Ik heb ook een parkiet!

Gestart door roman, mei 02, 2008, 18:15:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

roman

Hallo,

Ik heb zonet mijn eerste parkietje gehaald bij een kweker :D Hij/zij is 6 weken oud en ze zit nu in de kooi een beetje te eten, echt zo schattig ::) Ik post zometeen een foto.

gr. roman

Jasmin

Leuk dat je een parkietje hebt!

PinoenLuna

Gefeliciteerd! ;D
Hoop dat je veel plezier met hem/haar zal hebben!

Ben benieuwd naar de foto :)



Kristel.

NaOmi_W

Hey wat leuk  ;D Heel veel plezier ermee! Zorg er goed voor he :)

roman

Gister toen ik hem in de kooi zette was hij nog een beetje actief. Nu zit hij alleen maar op het zelfde stokje een beetje naar buiten te kijken en soms geluidjes te maken. Is dit gewoon even wennen voor de parkiet?

Jasmin

Ja dat is wennen.Meestal zijn ze ongeveer een week wat stiller en daarna worden ze activer.

groetjes jasmin

Esra

Hoi , wat gaaf voor je dat je een eigen parkiet hebt ;D :D

Ik krijg er over 4 weken 1


doei gr Esra

roman

Wat betekent dat gefluit wat hij maakt? Is hij dan blij ofzo?

fullmetalgirl

#8
mijn parkietje was 1e dag helemaal gestoord  :D
heb er filmpje van op youtube maar kan hem even niet bereiken...

ze was super actief de 1e dag en probeerde haar vriendjes te roepen.

dag erna was ze rustig. week lang ongeveer.  het is gewoon wennen. je hebt er net bij al de vriendjes en vriendinnetjes weggehaald.
http://youtube.com/watch?v=Sh9laD6n3sI


roman

Dat doet de mijne nu ook :D Als ik het gordijn open doe(hij staat voor het raam) dan doet het net zoals op het filmpje. Als de gordijnen dicht zijn blijft die rustig op een stokje zitten. Maar weet iemand nou wat dat getjilp betekent?

fullmetalgirl

waarschijnlijk dus roepen naar soortgenootjes.

en dat van het raam is omdat hij maar dolgraag naar buiten wil,
dit is zeker iets om op te letten als je hem voor de eerste keer loslaat (wacht hier zowieso nog week of meerdere weken mee)
heb zelf nognooit meegemaakt dat ze de 1e keer niet tegen het raam op vliegen  ;)

Jasmin

Je parkietje voor een raam zettenkun je beter nie doen.Dan gaat het snel tochten en het zonlicht is dan 3 keer zo warm voor je vogeltje.

roman

De zon schijnt niet echt in de kooi want de gordijnen staan maar een stukje open. Maar ik hem hem toch maar ergens anders gezet. Ik dacht inderdaad dat hij echt heel graag naar buiten wou, daarom heb ik hem net uit ze kooi gehaald :-[ Het ging redelijk goed, hij bleef een kwartiertje hoog op de kast zitten, daarna heb ik hem weer in de kooi gedaan. Ik heb een foto als bijlage.

[verwijderd door de beheerder]

Caradow

En hoe heb je hem weer in de kooi gezet dan?

roman

Ik heb hem helaas moeten pakken :-[ Hij wou niet op me vinger. Ik wacht nog even een paar dagen voordat ik dit weer ga doen :-[

fullmetalgirl

#15
tip:

wacht met loslaten totdat je parkiet aan op en afstappen is gewend !!
en zowieso minimaal een week of 2 zodat hij weet wat zijn huisje is en waar hij veilig is!

oppakken is echt super slecht voor vertrouwen.

wel leuk parkietje trouwens lijkt precies op mijn schaapje  ;D

NaOmi_W

Mooi beestje hoor  :-*
Maaruhm, laat em eerst aan zijn kooi wennen, daar moet ie zich veilig gaan voelen. Als dat zijn thuis is, is t makkelijker om em er terug in te krijgen. Anders is zeg maar het hele huis zijn thuis :P

roman

Hij was net op me vinger gaan zitten, ik wou de camera pakken dus ik lette even niet op. Liep die over me arm zo de kooi uit en vloog naar een hoge kast toe. Ik schrok me rot want het raam was open, dus ik gooide dat raam dicht, waarbij me vinger tussen het raam kwam. Daarna de kooi voor hem gehouden en hij sprong er weer in :) Gelukkig hoefde ik hem niet te pakken.

Petr@

Ongelukjes zitten in een klein hoekje,gelukkig zat je parkietje niet tussen het raam maar je vinger ;)
Eerst je raam dicht dan pas de kooi open zo zie je maar dat ze ook over je arm naar buiten lopen.



Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

roman

Ja inderdaad beter me vinger dan me parkiet ::) Hij springt nu meteen op me hand en probeert uit de kooi te komen. Ik kan niet wachten totdat hij eruit mag.