Tweety heeft kroponsteking

Gestart door Ingrid, april 29, 2008, 18:10:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ingrid

Vanmiddag vlak voordat ik naar het werk moest, begon Tweety met braken. Allemaal zaadjes vermengd met slijm, wat overigens niet stonk. Hij zag er niet uit met die slijmerige massa op zijn verenpakje. Ik moest werken en kan niet zo ineens inval regelen, maar het zat me niet lekker. Dus collega gevraagd of ze wat langer wilde blijven. Dierenkliniek de Toren gebeld en een afspraak gemaakt. Daar kom ik net vandaan: Tweety's krop zit vol met bacteriën en heel veel slijm :(.
Ik voel me zo schuldig....arme beestje! Maar ik kan niets ontdekken wat dit veroorzaakt kan hebben. Het is hem overkomen en nu zal hij snel opknappen met de antibioticakuur die hij heeft gekregen. Ik ben blij dat ik meteen actie heb ondernomen, anders had het wel eens heel anders kunnen aflopen.

Caradow

Jee Ing...

Sterkte meis.. ik hoop dat Tweety er weer helemaal bovenop komt!

tup en joep

ingrid
heel veel sterkte met tweety

liefs andrea

NaOmi_W

Oei, dat is niet mooi :( Sterkte!
Ik hoop dat Tweety er snel weer bovenop komt!

Milo-Pixel

Jeetje Ingrid... Dat is niet niks! Goed dat je meteen gegaan bent naar een arts! En nu hopen dat Tweety snel opknapt.

Liefs, Marit

Sonja

Och Ingrid...wat een schrik! :o
Arme Tweety.... :(

Maar je bent er snel bij, hopelijk is hij snel van die nare kropontsteking af!

Veel sterkte, beterschap en een knuffeltje voor Tweety. :-*

Lieve groetjes, Sonja.

roha

Jeetje Ingrid, dat is schrikken  :o

Fijn dat je collega wat langer wilde werken, zodat je snel actie kon ondernemen.
Hopelijk knapt Tweety snel op.

Heel veel sterkte!

Liefs, Hanneke

Moppers

Arm vogeltje. Gelukkig had je het snel in de gaten en heb je snel actie kunnen ondernemen. Ik hoop voor jou en Tweety dat de kuur gauw aanslaat en dat hij snel weer helemaal de oude is.

Parkieten-Freak

Ach jee toch Ingrid, wat naar is dat nou toch. :(
Gelukkig ben je er op tijd bij en de kans op genezing is dan heel groot.
Veel sterkte en beterschap met Tweety!


Ingrid

Het is net of Tweety meer lucht heeft gekregen nu het laatste opgehoopte slijm door het inbrengen van de kropnaald is opgehoest. Hij heeft weer wat praatjes en zijn neusdopje is niet meer zo eng blauwig van kleur. Heeft iemand daar wel eens van gehoord? Tweety's neusdop is normaal vleeskleurig, maar toen hij zo benauwd was zag je de neusdop verkleuren naar blauw/paarsig. Net als een mens benauwd is en dan blauwig om de mond wordt.
Ik heb mij dat niet verbeeld, want zijn neusdopje is nu weer normaal.
Gelukkig heeft hij ook al weer iets gegeten  ;D Hij zit nu weer in zijn eigen kooi en heeft een paar dagen kooiarrest. Ik hoop dat hij snel opknapt, de kuur moet ik 5 dagen geven. De scheet ziet er niet uit met zijn besmeurde verenpakje.

Zo zie je maar weer hoe snel het kan gaan, van het ene op het andere moment zit je met een doodziek vogeltje,  terwijl ik ze zo goed in de gaten houd  :(

Jasmin

Dat is even schrikken! :o
Raar dat zijn neusdop blauwig werd.Gelukkig gaat het al beter. ;)
Sterkte en beterschap voor Tweety!

groetjes jasmin

Ilse*

Wat erg dat Tweety kropontsteking heeft!
Gelukkig heeft hij zo'n goed oplettend baasje die snel met hem naar de vogelarts is geweest :)
Zo zie je maar dat het soms heel snel kan gaan, ook al let je heel goed op je diertjes...
Wel heel fijn om te horen dat hij al wat opknapt. Hopenlijk is je ventje snel weer helemaal opgeknapt, maar met jouw goede zorgen komt dat vast wel goed :)

Liefs, Ilse

Fenixjuh

gossie toch, gelukkig dat jij zo goed oplet, en een lieve collega hebt die het over wou nemen  :)
Ik hoop dat Tweety snel weer opknapt
groetjes!!

hillie

Hoi ingrid,

Wat sneu voor tweety dat ze kropontsteking heeft.
Maar gelukkig was je er gauw bij.
Dan zal ze wel weer snel beter worden.

groeten hilde

Safrena

Hey Ingrid

Wat erg voor je dat Tweety ziek is

Het gaat inderdaad heel snel, het ene moment zitten ze nog te spelen het andere moment is je lieverdje heel ziek
Maar je was er heel snel bij, komt helemaal goed met Tweety

Bij een kropontsteking die meteen behandeld word zie je al snel weer verbetering, en na een dag of twee zou je lieverdje vrijwel helemaal hersteld zijn en weer lekker spelen en eten enz...

Sterkte
Veel beterschap voor Tweety

Vele groetjes

Chicowen

Jeetje Ingrid, dat is even schrikken!
Je bent er op tijd bij, dus het gaat vast helemaal goed komen met Tweety.

Veel sterkte in ieder geval.

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Mars

He wat sneu nu.

Hij knapt vast snel op. Arme schat!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Kleintjes

Hoi Ingrid,

veel beterschap met Tweety. Ik hoop dat hij snel weer beter is.
Gelukkig was je er snel bij, zoals al eerder gezegd, dan zal 't denk ik ook wel helemaal goed komen met Tweety.

Beterschap met Tweety!!!

Groetjes, liefs en beterschap van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sonja

Hoi Ingrid,

Hoe gaat het vandaag met Tweety?
Ik hoop al een beetje beter?

Groetjes, Sonja.

Ingrid

Tweety fluit weer en eet ook weer, dwz voornamelijk tro(o)s(t)gierst, maar dat vind ik prima, als hij maar eet. Ik heb hem niet meer zien braken  ;D
Hij speelt ook als vanouds, maar ik juich nog niet te vroeg, want hij kan dat natuurlijk doen omdat ik kijk ;). Zo doodziek als hij gister was, daar is echt niets meer van te zien. Wel slaapt hij best veel, het kost hem dus toch wel energie. Wat ik het meest sneu vind, is dat hij graag naar de anderen wil en als die rondvliegen dan wil hij ook graag. Ik laat hem vandaag nog in de kooi en als hij morgen weer zo erg roept, laat ik hem wel even zijn vleugeltjes strekken.
Ik denk doordat ik er op tijd bij was, na ontdekking tot aan dierenarts zat plusminus 4uur, heeft de ontsteking geen kans gehad om verdere schade aan te richten? Tweety is in ieder geval niet meer benauwd! Nu een beetje aansterken en de antibiotica zijn werk laten doen en dan zijn we deze narigheid snel vergeten  ;D

Audrey

Fijn dat het weer zo goed gaat met Tweety, gelukkig was je er zo snel bij  ;D mocht je gedacht hebben 'ik ga toch gaan werken en dan vanavond naar de vogelarts' zou het waarschijnlijk slechter gegaan zijn.
Hopelijk kan Tweety morgen terug samen met z'n vriendjes vliegen en spelen.  :)

Chicowen

Hej Ingrid,

Wat super dat Tweety het zo goed doet! Je was er gelukkig vroeg bij. Nog eventjes aansterken, maar zo te horen gaat het heel goed.  ;D

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Parkieten-Freak

Fijn dat het goed gaat Ingrid, en het is inderdaad heel belangrijk dat je er vroeg bij was.
Laten we hopen dat het herstel zich in dit tempo voortzet, dan zal Tweety zich snel weer bij zijn makkertjes kunnen voegen!  :)
Vandaag zou ik Tweety zeker in de kooi houden. Hij heeft nu gewoon al zijn energie nodig om te herstellen.


Milo-Pixel

Wat fijn dat tweety zo snel opknapt!  ;D Laat hem inderdaad maar lekker eten van de tro(o)s(t)gierst.. Dan heeft hij in ieder geval lekker wat ik zijn buikje.

Petr@

Ben heel blij voor je dat het weer beter gaat met Tweety.
En goed van je dat je er zo snel bij was ;D


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Sonja

Hoi Ingrid,

Wat fijn dat het alweer zo'n stuk beter gaat met Tweety! ;D
Je was er dan ook heel snel bij, gelukkig maar!

Ik hoop dat Tweety snel weer helemaal de oude is en weer lekker samen kan zijn met zijn lieve soortgenootjes. :)

Groetjes, Sonja.

Ingrid

Even een berichtje van Tweety  :-X:
Het liefst wil ik nu al samen zijn met mijn gevleugelde vriendjes. Ik snap er niets van dat mijn kooideurtje gesloten blijft en ik race dan ook van de ene naar de andere kant, ook op de bodem, van de kooi op zoek naar een opening  :-\ Als ik morgen zo tierig ben als vandaag dan laat mijn verzorgster mij er toch even uit, ze vindt het heel erg moeilijk om mij zo in mijn kooitje te laten zitten. Maar ze weet dat ik nog moet aansterken, alhoewel ik op deze manier natuurlijk ook veel van mijn energie gebruik. Morgen heb ik 3 dagen van mijn kuurtje erop zitten, dat was het minimale wat ik in ieder geval moest krijgen, met verlenging tot 5 dagen. Mijn verzorgster houdt voor de zekerheid gewoon de 5 dagen aan ;).

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes ;)

Snavelkusje van Tweety  :-*


Mijn kleine geel/groene manneke is tot mijn verbazing wel heel snel aan het opknappen  ;D

Fenixjuh

agossie   :(;)
maar gelukkig knapt hij wel snel op :)

Caradow

Tweety, je boft maar met zon bazinnetje, die alles voor je doet en haar collega die langer ging werken, zodat jij naar de dokter kon :)

Nog even volhouden en dan mag je van die vieze medicijnen af en dan ben je weer helemaal PIET :)


Sara

Wat sneu dat Tweety kropontsteking heeft.
Gelukkig komt hij er zo te lezen toch goed bovenop! ;D
Heel veel beterschap, Tweety!  :)

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Sonja

Hoi Tweety,

Wat leuk dat jij zelf een berichtje hebt geschreven! :D
Ja je moet tenslotte ook wat, om de verveling een beetje tegen te gaan. ;)

Hartstikke fijn joh, dat het alweer zo goed met je gaat! ;D

Hoe is het vandaag met je? Vindt je huisgenote je alweer sterk genoeg om lekker met je soortgenootjes te mogen spelen?

Dikke knuffel voor jou, hoor. :-*

Groetjes, Sonja.
Kusje van Joepie en Pucky. :-*

Safrena

Citaat van: Ingrid op april 30, 2008, 21:34:15


Mijn kleine geel/groene manneke is tot mijn verbazing wel heel snel aan het opknappen  ;D

Hey Ingrid

Zoals ik al eerder vertelde

Als je snel handeld bij een kropontsteking, knappen ze daar ook weer heel snel van op, vaak na 1 à 2 dagen zijn ze weer helemaal prima en voelen ze zich ook weer goed. Ik heb zelf ook die ervaring gehad  ;)

Het is alleen als je te lang wacht (soms jammer genoeg vaak ook te laat dan) dat het herstel veel moeilijker word ;)

Fijn dat het met Tweety weer helemaal beter gaat en dat hij vandaag weer lekker met zijn vriendjes kan spelen en vliegen

Vele groetjes

Smikkelparkiet

Heeey Tweety!
Wat fijn dat je weer aan het opknappen bent!
Ziek zijn is niet leuk en op onze krop moeten we heel zuinig op zijn. Daar moet immers al het lekkers door naar binnen!   :)
Ik hoop dat je naast troostgierst nog veel meer lekkere hapjes krijgt aangeboden van je verzorgster.
Anyway, het komt wel goed met jou kerel, hou je haaks!
Groeten en beterschap van Smikkelparkiet.  ;)

Ingrid

@Safrena, ja dat vertelde je inderdaad dat ze er weer snel van herstellen. Alleen ik kon me dat niet voorstellen.....en ik wilde het wel van je aannemen maar tja, ik ben een "eerst-zien-dan-geloven-typetje" :P.

@Smikkelparkiet, nou ik mocht een paar dagen geen groenvoer van de dierenarts. Maar ik heb ook alweer lekker gesmikkeld van mijn parkietenzaadjes. Misschien dat ik zo een stukje kaas kan scoren of een stukje appel, jammie :).
Ik vlieg alweer lekker rond met mijn vriendjes, oh, wat heb ik ze gemist! Ik was al zo gewend in de voliere en ineens moest ik weer alleen mijn kooi zitten, ik snapte er niets van. Maar omwille van mijn gezondheid moest dat, begreep ik, dat moest even tot mijn parkietenhersentjes doordringen. Net als die vieze medicijntjes, man, dat is echt smerig :(

Gelukkig is het eind goed, al goed en ben ik dit te boven  ;D

Milo-Pixel

Wat fijn tweety, dat je je weer beter voelt! En nog wel vervelend dat je alleen in je kooitje moet zitten, maar je baasje doet dat omdat dat beter is voor jou ;) Over een tijdje mag je vast weer lekker bij je vriendjes zitten, nog even geduld ;)

Ilse*

Wat fijn om te horen dat je weer helemaal bent opgeknapt!! ;D
Die twee laatste daagjes medicijnen kom je ook wel door en dan ben je deze nare ervaring vast weer snel vergeten.
Gelukkig kun je wel al weer lekker spelen met je vriendjes en lekker vliegen in de voliere :)

Groetjes, Ilse

Susanne32

Hoi Ingrid,

Wat fijn dat het weer beter gaat met Tweety!

Laten we hopen dat het probleem helemaal is verholpen en Tweety weer de oude wordt!  ;D

Ingrid

Tweety is gelukkig weer helemaal de oude  ;D Mijn vertrouwen was even weg en ik hield hem soms nog te angstvallig in de gaten. Na zijn kuurtje vond ik hem eerst weer wat lusteloos en een beetje bollig zitten. Dat bollig zitten deed Tweety ook voordat hij ziek werd, het was meer dat hij zich klaarmaakte om te gaan slapen, dus die alarmbelletjes van mij waren onterecht.  De anitbiotica heeft hem natuurlijk ook wat suffig gemaakt en zijn conditie wat achteruit doen gaan. Maar hij vliegt nu weer lekker als vanouds rond, alsof hij niet ziek is geweest. Tweety is weer mijn geel/groene ventje van voor zijn ziekzijn.

Chicowen

Hej Ingrid,

Wat fijn dat Tweety weer helemaal de oude is! :D En bezorgd zijn doen we allemaal wel eens, maar liever 10x teveel dan 1x te weinig. ;)

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Milo-Pixel

Citaat van: Chicowen op mei 08, 2008, 21:44:50
:D En bezorgd zijn doen we allemaal wel eens, maar liever 10x teveel dan 1x te weinig. ;)

Helemaal mee eens ;) ! Fijn dat tweety weer helemaal de oude is!!

Safrena

Citaat van: Ingrid op mei 08, 2008, 21:38:36
...
Mijn vertrouwen was even weg en ik hield hem soms nog te angstvallig in de gaten...
...dus die alarmbelletjes van mij waren onterecht.
...

Hey Ingrid

Hoezo berzorgd  ;)
Daar houd ik zelf mijn mond maar over  :-X want ik herken het helemaal hoor meid  ;)

Helemaal fijn dat Tweety weer helemaal de oude is en weer lekker vliegt en speelt zoals voorheen  ;)

Veel plezier met je lieverdjes

Vele groetjes

roha

Fijn zeg, dat Tweety weer helemaal weer is opgeknapt!!
;D

Parkieten-Freak

Kijk eens aan, jouw flierefluitertje is weer helemaal opgeknapt!
Dat is heel erg fijn Ingrid!  ;D
Geniet maar lekker van je geel-groene kereltje  :D