nieuw (bevrucht) parkietje

Gestart door Rowan, april 25, 2008, 11:34:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rowan

ik heb gister een nieuw popje gekocht. in de winkel was er al een mannetje op het popje bezig. ik heb dit popje gekocht en bij mijn man gezet. zou ze bevrucht kunnen zijn? zou ik er maar 1 broedhokje inhangen?

Safrena

Hey Rowan

Een parkietje word niet bevrucht, de eitjes worden bevrucht

En neen ik zou zeker geen broedblok op hangen
Je kan je veel beter eerst eens goed inlezen over het broeden, hier op het forum en op de site voor je er mee begint

http://www.parkietenfreak.nl/a-broeden.php

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?board=10.0

Ik krijg zo de indruk dat je nog weinig of niks weet van broeden, en voor je begint met je heel wat weten
Het is niet zo maar van ik hang een blok en verder hoef ik niks, integendeel, je ben met levende wezentjes bezig die wel heel wat meer nodig hebben dan een blok

Vele groetjes

Rowan

ja zo ver was ik ook wel, maar als ze eitjes wil gaan leggen moet dat toch ergens of niet dan?

Safrena

Citaat van: Rowan op april 25, 2008, 11:53:06
ja zo ver was ik ook wel, maar als ze eitjes wil gaan leggen moet dat toch ergens of niet dan?

Rowan

Lees een keer de links die je meegeven worden dan zul je al heel veel antwoorden op je vragen krijgen

Groetjes

Diana

Citaat van: Rowan op april 24, 2008, 21:06:58
hey, ik had op jullie site gelezen als het popje legnood heeft dat ze dan stil,hijgend en dikker er uit ziet. Zo lijkt het bij mijn ook een beetje. kan ze hierdoor dood gaan of wat gaat er nu gebeuren.staat namelijk geen verdere informatie bij. graag reactie.

Nou vraag ik me toch heel erg af of het om hetzelfde popje gaat die je gisteren pas heb gekocht?

Ilse*

Citaat van: Rowan op april 25, 2008, 11:53:06
ja zo ver was ik ook wel, maar als ze eitjes wil gaan leggen moet dat toch ergens of niet dan?

Een popje die gepaard heeft met een mannetje, legt geen eitjes zolang ze geen broedgelegenheid heeft.
Mocht je denken dat ze legnood heeft ga dan naar een vogelarts! Maar goed, dat is een ander topic :-\

Je weet niet eens de leeftijd van je popje. Een popje moet minstens een jaar oud zijn voor ze een nestje mag krijgen. En hele jonge popjes kunnen nog geen eens eitjes leggen.