey Audrey

Een kleintje moet binnen de twaalf uur kropmelk gekregen hebben van mams

Vele groetjes

chrikske

het berichtje die ik normaal gisteren ging plaatsen maar het niet ging omdat er werken waren aan het forum.. :

ok nog eens een verslagje  ;)

het groen-gele vrouwtje van nest 1 verzorgt haar ene kleintje als de beste, het groeit echt als kool ;D.
ook haar laatste eitje verzorgd ze goed.
ik heb het eitje toch laten liggen omdat ik nu zeker weet dat het niet aan de moeder ligt dat die andere 2 kleintjes overleden zijn.
ik heb de fotos er nog eens van bekeken en ze zagen er toch niet helemaal uit zoals het moest waar het kopje aan het lichaampje vast hangt met het nekje zat het bij alle 2 fout. ook de verhoudingen klopten volgens mij niet helemaal.
daarom wil ik het laatste eitje nog een kans geven bij de moeder  :)

het blauwe vrouwtje van nest 2 verzorgt "haar kleine" ook perfect, het heeft dan toch nog op tijd kropmelk gekregen  ;) de overige 3 eitjes doen het ook goed.
alleen.. ze wil niet meer van het nest af  :-X :D als ze even buiten is en ik een kans waag om eens te controleren wipt ze vliegensvlug terug het blok in! (daarom slaag ik er ook niet in het eitje van nest 1 bij nest 2 te leggen.. ik kan het toch moeilijk op de blauwe haar rug leggen ?  :P maar als je het stukje hierboven hebt gelezen zie je dat ik het eitje toch laat waar het is)
toch heb ik een glimp kunnen opvangen van onder haar buik en heb gezien dat de kleine het goed stelt en het nog geen broer of zusje heeft (die zou normaal morgen moeten komen :))

groeten Christophe  ;D

foto1: de moeder van nest 1 waaronder je het ene jong een beetje ziet en ook een glimp van het laatste eitje kan opvangen
foto2: het ene jong van nest 1, als je vergelijkt met het eitje.. nogal gegroeid hé  :D, alleen zit er wel wat veel lucht in het kropje..




chrikske

nu het berichtje van vandaag  :D

zoals ik hierboven al zei .. het 2de eitje van het blauwe vrouwtje is uitgekomen !  ;D het is een gezond jonkie en heeft al kropmelk gekregen, het eerste jonkie groeit als de beste. ik heb eer geen foto van kunnen nemen omdat het vrouwtje weigert van het nest te gaan  :P (ik ga haar er ook niet proberen af te jagen.. is volgens mij niet echt goed hé!) wel heb ik een glimp opgevangen en dus het 2de kleintje gezien.

ook het laatste eitje van het groen-gele vrouwtje is uitgekomen !!  ;D ik had een goed voorgevoel dat dat een gezond jonkie was!, het leeft en heeft ook al kropmelk gekregen !  :D :-*

hieronder 2 foto's ervan:





groeten Christophe !

Mars

Aan de foto van het berichtje van gisteren zie ik dat er vrij veel lucht in het kropje van de kleine zit. Het is wel goed om je water even aan te zuren met appelazijn, dan gaat dit weg. Zoek maar even met de zoekfunctie naar de juiste verhouding!

verder mooi hoor!

Fijn dat het verder goed lijkt te gaan! Dat een van beide bijna niet van het nest af durft is alleen maar goed: ze beschermd haar kleintjes goed! Is ze wel tam? Of niet?

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

chrikske

Citaat van: Mars op mei 08, 2008, 23:55:53
Fijn dat het verder goed lijkt te gaan! Dat een van beide bijna niet van het nest af durft is alleen maar goed: ze beschermd haar kleintjes goed! Is ze wel tam? Of niet?

groeten Marcia

ze is niet echt tam, de parkieten in de volière komen alleen op mij zitten als ik bv trosgierst heb ofzo  ;)
mijn tamme parkietje zit binnen.

wel.. bij het blauwe vrouwtje is vandaag het 3de kleintje uitgekomen  ;D
je ziet het kleintje wel niet omdat het onder de moeder zit maar het is er wel  :D nog 1 ei te gaan.. ben wel niet zeker of het bevrucht is.



bij het groene-gele vrouwtje gaat het nog steeds goed met de kleintjes!, de oudste is nu 7 dagen.. wat een verschil tegenover in het begin !! :-X :D de andere is 1 dag oud.



groeten Christophe  ;)

chrikske

foto's !! ;D

nest1, groen-gele vrouwtje. Het oudste jong is nu 9 dagen:



nest2, blauwe vrouwtje. het oudste jong is nu 7 dagen (het vrouwtje ging voor het eerst van haar nest ! :D kon ik eindelijk een paar foto's trekken zonder de moeder erbij:





groeten Christophe


chrikske

nog maar eens een upload  :D ze zijn nogal veranderd hoor!

maar eerst had ik nog een vraagje.. ik denk dat het oudste jong van het blauwe popje met het regenboog mannetje een groen parkietje wordt!  :-X (zeker ben ik nog niet hoor maar de eerste vleugelpennen lijken zo kaki-groen achtig).

1 van de ouders zal dan waarschijnlijk een split voor groen hebben??

hier 2 foto's van dat nest  ;D (het oudste jong van de 3 is nu net 10 dagen oud):





hier 2 foto's van het andere nest met het groen-gele popje en het gele mannetje :D (het oudste jong van de 2 is nu 12 dagen):





vele groeten van een trotse Christophe  ;D ;)


NaOmi_W

Leuk leuk  ;D
Veel succes! Hoop voor je dat het mooie/lieve vogeltjes worden!

Milo-Pixel

Ze zijn erg mooi. Ze groeien hard!

Succes verder ;)

chrikske

nu gaan jullie verschieten  :D ;) ze zijn ongelooflijk gegroeid en veranderd. Ik zal het moeilijk hebben wanneer ze weg moeten ..  :( maar daar denken we nog even niet aan hé ..

In het eerste nest zijn het 2 geel-groene parkietjes geworden  :-*:

foto van de oudste (nu 22 dagen oud):


foto van de 2de (nu 17 dagen oud):


in het 2de nest zijn er 2 blauwe parkietjes en 1 geel parkietje met blauw op de rug (denk ik, nog niet zeker)  :-*:

foto van de oudste (nu 20 dagen oud):


foto van de 2de oudste (nu 17 dagen oud):


foto van de jongste (nu 16 dagen oud):


hopelijk vinden jullie het niet erg dat het zoveel foto's zijn  :-X :-*

groeten Christophe

Tjipie lover

Aah ze zijn ook lief zeg.
Mja al het kleine spul is lief :-*
Heel veel plezier er nog mee, geniet er nog maar even van :D
Groetjes van Ank.

hillie

Wat zijn al weer gegroeid hè.
Ik kan me voorstellen dat nog er niet aan wil denken dat ze weg moeten.
Geniet er dan nog maar van zolang het nog kan.


groeten hilde

kevin

normaal gaat het kleintje wel krijgen hoor

Milo-Pixel

Citaat van: kevin op mei 24, 2008, 19:44:55
normaal gaat het kleintje wel krijgen hoor

Eeehm.. Ben ik de enige die het niet snapt ?  :-X

@ chris:
Ze worden echt super!  :-* Mooie kleuren !

chrikske

Citaat van: Milo-Pixel op mei 24, 2008, 20:00:57
Eeehm.. Ben ik de enige die het niet snapt ?  :-X

@ chris:
Ze worden echt super!  :-* Mooie kleuren !

ik snap het ook niet wat kevin ermee bedoeld?.. kevin leg het eens uit? (volgens mij in een verkeerd topic geplaatst)

bedankt voor de reacties   ;)

tup en joep

wat een mooi babys
ja voor je het weet zijn ze groot het gaat zo hard
geniet er nog maar even van

chrikske

de jongen groeien als kool  :D de oudste is nu 32 dagen oud en is uitgevlogen.

het eerste nestje:
het oudste jong (32 dagen):


het tweede jong:



het tweede nestje:
het oudste jong (30 dagen), hij/zij had net zijn veertjes op z'n koppie rechtop gezet ;):


het tweede jong:



het derde jong:



vele groetjes Christophe

Ingsu

Wat lief zijn ze zeg!  :-*
Vooral die laatste 2 vind ik errrrg mooi van kleur!

Milo-Pixel

Ze zijn schitterend  ;D ik vind de een na laatste echt prachtig!  :-*