Roos/schilfers.. normaal of niet?

Gestart door Dolce, april 26, 2008, 00:09:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dolce

Hey, mijn Dolce is in de rui, dus mischien is het daarom
maar soms als ze zich uitschud dan vliegen er van die witte dingetjes door de lucht. en ik heb ze eens goed bekeken en het lijken net van die schilfers soort roos..
is dat normaal ? ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest en alvast bedankt

daarbij nog gelijk 1 vraag, is het normaal dat parkieten zo af en toe niezen? ze is helemaal niet op de tocht of in een koude of juist te warme kamer!

Jippie

Hoi!

Volgens mij zijn de witte schilftertjes gewoon de hulsjes die om de nieuwe veertjes zitten. Hier zie ik het ook wel eens. Volgens mij dus niks om je zorgen over te maken!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Audrey

Ja, Croky heeft het ook, stofdeeltjes en hulsjes en zo die er even uit moeten. Erg leuk als hij doet als hij op je schouder zit en je hebt net een zwarte trui aan  :P
En niezen is volgens mij ook normaal, iets dat in z'n neusdopje zit en er uit moet. Soms gebeurt het toevallig dat hij net voor m'n gezicht zit als hij niest en dan voel ik miniscule druppeltjes eruit spetteren :) vooral als hij net gedoucht heeft. Of er zit af en toe een pluimpje in z'n neusdop en dan wil die er niet uit met niezen, maar even rustig blijven zitten zodat ik het er uit kan halen, daar denkt hij niet aan :p

Fenixjuh

jakkie, dat niezen in je gezicht ken ik hier maar al te goed. En altijd dan, op andere momenten niet  :-X

Parkieten-Freak

Citaat van: Dolce op april 26, 2008, 00:09:12
Hey, mijn Dolce is in de rui, dus mischien is het daarom
maar soms als ze zich uitschud dan vliegen er van die witte dingetjes door de lucht. en ik heb ze eens goed bekeken en het lijken net van die schilfers soort roos..
is dat normaal ? ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest en alvast bedankt

Ja, op zich is dat normaal.
Naast veerhulsjes (die aan het eind van de rui afvallen) velriest een parkiet dagelijks ook huidschilfertjes. Roos zou ik het niet willen noemen, al lijkt het er wel op.
Een badje op zijn tijd kan wel wat helpen. ;)


Dolce

#5
hey oke bedankt! dan weet ik dat het normaal is, dan mag er wel een slotje op

Een slotje op verzoek. ;)
Gr. Sonja.