Warmte lamp

Gestart door Deniese, april 25, 2008, 15:18:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deniese

hallo allemaal.

mijn speedy heeft wat moeite met de rui deze keer. Ik heb op aanraden van mijn vader een warmte lamp bij zijn kooitje gezet waar hij nu lekker onder zit te kwekken.
Maar mijn vraag is moet de lamp ook snachts aanblijven staan?

Alvast bedankt:)

Sonja

#1
Hoi Deniese,

Hoe heb je de warmtelamp bij de kooi gezet?
Het beste is boven de kooi, zodat de warmte van bovenaf komt.
En dan zo, dat Speedy er zelf voor kan kiezen of hij wel of niet in de warmte wil zitten.

Is het een infrarood lamp? Die zou ik 's nachts niet aan laten.
Ik zou wel wat voorzichtig zijn en de lamp niet ineens weghalen, maar bv steeds wat verder bij Speedy vandaan zetten zodat hij geleidelijk weer went aan de kamertemperatuur.

Misschien kun je 's nachts, ipv de lamp, de verwarming een paar graadjes hoger zetten zodat het toch behaaglijk is in de kamer.

Wat je verder nog kunt doen om Speedy door de rui heen te helpen, is hem een zo gevarieerd mogelijk menu aan te bieden, zie deze link:
http://www.parkietenfreak.nl/a-voeding.php

Groetjes, Sonja.

Deniese

er hangt een plank op ongeveer 40 centimeter hoogte boven de kooi en daar heb ik de lamp aangehangen( het is een  lamp die je met ee clip kam bevestigen aan planktjes etc met een gewoon bolletje die warmte afgeeft ) het is geen scherp licht in iedergeval!

een graadje warmer is inderdaad en goed idee.

als ik de doek op de kooi doe( wat ik elke nacht al doe) houd dat ook de warmte een beetje binnen? er is dan uiteraard wel zijde niet helemaal bedekt.