Oplossing raadsels Smikkelparkiet

Gestart door Smikkelparkiet, april 30, 2008, 00:22:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo-Pixel

Nou, nu maak je me wel nieuwschierig ;)

Smikkelparkiet

Wil je met me uit, Marit?  :) Ik wil wel!  :-*

Milo-Pixel


Smikkelparkiet

Gezellig Marit, staat genoteerd in mijn agenda! Ik zeg al mijn andere afspraken af.  8) Zullen we samen gaan lunchen?  :) Ik weet een hele gezellige kelder waar je lekker kunt eten en zo. Er komen wel veel vreemde vogels daar, maar dat mag de pret niet drukken.  :P

Milo-Pixel

Klinkt goed  :P
Ik heb inderdaad ook al gehoord dat er (zeker die dag) heel wat vreemde vogels komen...  :D

Smikkelparkiet

Even een algemene vraag.  :)
Heeft iemand toevallig nog ergens een verlovingsring liggen die in onbruik is geraakt?
Die wil ik wel hebben als dat kan. :)

Parkieten-Freak

Smikkel is op de versiertoer :P
Hahahahahahaha!  ;D


Piknikki

Kan ik ook 'n date met Smikkeltje krijgen? :D :P

Smikkelparkiet

#28
Ow gottegot, Parkieten-Wrak is "in da house" >:(
Jij bent zeker nooit verloofd geweest hè? In de prehistorie was dat namelijk niet gebruikelijk.  8)

Citaat van: Piknicky op september 23, 2008, 22:01:46
Kan ik ook 'n date met Smikkeltje krijgen? :D :P

Natuurlijk! Maar hey swa.....wel platonisch hè :P

Berichten samengevoegd  ???
Gr PF




Piknikki

Oké, da's ook al goed. :D

Ik verheug me wel op de nieuwsbrief, hihi.

Smikkelparkiet

Nog even geduld Prikfricky, het duurt niet lang meer voor de nieuwsbrief komt!
Mijn bijdrage was *zoals gewoonlijk* alweer het eerste klaar.  8)
Ik ben hier trouwens de enige die de deadline in de gaten houdt, de rest doet maar wat.  :P
Ik doe ook maar wat trouwens hahahaha! :P  ???  :)



Piknikki

Prikfricky? Past u maar op, voordat ge ook opgesmikkelt wordt door de hongerige Piknicky! :P
Hihi, u zult u nog wel verbazen wie ook zijn best doet een artiekeltje in de nieuwsbrief te krijgen. ;)
Ik verheug me ook wel op uw raadsels, hoor! ;D

Smikkelparkiet

#32
Citaat van: Piknicky op september 23, 2008, 22:56:05
Prikfricky? Past u maar op, voordat ge ook opgesmikkelt wordt door de hongerige Piknicky! :P
Hihi, u zult u nog wel verbazen wie ook zijn best doet een artiekeltje in de nieuwsbrief te krijgen. ;)
Ik verheug me ook wel op uw raadsels, hoor! ;D

Oh, oh....er wordt aan mijn stoelpoten gezaagd. Lees ik dat goed? Krijg ik concurrentie als copywriter?  :o
Enne: HELLUP!!!!! IK WORD OPGEGETEN!!!!!!  :o :'(

Ehm, Piknokky, als ik dan toch geofferd word: graag wil ik gegrilleerd op een bedje van veldsla geserveerd worden, rijkelijk overgoten met romige knoflookdressing. :( Als garnering graag tomaat met verse basilicum en frieten.  :( Wel Vlaamse frieten graag, ik mot geen dunne Hollandse patat, daar staalt de gierigheid vanaf. :)  >:(



Smikkelparkiet

Nou, hier komt dan weer de oplossing van mijn raadsel uit nieuwsbrief nummer 4.  :)
Zijn jullie er klaar voor?

Dit was mijn vraag:  :)
Smikkelparkiet vaart met zijn rubberbootje wat rond in de badkuip van zijn huisgenoten. In zijn bootje ligt een hele grote steen. Pekka en Toula kijken vanaf de rand van de badkuip aandachtig naar de varende Smikkelparkiet. "Er zit niet veel water in die badkuip", zegt Pekka, "gooi die steen maar in de badkuip Smikkel, dan stijgt het waterpeil een beetje". Toula krabt met zijn poot over zijn kop en zegt: "Nee Pekka, het waterpeil blijft dan gelijk". "Echt niet", vervolgt Smikkelparkiet, "volgens mij zakt het waterpeil juist meer".

Antwoord:
Voor een drijvend voorwerp geldt dat het gewicht van de verplaatste hoeveelheid water gelijk is aan het gewicht van het voorwerp.
Een voorwerp dat in het water is verplaatst evenveel water als zijn volume.
Dus omdat de dichtheid van steen groter is dan water (1 liter steen is zwaarder dan 1 liter water), zal het waterpeil dalen als de steen in het water wordt gegooid.  :)

Veel groeten, jullie vriend Smikkel.



Audrey

Wat ben je toch een slimmerd, Smikkel  :D

Smikkelparkiet

Citaat van: Audrey op oktober 15, 2008, 16:19:09
Wat ben je toch een slimmerd, Smikkel  :D
Wat lief van je! Ik heb er geen woorden voor....... :-*

Caradow

Ow jee, pas op hoor Audrey, voor je het weet heb je een aanzoek! ;)


Sanne

Ik zou wel eens willen weten wie er toch achter die Smikkelparkiet zit.... 'k heb wel een vermoeden  :P.... maar 'k weet het niet zeker  ;)

Smikkelparkiet

Citaat van: Sanne. op oktober 15, 2008, 18:41:35
Ik zou wel eens willen weten wie er toch achter die Smikkelparkiet zit.... 'k heb wel een vermoeden  :P.... maar 'k weet het niet zeker  ;)
Ik wil ook heel graag willen weten wie er achter mij zit Senna maar ik zie niemand zitten. :P

p.s. Jij had dat raadsel zeker goed he? Slimmerik! :D