Nestje Ki en Kimi!

Gestart door ilka, april 30, 2008, 17:15:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chrikske

ooh wat een mooierd dat jong!  :D; het was precies al goed met z'n vleugeltjes aan het wapperen.
m'n oudste jong doet het ook al ! alleen heeft het wel nog geen veren  ;)

ilka

#21
Tijd voor een update :)
De veren schieten echt uit de grond ;)
De oudste lijkt inmiddels erg veel op zijn moeder, maar heeft wel de blauwe wangetjes van papa. De tweede lijkt wildkleur te worden, en de derde...daar ben ik nog niet over uit. Hij is veel donkerder dan de tweede...mogelijk zelfs blauw? :S En de vierde...tja...die is nog steeds roze ;)
Niet alleen de kleurtjes worden nu zichtbaar, ook de karaktertjes beginnen zich al te ontwikkelen. De oudste hobbelt gelijk de hele bank over als je hem eruit haalt. De tweede blijft relaxed zitten en de derde piept alles bij elkaar :)
*Zucht*  Ik ga het nog moeilijk krijgen als er straks 3 wegmoeten... :(



[verwijderd door de beheerder]

Supertje15


Sammydeparkiet


ilka

Nou, de oudste 3 beginnen al aardig op parkietjes te lijken :) De jongste is nog vrij roze, maar lijkt ongeveer dezelfde kleur te krijgen als nummer 2. Ze zijn nu 23, 21, 19 en 15 dagen oud.

Vanochtend hebben we een beetje een crisis gehad. De ouders wilden gisteravond opeens het blok niet meer in, en vanochtend hadden ze flinke ruzie. Na Kimi even apart gezet te hebben keerde de rust terug en ging Ki haar babies gelukkig weer voeren. Ik was al bijna op de fiets gesprongen om opfokvoer te halen, maar het was gelukkig niet nodig!

[verwijderd door de beheerder]

hillie

Hoi Ilka,

Wat zijn ze lief hè :-*
Geniet er nog maar van nu het nog kan.

groetjes hilde

DarkWolf

Ze worden echt prachtig :-*

jen2149

Hoi Ilka,
Wat een mooie jonkies heb je zeg!
Ik las in dit topic dat je er 3 van weg gaat doen. Heb je er al een baasje voor gevonden?
Ik ben namelijk nog op zoek naar een kleintje wat al gewend is aan handen. Ik heb op het moment een leuk, lief en heel schattig vogeltje zitten, maar ze voelt zich nogal eenzaam, ben ik bang. Ik ben wel geregeld thuis, maar toch niet genoeg naar mijn zin.  :(
Lola zou het denk ik fantastisch vinden om er een vriendje bij te krijgen. (en anders ik wel!)
Ik hoor graag van je of je er nog 1 voor adoptie hebt....
groetjes Jenny en Lola    :)

Tjipie lover

Hey Ilka jij hebt ook mooie jonkie's zeg!!
Ik vind jou oudste het mooiste.
Was die niet even oud als mijn oudste of had ik dat mis??
Groetjes van Ank.
Enneh geniet er nog maar even van.
Heb jij al enig idee welke je gaat houden??

ilka

Hey!

Jenny, wat leuk dat je een vriendje zoekt voor je parkietje. Er zijn er nog steeds 3 die een nieuw baasje zoeken :) Ik weet alleen nog niet welke er gaat blijven. Het moet namelijk wel klikken met mijn 5e wiel aan de wagen hier. Zodra ze uitgevlogen zijn mag hij er dus zelf eentje uitkiezen :) (Al gaat mijn voorkeur stiekem uit naar nummer 2 ;)) Maar kom gerust een keer kijken hoor, ook al weet ik nog welke je mee mag nemen. Ze zijn toch allemaal schattig :-*

En inderdaad Ank, mijn 2 oudsten zijn even oud als de jouwe! Die worden ook echt supermooi trouwens. Echt leuke kleurtjes! Maak jij ze ook tam?

Groetjes
Ilka

NickyRose

Schattig, maar wat zit er er verschil in grootte aan tussen de 3 en de laatste, hoe kan dat, dacht dat de eieren om de dag uitkwamen?

ilka

Het laatste ei was 1 dag te laat gelegd en kwam na 18 dagen uit. De rest van de eieren kwam al na 17 dagen uit. Vandaar het verschil :)

ilka

Nou de oudste heeft zijn eerste vlucht gemaakt hoor! Hij zat gezellig samen met zijn papa bij mij op schoot en toen die laatste opvloog deed hij vrolijk mee. Hij moet alleen nog even oefenen want hij hing vrij snel in de vitrage :P Nummer 2 vond dit allemaal wel erg interesant en ging ook gauw oefenen ;)
Nummer 3 is er ook vroeg bij, want deze kijkt net als de oudste ook al geregeld uit het blok. De jongste krijgt ook al behoorlijk wat veren, ik heb alleen gezien dat hij een nageltje van 1 teentje mist :( Kan ik hem straks wel makkelijk onderscheiden van de oudste ;)

Het lijkt er trouwens wel op dat de ouders nu officieel gescheiden zijn. Ze willen allebei graag de kleintjes voeren, maar Ki jaagt Kimi steeds weg. Ze liggen geregeld vechtend op de bodem :( Ik hou ze nu maar zoveel mogelijk apart en laat Kimi er alleen af en toe in om te voeren. De kleintjes krijgen in elk geval nog genoeg eten...ze wegen tussen de 40 en 50 gram!  :o

Ik denk trouwens dat de oudste een mannetje is en de 2e een popje. Wat denken jullie?

Groetjes Ilka

[verwijderd door de beheerder]

ilka

Heyhey,

De kleintjes zijn inmiddels dik 5 weken en zijn al bijna zelfstandig. In het kader van welke ik ga houden vroeg ik me af welk geslacht ze hebben. Ik wil eigenlijk een popje houden, maar ben een beetje bang dat het allemaal mannetjes zijn :P Alleen over nummer 2 twijfel ik. Wat denken jullie?

[verwijderd door de beheerder]

Caradow

nummer 2 zou inderdaad een popje kunnen zijn en hele misschien nummer 4 ook nog wel, maar nummer 2 de meeste kans ;)

Milo-Pixel

Ik gok:

Man
Pop
Man
Man (?)

Mars

Ik ga voor 4 mannen. Mooie vogeltjes!

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Tjipie lover

Ze zijn erg mooi geworden zeg :D
Ik verwacht ook 4 mannen.
Bij mij is echt de jongste een twijfelgeval!!
Nog heel veel plezier met je jonkie's.

Groeten van Ank.

Kyrenna

#38
Op de één of andere manier had ik dit topic tot nu toe gemist...

...wat gaaf om dit te lezen, nummer vier zit nu lekker te schommelen hier. Ze heet Zazie en heeft aardig wat trekjes van haar mams overgenomen: pittig op het dominante af, errug nieuwsgierig, rete-energiek  :-* Ik heb Zazies zusje en ouders natuurlijk wel gezien toen ik haar ging ophalen, maar dan nog :)

chrikske

ik ga voor

1:man
2:pop
3:man
4:pop

Ik dacht bij het nestje die ik juist gehad heb ook eerst dat het allemaal mannen waren maar een weekje later hadden 3 parkietjes toch ineens een veel lichter blauwe snavel met witte randjes .. dus volgens mij wordt het binnen een weekje duidelijker  :)

Mvg Christophe