Het is weer lente

Gestart door Demelza, april 09, 2008, 14:27:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Demelza

Vanmiddag bij het uitlaten van de honden een dood jong vogeltje op straat gevonden.

Was niet meer dan een paar dagen oud :(
Toen ik m oppakte (met een zakje om m'n hand) was hij zelfs nog warm, maar bewoog en ademde niet meer.
Echt gewoon midden op straat, snap niet hoe hij daar komt. Geen boom in de buurt met een nest erin, geen huis waar hij vanaf kan zijn gevallen... Misschien uit z'n nest geroofd...

Heb m begraven in de tuin. Erg triest om zo'n lief klein guppie te zien wat niet meer leeft.

Ingsu

Ja, echt sneu is dat zeg! :(
Laats is hier een jong mereltje door een kat gepakt, hij viel zo naast me uit de lucht.
[we hebben hem toen naar de dierenambulance gebracht, maar hij stierf daar ter plekke]

Milo-Pixel

Ik heb net een rijger een baby eendje zien opeten...  :( Zo zielig om te zien, maar tegelijkertijd is het de natuur..

NaOmi_W

Op weg naar een van de lokaties naar mijn school loop ik langs een grote vijver met een koppel hele aparte grote eenden en die hebben nu iets van 2 weken een nest van 9 kleintjes  :D :-* Ze worden ondanks de drukte van alle studenten, lekker met rust gelaten en lopen gewoon rustig over het gras langs de vijver. Toch nog een leuk beeld in de lente  :D 8)

Mandy

Ik heb een tortelduifje in de tuin die dagelijks komt eten, maar die is ook een keertje te pakken genomen door een kat denk ik.
Hij heeft een gehavend koppie en in de nek mist ie veertjes, maar doet het verder prima nu  :)

Maar bij ons zijn de studenten niet zo vriendelijk voor dieren!!!!!!! Ze gooien chips op straat  als er eendjes lopen en er dan net een auto aan komt !!! WAANZIN! Kan ik me zo kwaad om maken.. >:(... Die kinderen worden vaak tot de orde geroepen maar dat helpt niks.
Ik moet er niet aan denken als ze zelf huisdieren hebben of parkieten... Ze geven er niks om!




Audrey

#5
Bij stations zie je ook vaak duifjes, en dan zitten er soms wel eens bij met maar 1 pootje, of duifjes die wel nog hun pootjes allebei hebben maar geen teentjes meer. En er zijn er dan altijd wel die achter die duifjes lopen, dan zie je die diertjes heel angstig kijken. Of laatst was ik in Keukenhof (jaaa, in Nederland ;)) en daar liep een kind van een jaar of 6 achter een eendje, en die ouders maar lachen in plaats van hun kind te leren dat ze respectvol met dieren moeten omgaan. :(
We hebben hier nu ook meesjes én een roodborstje in de tuin (komen waarschijnlijk op Croky z'n gekwetter af  :P) ik heb wat oud brood gestrooid en een netje nootjes gehangen, mogen zo'n vogeltjes ook wat trosgierst snoepen? Denk dat ze dat wel lekker zouden vinden.
In de heg zit ook een nestje, maar ik heb er nog geen vogeltjes in gezien. De buren aan de kant van de heg hebben een hond, dus waarschijnlijk zijn ze verhuisd  :(

Gelukkig zie je in de lente ook heel veel geluk bij diertjes, met de kleintjes en zo  :-*

Mandy

Gelukkig wel, en ik geniet er echt van als ze weer een drukte maken! En takjes aan het zoeken zijn en hun bekkie volproppen voor de kleintjes!

Geweldig mooi is het!

NaOmi_W

Hier in de tuin hebben mijn ouders vanalles van Vivara (i.s.m. de Vogelbescherming), allerlei zaden en huisjes en dingetjes en daar zie je ook vanalles op afkomen  ;D De huismus, merels, koolmezen, duiven en kraaien (de laatste ni zo blij mee, maja...)

Laatst stond ik in de tuin een beetje van het weer te genieten en opeens hoor ik wat en draai me langzaam om, was er een koolmees aan het rommelen en later kwam zijn partner er ook aan. Die vogels zijn normaal super op hun hoede en zijn voor je het weet weg, vond het dus echt bijzonder dat ze gewoon bezig waren terwijl ik daar op 2m afstand ook in de tuin stond!!

Wil later ook echt wel een tuin waar veel vogels op afkomen  ;D

Moppers

CiteerBij stations zie je ook vaak duifjes, en dan zitten er soms wel eens bij met maar 1 pootje, of duifjes die wel nog hun pootjes allebei hebben maar geen teentjes meer.
Dergelijke duiven zie je hier in Den Haag ook steeds meer. Jammergenoeg wordt de dierenambulance er ook erg vaak voor gebeld, "ja er zit hier een duif en hij heeft een raar pootje".
Die vreemde pootvervormingen of het ontbreken van een pootje komen door inteelt, en het komt steeds vaker voor. Ze kunnen zo'n stompje vaak nog prima gebruiken, en vliegen kunnen ze ook nog steeds.

En kleine eendjes die het slachtoffer worden van een ander dier, tja het is niet fijn om het te zien gebeuren. Maar het is nou eenmaal de natuur, een koppel eenden krijgt niet voor niets zoveel jonkies per keer.