geschikte kooi

Gestart door Floyd, mei 16, 2008, 18:10:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Floyd

hoihoi,

ik ben nieuw hier, en ik heb vroeger 2 parkietjes gehad. ( toen was ik 7)
Ik wil misschien nu weer 2 grasparkietjes maar ik moet het nog met mijn ouders overleggen.
Ik heb 2 ratjes gehad, nu heb ik een aquarium en 1 greyhound.

Maar ik heb geen vogelkooi, een voliere zou wel heel mooi zijn maar ik wil deze hobby eigenlijk niet zo duur maken. ( dat heb ik wel gedaan met mijn ratjes en aquarium  ;))
Ik heb net ook alle informatie op de site gelezen en daar stond ook dat het geen dure hobby is.

Nou heb ik dus deze vraag:

ik heb nog een grote rattenkooi staan, die heb ik nieuw gekocht.
De afmetingen zijn 80x80x75.

Ik vraag mij af of ik hier 2 parkietjes in kan houden.
Maar misschien is het ook wel onhandig met schoonmaken.
Maar ik denk wel dat het lukt om deze kooi om te bouwen naar een leuke parkietenkooi, touwen, spiegeltje, trapjes, belletjes enz.


Dit is de kooi:
http://lilaclair.enterharmony.nl/images/furetxl.jpg

Hopelijk kunnen jullie me helpen :D

p.s. misschien heeft een van jullie een tip voor mij voor een mooie parkietenkooi die niet al te duur is.
Ik weet niet aan welke maten een parkietenkooi moet voldoen?, op marktplaats staan er wel heel veel maar ik weet niet welk goed is?



Jacko

Prima geschikt hoor, mooie ruime kooi, grote opening, heel mooi.
Wel even goed schoonmaken, maar dat wist je vast zelf ook wel ;)'

Groetjes

Floyd

Dat is mooi om te horen ;)

En dat schoonmaken zal niet hoeven, de kooi ging iedere week in de sop en toen mijn ratjes waren overleden heb ik de kooi extra goed schoongemaakt en teruggestopt in de doos.

Dus die zal nog wel blinkend schoon zijn.


Maar is de kooi niet te laag?

Jacko

80x80x75 is echt groot hoor. Heb net zelf toevallig een kooi opgehaald (70x40x70 bxdxh) en die is zo op 't oog écht groot.
Jouw kooi is prima geschikt. Misschien kun je wel even het stof enzo eraf halen, weet niet hoelang de kooi al wegstaat.

Groetjes

Mars

Kijk wel even naar de tralie-afstand. Volgens mij uit mijn hoofd mag die niet groter zijn dan 0,8 cm? Maar daar weet vast morgen wle iemand een exact antwoord op :P

Anders gaan je parkietjes er proberen door heen te kruipen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

Citaat van: Mars op mei 16, 2008, 23:25:43
Kijk wel even naar de tralie-afstand. Volgens mij uit mijn hoofd mag die niet groter zijn dan 0,8 cm? Maar daar weet vast morgen wle iemand een exact antwoord op :P

Anders gaan je parkietjes er proberen door heen te kruipen.

Volgens mij was het 1,2 cm ;)

Safrena

Citaat van: Milo-Pixel op mei 16, 2008, 23:28:22
Volgens mij was het 1,2 cm ;)

De max grote tussen de tralies is 1,3 cm
1 cm is de beste afstand.

en bij zo een ratten kooi lijkt me die afstand wel groter
Persoonlijk zou ik een rattenkooi dan ook nooit gebruiken

Vele groetjes

Kleintjes

Hoihoi,

ikzelf heb ook 'n rattenkooi als vogelkooi gehad (voor Silly en Tweety). Die had ik van m'n tante gekregen toen ik Tweety had gevonden. De tralie afstand is gelijk aan die van vogelkooien, tenminste de mijne in elk geval. Uiteraard goed schoongemaakt (zelfs nadat m'n tante dat al had gedaan, beter 1 x te veel dan te weinig).

De maten van de kooi zijn inderdaad behoorlijk ruim, als de tralieafstand in orde is dan zal niks je parkietenvriendjes in de weg komen te staan (gaan we dan van uit  ;)).

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Floyd

Dit gaat dus niet lukken  :(\

De tralie-afstand van deze kooi is 1,8 cm.
Ik denk eigenlijk niet dat ze ook lekker kunnen klimmen.

Ik wil niet een te dure kooi, heeft er iemand een mooie kooi gezien voor weinig.
Ik weet ook niet wat de kooimaten moeten zijn voor 2 grasparkietjes?



Jacko

1,8 cm kan wel hoor..  :-\ Als jij niet veel geld uit wilt geven, gebruik dan gewoon je frettenkooi..
Tja is de rest het daar niet mee eens, koop dan een mooie dure kooi ;) Zelf weten.

Persoonlijk vind ik 1cm verschil echt nergens op slaan, maargoed.
Die ik gister op heb gehaald heeft een afstand van 1,5 en de vorige kooi ook 1,8... nooit geen last van gehad...

Groetjes

DarkWolf

1,8 is teveel..Als je parkiet in paniek probeert te ontsnappen, en zijn hoofd tussen de tralies duwt dan heb je een dode parkiet.
Een vogelkooi kost niet veel, en sorry maar als je een vogel wil houden dan moet je er ook het geld voor over hebben om het juiste materiaal te kopen.

De Ferplast 4 is een erg goeie en leuke kooi, en bestaan ook grotere maten in. Bekijk zelf even in de winkel welke je het leukste vind, welke je groot genoeg lijkt voor 2. Zorg gewoon dat als er speelgoed in hangt, je 2 parkieten nog plaats genoeg hebben. Een kooi kan nooit te groot zijn, te klein wel.
Veel succes met de zoektocht naar een kooi :)
Een tip, je kan ook altijd zelf een kooi bouwen en dan kost het je misschien nog minder + heb je iets speciaal voor je nieuwe vriendje(s) gemaakt!

Jacko

Verschil in mening moet er wezen. 
Een goede kooi hoeft helemaal niet veel geld te kosten.
Heb nu 3 grote kooien hier staan (lxhxd) (70x70x40) (60x50x30) (40x70x30), die ik in totaal voor 34 euro heb gekocht.
Op marktplaats kun je genoeg mooie kooien vinden voor weinig geld, maar als jij thuis een, althans vind ik.., mooie kooi hebt staan had ik die gewoon gebruikt.

.. gr

Sammydeparkiet

Kan je niet eerst aan je moeder vragen of ze je oude parkieten kooi nog heeft. Op heb je dat al gedaan? ::)

Ingsu

Een kooi hoeft niet altijd duur te zijn, is een nieuwe kooi te duur voor je, kijk dan eens naar 2ehands kooien. Net zo goed [mits niet beschadigd], alleen eventjes goed schoonmaken! : )

1,8 is inderdaad veel te groot voor een parkietje, je moet dat risico echt niet willen nemen. Bij mijn ziekenkooi was er één tralie afgebroken in het deurtje en er was dus 1 stukje van 2 cm, mijn parkietje kon er zonder moeite uitklimmen, 1.8 scheelt erg weinig en is dus riskant.

Groetjes Inge


Floyd

Vroeger hadden we een papegaaienkooi, maar mijn parkietjes vlogen altijd los, ze konden zo door de kooi heen en zijn dus na een tijdje toen het zomer werdt weggevlogen.
Dat risico wil ik dus eigenlijk niet meer nemen.

Maar dit vind ik wel een mooie kooi

http://dieren.marktplaats.nl/hokken-en-kooien-vogels/166568947-mooie-grote-vogel-kooi-te-koop.html?return=eJwtjlsOgjAQRfdCAp%2FQRyBSQgzupIEKTVs6oUVR496dql%2F33EcyIwUVLy1IFwRta5EFJbdx6ZYYQVSV8aDW0snNRLBSxlCutvpNSljgfNieFlPoo8%2F5QHN%2BmTQCqo2oTw2I4TqFfwspJQgOi2Hdndr0mNZHGnDWNqm0D3Q1bU6cozN3dM57rXJWM3Lzs7JfMphh70M6yQo94ysAe0%2By7v0BNWhA3A%3D%3D&thumb_click=1#photo

Ik ga er maar eens rustig met mijn ouders over praten deze week, en dan maar hopen dat het mag.....

Sammydeparkiet

Ja inderdaad! de belangrijkste dingen zitten er al in. genoeg ruimte en niet al te duur! :)

Jacko

Doe maar een bod van 15 euro daarop, is wel genoeg denk ik.
Overigens kun je de kooi die je nu hebt ook op marktplaats zetten, kan je daarvoor die kooi kopen ;)

gr

DarkWolf

Citaat van: Jacko op mei 17, 2008, 14:06:05
Verschil in mening moet er wezen. 
Een goede kooi hoeft helemaal niet veel geld te kosten.
Heb nu 3 grote kooien hier staan (lxhxd) (70x70x40) (60x50x30) (40x70x30), die ik in totaal voor 34 euro heb gekocht.
Op marktplaats kun je genoeg mooie kooien vinden voor weinig geld, maar als jij thuis een, althans vind ik.., mooie kooi hebt staan had ik die gewoon gebruikt.

.. gr
Wil hier even op reageren. Ik heb niet gezegt dat een kooi veel geld moet kosten, maar als je een dier wil houden moet je het juiste materiaal aankopen (en dat kost nu eenmaal geld).