Gedrags verandering

Gestart door chiko01, april 30, 2008, 13:41:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chiko01

Hoi,

Ik heb nu ongeveer twee maanden een parkietje en heb hem vrij aardig tam gemaakt.
Hij komt op mijn vinger zitten, als ik zeg geef kusje dan wrijft ie met zijn snavel over mijn lippen en neusje etc.

Maar pas geleden heeft mijn zus voor haar eigen een parkiet gekocht. We hebben de twee parkietjes bijeen gebracht zodat ze  konden rondvliegen en spelen.

Maar als mijn zus naar huis gaat en haar parkietje meeneemt, veranderd mijn parkietje erg:(

Hij komt wel op mijn vinger zitten maar speelt niet meer met mijn neusje of lippen etc. Hij vliegt dan gelijk weg..

Moet ik de parkietjes voortaan uit elkaar houden of?

Audrey

Ik denk dat hij de parkiet van je zus mist, hij vindt het wss wel fijn om met z'n soortgenootje te spelen. Niet dat hij jou daarom minder graag heeft hoor, zeker niet  ;), maar parkietjes zijn nu eenmaal erg sociale wezentjes. Is een permanent vriendje voor hem een optie? Dat zou hij waarschijnlijk erg fijn vinden.  :)

chiko01

Citaat van: Audrey op april 30, 2008, 13:50:29
Ik denk dat hij de parkiet van je zus mist, hij vindt het wss wel fijn om met z'n soortgenootje te spelen. Niet dat hij jou daarom minder graag heeft hoor, zeker niet  ;), maar parkietjes zijn nu eenmaal erg sociale wezentjes. Is een permanent vriendje voor hem een optie? Dat zou hij waarschijnlijk erg fijn vinden.  :)

Hmm, ik laat ze 2 dagen elkaar niet zien.
Als mijn parkietje hetzelfde blijft moet ik die andere wel erbij zetten.

Maar op een of ander manier wordt ik ook jaloers, want chiko(mijn parkiet) geeft mij dan minder aandacht :(

Audrey

Als je twee parkietjes hebt zijn die wat meer met elkaar bezig, en geven dus wat minder aandacht aan het baasje. Maar ze zullen je zeker niet vergeten hoor :) Op tijd en stond krijg jij ook nog wel een knuffel van hen.
Zelf wil ik ook wel een vriendje voor Croky, omdat hij een viertal dagen in de week toch wel een paar uur alleen zit, maar het mag niet van m'n ouders, onder meer om de redenen die jij opgeeft, ze zijn ook bang dat hij dan minder graag bij ons zal zitten slapen/kusjes geven/knuffelen

Safrena

Citaat van: chiko01 op april 30, 2008, 13:55:43
...

Maar op een of ander manier wordt ik ook jaloers, want chiko(mijn parkiet) geeft mij dan minder aandacht :(

Hey Chiko

Tja als jouw parkietje een vriendje heeft is het heel normaal dat hij niet meer de hele dag bij jou is, maar dat hij ook met zijn vriendje wil gaan spelen.
Hij zal dan zijn aandacht gaan verdelen, net zoals jij dan ook jouw aandacht zal verdelen tussen hen twee

Echter zal hij zeker niet minder tam worden of zo. Bovendien kun je het anders gaan bekijken, oke hij verdeelt zijn aandacht maar dan heb je zelf wel twee lieverdjes waar jij aandacht van krijgt. En het is ook heel mooi en leuk om te zien hoe ze met jou maar ook met elkaar omgaan, echt een plezier.
Daarnaast is het heel fijn als jij even geen tijd hebt door werk/school dat ze elkaar hebben

Vele groetjes

Ingsu

Ik ben het met Safrena eens. Ik kan wel uren naar mijn twee kleintjes kijken, het is heerlijk als je ziet hoe gelukkig ze samen zijn en de hele dag lekker aan het spelen zijn! [ik heb wel anders gezien toen ik mijn parkietjes tijdelijk uit elkaar moest halen, dan zijn ze echt zichzelf niet meer]. Parkieten zijn groepsdiertjes en zolang ze er niet ongelukkig van worden, vind ik dat je ze best alleen kunt houden, maar het is toch altijd leuker [ook voor jezelf, maar vooral voor je parkietje] om er 2 te hebben. Ik voel me zelf dan ook altijd minder schuldig als ik eens een dagje weg ben, ze hebben dan in ieder geval elkaar! Als jij ziet dat je parkietje anders/raar doet zodra hij alleen zit, dan is hij denk ik wel een beetje eenzaam. Ik vind het eerlijk gezegt ook wel een beetje cru dat hij af en toe wel een ander parkietje heeft, maar dat die dan ook weer weggaat... dat lijkt me voor een vogeltje erger dan helemáál altijd alleen zijn...

Mars

Een parkietje dat goed tam is, blijft goed tam. Als er dan een nieuw vriendje bijkomt dan kan het zijn dat je parkietje even helemaal geen aandacht meer voor je heeft, maar dat zal snel weer over zijn.

Een parkietje dat het leuk vindt om zijn baasje te zitten, wat uit het baasje zijn hand te eten of misschien zelfs wel gekroeld te worden, die zal dat leuk vinden. Natuurlijk zal het wat minder zijn dan daarvoor, maar je parkietje zal echt niet minder tam worden.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..