onsnapende parkiet

Gestart door parkietenfreakje, april 26, 2008, 12:06:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenfreakje

Citaat van: Jacko op april 29, 2008, 15:10:59
wát doe je precies als ze in de kooi zitten? Paar keer doorgelezen maar ik snap 'm niet.

ga eens kijken (tenminste als ik niet studeer of op school zit) praat wat tegen hen leg men hand tegen de kooi.
Maar in de voormiddag zijn ze altijd alleen en durfden ze wel eens ontsnappen. >:(

groetjes ;D
pootje Yelle

Mandy

Biedt een hordeur dan geen uitkomst?!

En bedankt Roha... da's precies wat ik bedoel, in huis vliegen ze vrij rond, en als ze echt met kooi en al naar buiten gaan dan maak ik alles vast voor de zekerheid... En dat krijgen ze niet kapot en ze kunnen er ook niet goed bij..

En sisal touw is bij mijn parkieten zo kapot... Nou ik weet wel als ze kunnen ontsnappen ik dan geen oog meer dicht doe, dus dan vind ik een ijzerdraadje een goede oplossing en ik maak het echt wel zo vast dat ze zich niet kunnen verwonden.

parkietenfreakje

Ik ga me een gok wagen, met een paar rekertjes rond het eetbakje.

groetjes  ;D
pootje Yelle

Caradow

elastiekjes neem ik aan dat je bedoelt, deze zijn giftig en erg gevaarlijk voor parkieten, dit zou ik dus NIET doen...

Rowan

Citaat van: Audrey op april 28, 2008, 14:57:32
Misschien domme suggestie, maar zou het niet helpen om op de bakjes 'tralies' te tekenen? Met tipex of zo, en er dan van die doorzichtige zelfklevende folie overkleven en ervoor zorgen dat die heel goed op maat gesneden is zodat de parkietjes die niet kunnen losknabbelen? Dan denken ze toch dat ze er niet uitkunnen? Of heb ik nu net iets ongelooflijk stoms gezegd?  ???

ja inderdaad dit was niet een super slim idee nee. is gevaarlijk voor de vogeltjes, pak gewoon wat ronde stokjes hout zaag die op maat en klem ze er tussen;) of je maakt een klein stukje hout op maat en bevestig je een de boven en onderkant met een bout en moertje.

parkietenfreakje

De rekertjes zijn al wat kapot aan het gaan, binnenkort ga ik eens een dagje zonder rekertjes proberen.
Ik hoop dat ze het wat verleert zijn, zal wel zien.

groetjes

Fenixjuh

verleren? tuurlijk niet, zo gauw een vogel een kans ziet, zal hij/zij deze benutten. Gebruik asjeblieft goede bakjes, of slotjes. Het is maar 2 tot 4 euro, en je hebt de zekerheid dat je parkietje niet meer ontsnapt.
groetjes!!

Milo-Pixel

En ook zou ik (zoals ook door Caradow is geadviseerd) geen elastiekjes/rekertjes gebruiken. Ze kunnen het kapot knabbelen en stukjes binnen krijgen. En bedenk dan de gevolgen....

Monnie

Zoals Mandy al zei waarom mogen je parkieten niet rondvliegen?
een hordeur is een eenmalige uitgaven van ongeveer 60 euro
en het helpt ook nog eens tegen insecten..
en parkieten vinden het echt heerlijk om vrij rond te vliegen ;)