Steun Zoeken?!

Gestart door Weepeetje, augustus 09, 2005, 17:05:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weepeetje

Hallo allemaal,

Ik heb sinds twee weken een jonge grasparkiet bij mijn 1 jaar oude vogel ( W.P genaamd..). Ze vind het op zich wel heel erg leuk, alleen ik heb soms het idee dat ze er een beetje moe van wordt omdat Kiwi ( het kleintje ) constant achter haar aanvliegt. W.P komt dan bij mij op de schouder zitten ( in ieder geval bij me ) het lijkt dan wel of ze steun zoekt bij me en dat ze veilig is bij mij.

Hoe moet ik hier op reageren? W.P juist aandacht geven of dit gedrag negeren.
Ik vind het best rottig voor allebei de beestjes.
Kiwi voelt zich mischien geneerd door W.P en andersom voelt W.P zich misschien bedreigd.

Het gebeurd alleen als ze los zijn.

groetjes,
sabrina

henri

Interessant topic! DIt heb ik precies het zelfde!

Safrena

Hey Weepeetje

Heb je je parkietjes in het begin apart gehouden?

vaak hoor je dit als je je nieuwe vriendje zo onmiddelijk bij je andere vriendje zet dat het nieuwe vriendje meestal het andere steeds achtervolgt.

Zolang je nieuwe vriendje niet alles van het ander begint af te pakken of weg te jagen hoef je er zelf niks aan te doen, dit gedrag gaat over na een tijd.

Echter als het zo is dat er echt wordt gepest zoals het wegjagen bij speeltjes en eten ed. kun je beste het parkietje dat pest een kwartier in de kooi zetten en volledig negeren.

dit helpt echt want in het begin werd mijn ene meisje ook gepest door mijn andere en sinds ze een paar keer op deze manier is gestraft doet ze dat niet meer en zijn ze super lief voor elkaar

vele groetjes

Weepeetje

het is niet echt pesten volgens mij, het is volgens mij meer nieuwsgierigheid van Kiwi en W.P is natuurlijk ook vertrouwd voor hem omdat het een soortgenootje is. Hij is opgegroeid in een voliere. Ze hebben in heb begin wel apart gezeten en na een tijdje samen dat ging heel goed dat is het probleem niet. Alleen ik vind het zo sneu voor die beestjes, want als Kiwi aan komt vliegen vliegt W.P heel snel weg.

Maar als ze `s avonds gaan slapen zoekt W.P Kiwi weer op en gaat dan heel dichtbij zitten. Zou ze er gewoon nog aan moeten wennen? Ze is natuurlijk een jaar lang allen geweest.

groetjes,
sabrina