Tam, maar toch wil mijn parkiet steeds meer bijten..??

Gestart door Remcodk, april 21, 2008, 22:19:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Remcodk

Hallow,,

Ik heb nog niet zo heel lang een mooi parkiet, ik heb hem in een goede dierenspeciaalzaak gekocht.
mijn parkiet is al tam, en dat kun je ook wel merken, maar de eerste paar dagen was het geen probleem om op
mijn vinger te gaan zitten en om hem uit de kooi te halen, het kon en mocht allemaal...
Marr nu na 4 dagen word hij (Tommy) wat eigenwijs lijkt het wel, hij krijgt steeds meer de nijging om mijn
te bijten als is mijn vinger bij hem hou, net zoals de eerste paar dagen toen het allemaal wel kon!

Ik snap hier nix van, ik weet dat een dier moet wennen en vertrouwen moet krijgen, maar het lijkt erop of dat een
beetje terug zakt aangezien de eerste paar dagen.

Ben ik te snel, of wil ik de snel?? Wie kan mij helpen.
Ik weet wel dat hij uit een grote open kooi/bak ( soort speeltuin, maar dan binnen) komt waar hij in de winkel met
veel andere soortgenootjes was, kan het zijn dat mijn Tommy en misschien een maatje bij moet hebben?


Vg Gr

Remco

Milo-Pixel

Welkom op het forum!

Je parkietje is de eerste dagen niet uit vertrouwen opgestapt, maar uit onzekerheid en angst. Nu hij meer gewend raakt, durft hij nu pas te laten zien dat hij het eigenlijk niet wilt..

begin gewoon weer lekker overnieuw. Praat veel tegen hem en gebruik de tips die je vind op het forum en de site. http://parkietenfreak.nl/a-tam.php

Groetjes, Marit

Safrena

Hey Remco

Welkom op het forum

Hoelang heb je je parkietje al ?

Als ik het goed lees heb je je parkietje nog maar een paar dagen, of lees ik fout.

Op een paar dagen kan je parkietje nog niet tam zijn, tenzij hij al vaak in positive zin in contact geweest is met handen
Een parkietje helemaal tam maken, daar gaan weken over, soms zelfs tot een aantal maanden.

Daarnaast komt er ook nog een keertje bij, bij jonge parkietjes de puberteit.
Dan gaan ze vanalles gaan uit proberen en testen hoever ze kunnen en mogen gaan

Het is aan jou om er dan correct op te gaan reageren.
Fout gedrag ga je gaan negeren, en goed gedrag ga je belonen

Vele groetjes

parkietenfreakje

Misschien voelt hij hem baas. Dan doet hij wat hij wil.

Zoals gezegt: hem belonen voor iets goeds.
Doe dit wel met zijn lievelingszaad/groente/fruit.
:D