gevonden!!!!

Gestart door regina, april 27, 2008, 18:34:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

regina

hallo allemaal!

vanochtend toen we tuin inliepen zat daar op het gras een gevleugeld vriendje. we hebben op zolder een reserve kooi dus hup, tevoorschijn gehaald, beetje trosgierst in de deuropening en jawel hoor, het beestje hipte naar de kooi, at een beetje en klom de kooi in! hij voelde zich daar goed op zijn gemak en als ik mijn hand in de kooi doe komt ie keurig op mijn vinger zitten.
het gaat om een Turquoisine parkiet met een rood ringetje om zijn pootje en voor zover ik het kan zien staat er bn06 6mmk?? het is een mannetje.
ik heb de dierenambulance gebeld, maar die wist niks over een vermissing. morgen het asiel en de vogelopvang maar proberen.

iemand anders nog tips???? of is iemand zijn beestje kwijt??  ik woon in purmerend, maar het schijnen aardige vliegers te zijn?? dus waar hij vandaan komt... géén idee.

groetjes, Regina

hieronder een foto van het pietje..

Formaat foto aangepast, + 2e foto bijgevoegd. ;)
Gr.Sonja.


[verwijderd door de beheerder]

Caradow

Beignt het ringnummer met BN of NB

Je kunt bij de lokale vogelvereniging het nummer laten natrekken en zo in ieder geval de kweker achterhalen en misschien zelfs huidige eigenaar.

regina

begint met bn. is een goed idee, bedankt! morgen is het asiel en de vogelopvang open, dus eerst die even proberen.. weetje.. 2 of 3 parkieten maakt niet veel uit;) als er geen baasje op de proppen komt blijft ie maar mooi hier!  :-*
maar eerst maar eens kijken of er ergens geen treurig baasje is..

Caviaplanet

Mooie vogel, je kan op de site van Amivedi kijken of iemand de vogel kwijt is.
Groetjes
Jolanda

regina

hoi Jolanda!
ik heb net gekeken, geen blauw groene gele parkiet met zwart snaveltje vermist. alleen ééntje met lila achtige neusdop, deze is zwart. er staan sowieso maar 9 parkietjes op..
zo meteen maar vogelvereniging proberen in verband met ringetje om zijn pootje. daarna de vogelopvang maar bellen. we hebben besloten het beestje niet hier te houden :(. 2 kooien hier kan gewoon niet, dan zouden we 1 grotere moeten doen, maar waar laat ik die??? dan is er nog de optie een volière buiten maar das gewoon een te dure grap omdat er toevallig een pietje is aan komen waaien.. we dachten eerst, laat hem even hier totdat totdat misschien het baasje op de proppen komt, maar ten eerste verwacht ik dat eerlijk gezegd niet, dat het baasje nog opduikt, en ten tweede raken de kids teveel gehecht aan het ding, en de jongste huilde een week geleden al tranen met tuiten om een rups die ze vrij moest laten!! dus hoe korter hier, hoe beter voor de kids..
wel jammer hoor :(..

regina

het ís ook een prachtig beestje.. maar ik heb gewoon geen ruimte voor een grotere kooi en geen geld voor een voliere.. snik.. maar.. uitstel van executie.. asiel gaat pas om 12 uur open! en die brengen hem dan naar vogelopvang zegt men.. hier in purmerend hebben we geen vogelopvang. vogelvereniging al gebeld, maar meneer is nu op het werk, belt me vanavond terug met info over het ringetje.

GEVRAAGD: GRATIS VOLIERE VOOR IN DE TUIN!   zucht.. :-*

Mandy

#6
Kijk hier eens dan?! Misschien heb je er iets aan?

http://www.kooiengigant.nl

Geplaatst door Missmoontje

Moppers

Als je een vogel gevonden hebt, is het niet alleen de bedoeling dat je op de site van Amivedi kijkt. Geef ook op dat je de vogel gevonden hebt, door te bellen of zelf een bericht op de website te plaatsen. Want wie weet denkt de eigenaar hetzelfde als jij en ziet hij geen berichtje dat de vogel gevonden is.

regina

ja slim!  niet aan gedacht.. stom hoor.. ???
maaaar... het beestje is gister naar het asiel gegaan en die zouden hem op die site zetten hadden ze het over. nu maar hopen dat ie een lief baasje had die hem weer terug vindt. het is nu niet meer in mijn handen.. dit is het beste zo, want de kids waren nu al na 24 uur het beestje te hebben gehad superverdrietig.. :(