De parkieten in de kamer rond

Gestart door Stijn, april 19, 2008, 09:51:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stijn

Hallo iedereen :D

Ik ging gisteravond met mijn moeder gezellig tv kijken en opeens zagen we dat de parkieten los waren!
Ik schrok me helemaal dood, ik was echt heel bang dat ze ergens tegenaan zouden vliegen, we bleven eerst rustig zitten om te kijken of ze terug gingen in de kooi, we hadden ook wat trosgierst op gehangen bij de kooi, maar ze waren constand bezig met rondvliegen, het was gelukkig avond dus de gordijnen zaten dicht. Toen besloten we dat we ze maar moesten pakken, en krijg nou wat mijn parkietjes zijn nog niet tam, maar de ene ging op mijn schouder zitten en kroop helemaal weg ik liep toen rustig naar de kooi toe en ging met mijn schouder er vlak bij zitten en hij sprong zo de kooi in ;D
toen die andere nog, ik liep rustig naar hem toe, hij was erg bang zat helemaal weggekropen in een hoekje van de kamer, pakte hem heel voorzichtig en liep naar de kooi zette hem terug,
nou ik typ dit dus de volgende ochten en ik sta nog steeds te shaken :P

Groetjes Dido Kiko en Stijn

Mars

Sommige parkietjes stappen buiten de kooi gemakkelijker op dan in de kooi. Ze zien de kooi als hun veilige plekje en hun domein. En buiten de kooi is toch alles wat eng en dan kan het best zijn dat ze dan dat baasje dat ze komt redden minder eng is dan die open kamer...

Maar wel even schrikken als je parkietjes dan los zijn... gelukkig worden ze na een tijdje meestal wel moe en hongerig.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

Hoe kwam het eigenlijk dat de parkietjes ineens los waren?

Mandy

Vreemd dat ze zomaar ineens rondvlogen...

Maar als ze dat vaker doen dan wennen ze vanzelf en weten ze ook zelf de kooi weer terug te vinden.

Stijn

we hadden waarschijnlijk tijdens het voeren uit de hand de kooi niet goed dicht gedaan
maar ze waren nogal verward leek wel omdat ze volgens mij nog nooit zo gevlogen hadden