nieuw parkietje

Gestart door trudy, april 24, 2008, 19:22:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacko

Hallo Trudy,

Ik vind dat je er goed aan hebt gedaan om het te vertellen aan de kweker.
Ben blij dat je rocco houdt en hoop dat je veel plezier van hem hebt.

groet ;)

Belleo

Van wat ik weet is dat kruipertjes vaak erg tam kunnen worden omdat ze niet (of niet zo goed kunnen vliegen) waarschijnlijk zul je dus een heel erg tam vogeltje kunnen krijgen  ;D.

trudy

krijg  hij straks die veren wel  weer terug als hij in de rui komtzodat hij dan wel kan vliegen

NaOmi_W

Er zijn parkietjes met een lichte vorm van kruipersziekte die uiteindelijk weer leren vliegen, Moppers heeft er daar een van. Het is afwachten of de jouwe het ook nog gaat leren, al ziet hij er in mijn ogen niet zo ernstig uit, dacht dat hij gewoon zijn staartpen kwijt was geraakt in het vorige verblijf, daar zijn er zoveel van die deze kwijtraken. Maar voor degenen die er een willen kopen die een staartpen mist: kijk dan of hij wel door de verblijftruimte kan vliegen. En als je er verliefd op bent geworden en je toch niet wilt kweken... wat houdt je dan tegen  :-*
Goed dat je hem toch houdt trudy!  ;D T is echt een schatje  :-*

Sonja

Citaat van: trudy op april 26, 2008, 16:34:02
krijg  hij straks die veren wel  weer terug als hij in de rui komtzodat hij dan wel kan vliegen

Hoi Trudy,

Het is nu nog niet te zeggen of Rocco weer zal kunnen vliegen.
Dat merk je pas na de eerste rui, over een paar maanden.

Pucky, het bonte parkietje op mijn avatar, heeft de milde vorm van kruipersziekte.
Zij verloor haar staart en al haar slagpennen en aan de uiteinden van de veren zat wat bloed.

Gelukkig heeft ze na de rui een mooi volledig verenkleed teruggekregen en sindsdien vliegt ze weer vrolijk rond.

Die kans zit er dus bij Rocco ook in, maar dat is nu nog niet te zeggen.

Je hoeft ook niet bang te zijn dat Rocco eerder dood zal gaan, hij kan gewoon net zo oud worden als andere parkietjes zonder deze ziekte. ;)

Groetjes, Sonja.

trudy

Sorry Sonja voor geen leestekens , k was een beetje boos en teleurgesteld ,en dan type ik zo als ik praat haha
nu nog even een vraag mijn andere parkiet Basje jaja vrouwtje  ::)die pikt nu af en toe aan Rocco zijn pootjes kan dat kwaad ??en als hij Rocco dus zijn veren poets dan vallen er toch nog wat meer uit lijkt mij meer dons maar ja zal wel zo moeten zijn . want ze poetsen en vlooien wat af met elkaar  ::)maar bedankt nog voor de info s