Gevonden

Gestart door Kena, mei 01, 2008, 22:28:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kena

Citaat van: NaOmi_W op mei 02, 2008, 22:56:22
Super zeg  ;D
Geweldig ook hoe enthousiast je bent, hihi. Dat kereltje gaat een goed thuis hebben :) Heb je een naam voor em??
Ja... Lolly. Niet orgineel hè?  ???
Citeer
Het shoppen was leuk zeker? Altijd leuk om voor een ander te shoppen ;) En dus ook voor je parkietjes :D
Voor mijn dieren sjoppen is altijd leuk, hahahaha.
Citaat van: Moppers op mei 02, 2008, 23:00:12
Als ik een van mijn parkietjes kwijt zou zijn en ik zou horen dat de vinder hem/haar op zo'n lieve wijze heeft opgevangen, dan zou ik ontzettend blij en dankbaar zijn. (zou hem wel weer terug willen natuurlijk ;)).
En stel dat het de eigenaar niet boeit dat het parkietje kwijt is, nou dan zit hij bij jou een heel stuk beter dan bij die vorige eigenaar!
Kortom, dikke pluim voor je, Kena!
Tnx! Tis voor mij een kwestie van je verantwoordelijkheid op je nemen.
Citaat van: Sunflower op mei 02, 2008, 23:17:49
Hoi Kena,

Wat een vreemde en verrassende ontdekking moet dat voor je geweest zijn! Je vindt niet iedere dag een tamme vogel die je zomaar kan opnemen!
Het lijkt me wel heel erg naar voor de eigenaar om zo'n diertje kwijt te zijn... Het feit dat het beestje handtam is
Ik begin daarin nu te twijfelen. Hij is inmiddels "bij" en vind het nu wel erg spannend als ik de kooi "aan het rommelen ben". De eerste dag kon ik alles bij hem doen en dat is nu verleden tijd.
Citeeren kan praten (Een sprekende parkiet? Ik wist niet dat dat kon? Wat zegt-ie dan zoal?
Ik bedoelde met kwebbelen eigenlijk niet dat fluiten maar ja... niet fluiten en geen woorden. Gewoon een geluid.

Parkieten kun je met geduld leren praten.

Citeer... De eigenaar kan immers opduiken en het beestje terugwillen, wat me zeker niet onbegrijpelijk lijkt gezien de tijd en energie hij of zij er blijkbaar in gestoken heeft en het feit dat je ontzettend van zo'n beestje (zelfs als je het niet hebt opgeleerd, ik spreek uit ervaring ;) ) kan gaan houden...

Veel succes nog!
Eens... máár... ik wil een hele goede reden horen hoe hij ontsnapt is én ... ik wil van de eigenaar specifieke kenmerken van het beestje. Iedereen kan anders zeggen dat het zijn parkiet is.

M.a.w. de eigenaar krijgt hem mee zodra ik zeker weet dat het diertje echt van hem is (ahv foto's en spec. kenmerken) én ik wil zeker weten dat hij goed voor hem is.
Citaat van: Moppers op mei 03, 2008, 13:36:30....
Ik zou niet met zekerheid durven zeggen of dit ook voor 'particulieren' geldt. Maar het lijkt me wel. Dus Kena, als twee weken na de dag dat jij het aan amivedi hebt doorgegeven de eigenaar van dit parkietje niet gevonden is, dan mag je het parkietje als van jou beschouwen. Komt de eigenaar na die twee weken toch nog tevoorschijn, dan heb je volgens mij het recht om het parkietje toch te houden, aangezien jij geen opvanginstantie bent.
Maar misschien is het handig even aan Amivedi te vragen of zij weten of dat inderdaad zo is.
Bedankt voor de tip. Mocht je gelijk hebben, dan zal ik eerst onderzoeken waar het beestje het beste af is. Is hij toch bij de eigenaar beter af (denk aan vollière, "gouden" parkietenbomen---> bij mij krijg Lolly dus gewoon een houten  :P, dus een leefomstandigheid wat ik niet kan bieden, gaat Lolly binnen een termijn terug.
Citaat van: hillie op mei 03, 2008, 15:39:12
Hoi Kena,

wat geweldig dat je het parkietje in huis heb genomen.
Hij heeft vast een goede tijd bij jullie.
En ik zal stiekem mee duimen voor je dat de gerechtigde eigenaar niet komt ophalen. :-X
Veel plezier er mee.

groeten hilde
;D Hij hoort er al bij  :-X

Als de eigenaar zijn best doet, vindt hij Lolly. Vervolgens wil ik echt bewijs dat het diertje van hem is. Daarna een "goede" reden hoe hij ontsnapt is (inderdaad kan de beste overkomen, maar de een hecht meer waarde aan zijn fouten dan de ander) en mocht Moppers gelijk hebben en ná twee weken beslis ik waar het komt te wonen, dan kijk ik wie Lolly het beste huis kan bieden.

Ik hou het bij Amivedi. Daar wordt het geadviseerd bij hen te houden.

:)

Tjipie lover

hey waar woon je eigenlijk dat is wel makkelijk om te weten.
ivm dat de eigenaar misschien zich hier ook aanmeld om zijn grasje terug te vinden.
fijn dat ie in ieder geval een goed plekje heeft.

Ik had in 2005 hetzelfde met Lucky, had ik ook overal gemeld dat ik een grasparkietje had gevonden.
niemand die kwam, en nu is ze de trotse mamma van 2 jonkies :D.

Groetjes van Ank.

Toeky/Mika

Ik hoop ook voor jou dat niemand hem komt ophalen !
'k Heb namelijk vorig jaar in juni hetzelfde meegemaakt, wij vonden 's avonds een popje in de tuin, onze Toeky.
Wij gingen haar naar de dierenbescherming brengen, maar de volgende dag was het hele gezin al aan haar gehecht, had ze al een naam, een schommel, parkietenvoeding, naar de VA geweest etc...
Een half jaartje later hebben we Mika erbij genomen en ze werden een echt gelukkig en schattig koppeltje !
Was waarschijnlijk anders ook nooit aan parkietjes begonnen, maar zou ze echt niet meer kunnen missen.  :)

Kena

#23
Citaat van: Tjipie lover op mei 04, 2008, 15:27:58
hey waar woon je eigenlijk dat is wel makkelijk om te weten.
ivm dat de eigenaar misschien zich hier ook aanmeld om zijn grasje terug te vinden.
fijn dat ie in ieder geval een goed plekje heeft.
Dan kan hij me pb-en/mailen.
Vindplaats is Amsterdam.
Citeer
Ik had in 2005 hetzelfde met Lucky, had ik ook overal gemeld dat ik een grasparkietje had gevonden.
niemand die kwam, en nu is ze de trotse mamma van 2 jonkies :D.

Groetjes van Ank.
Gefeliciteerd,  ;D
Citaat van: Toeky/Mika op mei 04, 2008, 19:36:19
Ik hoop ook voor jou dat niemand hem komt ophalen !
'k Heb namelijk vorig jaar in juni hetzelfde meegemaakt, wij vonden 's avonds een popje in de tuin, onze Toeky.
Wij gingen haar naar de dierenbescherming brengen, maar de volgende dag was het hele gezin al aan haar gehecht, had ze al een naam, een schommel, parkietenvoeding, naar de VA geweest etc...
Een half jaartje later hebben we Mika erbij genomen en ze werden een echt gelukkig en schattig koppeltje !
Was waarschijnlijk anders ook nooit aan parkietjes begonnen, maar zou ze echt niet meer kunnen missen.  :)
Herkenbaar  :D Lolly is echt nu ons gezinslid. Hij is stapelgek op zijn schommel. Zodra hij tam is en los mag/kan krijgt hij van mij een parkietenboom  :-X :-X


Monnie

Wat fijn dat hij gezond is!

Ook ik heb een jaar geleden een parkiet gevonden, en 2 jaar geleden een valkparkiet! ( jaja ik heb wat met vogels vinden haha )
de valkparkiet moest helaas weg naar een kenner, wij konden hem niet verzorgen het was namelijk nog een jonge valkparkiet en moest nog gevoed worden met zo'n spuitje

Het grasparkietje dat ik vorig jaar gevonden heb ( ik zag iets blauws vliegen en dook naast me neer in het gras op een landweggetje ) heb ik mee naar huis genomen, laten controleren en was ook gezond! daarna heb ik hem ook laten registreren en heb ik er alles aan gedaan om de eigenaren te vinden van dit lieve mannetje, niemand kwam hem ophalen dus ik heb dat heerlijke mannetje lekker zelf gehouden! en ik heb er geen spijt van ook,

Ook die van mij reageert op muziek enz, super gezellig, als je de muziek uit zet stopt hij meteen met kwetteren haha, super grappig!

Nog veel geluk met je nieuwe mannetje!

Kena

Joh een valkparkiet, wat zonde dat je hem niet hebt kunnen houden. We hebben vroeger een handtamme gehad Zulke schatjes zijn het!
in ieder geval bedankt voor je posting Monnie  :D

Maar kep wel een vraagje... vereenzaamt ie niet in een kooi (ja ik ga hem tzt los laten in de kamer), want een twee parkietje zit er echt echt niet in.  :(

Kena

Citaat van: Caradow op mei 02, 2008, 15:07:23
En we willen nu natuurlijk ook een foto zien he ;) Kunnen we je gelijk vertelle of het een man of een pop is ;)

  ;D

Caradow

het neusje had er wel wat duidelijk op gemogen ;)

Maar volgens mij zie ik een mooie blauwe dop dat betekent dat Lolly een lollig kereltje is :)

Mooi ventje hoor!

Jasmin

Ik denk ook dat Lolly een kereltje is.
Ik zie veel blauw bij zijn neusdop.

Hij is leuk ;)

Kena

Ja, tis een kereltje. Ben echt heel erg blij met hem.  :-X Iedere morgen als ik de lamellen bij zijn kooi op trek, rekt hij zich eerst uitgebreid uit. Eerst zijn linker beentje, dan zijn rechter, dan zijn linker vleugeltje, dan zijn rechter en dit herhaalt hij twee keer. Vervolgens gaat hij tegen me kwebbelen.

Ik heb thuis al zo ver dat áls hij eenzaam wordt, dat er een tweede komt...  ::)