pellets en zaad eten

Gestart door Petr@, april 18, 2008, 19:57:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Petr@

Mijn 2 nieuwe parkieten Goofy en Lola eten dus pellets(ongelofelijk).Vledder en Mitzi weigeren het nog steeds te eten na heel veel pogingen,je zou denken zien eten doet eten,die 2 dus niet.Nu heb ik dus in de kooi zaad en pellets hangen en Goofy en Lola eten dus pellets en zaad eigen lijk van alle 2.Maak het niet uit als ze van 2 verschillende voedingen eten??Dit ivm hun krop.



Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Caradow

nee dat is geen probleem hoor. En als ik jou was zou ik het zo even laten en dan over ene tijdje gewoon weer een poging eraan wagen en het zaad weghalen.. wie weet!

Mars

Een gezamenlijk bakje wil ook wel helpen ;) Voor zover je die niet hebt.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Petr@

Op de voliere heb ik 2 bakken staan met pellets.Ik heb met Vledder en Mitzi al een aantal pogingen gedaan om ze op de pellets tekrijgen.Was een ramp met hun.Maar nu tot mijn verbazing en echt verbazing eten ze de pellets alle 6,ja zelf Luna en Pluto.
Nu weet ik even niet wat ik moet doen.Omdat ik ook wel tegenstrijdigen verhalen leest.En dat mij weer onzeker maakt.
Ze hebben niet voor niks een krop en het zijn zaadeters.Maar met het zaad wordt niet alles gegeten en met de zes hier is het weleens hommelus.

Me hart is er goed voor om nu ook in de voliere pellets tegaan doen.Maar als ik dan ook wel leest dat hun krop lui gaat worden ben ik zo bang dat ik ze een aandoening geef.Ik mag ze dan tussen door toch ook zaad geven?

Weet het is veel over gezegd hier,maar ben gewoon zo verbaasd dat ik nu 6 pellets eters heb(op de voliere dan hoor)
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Caradow

Je mag ze gerust ook zaad erbij geven als jij dat prettiger vind. De meningen over de mogelijke gevolgen voor de krop zijn heel verdeeld. De een arts zegt zaden bijgeven, de andere arts zegt dat het niet nodig is.
In de vrije natuur eten kromsnavels trouwens niet alleen zaden. Zaden zijn maar een beperkt deel van het jaar beschikbaar en daarbuiten eten ze ook insekten en jonge planten.
Ik weet dat er ook leden zijn die ze overdag zaad geven en 's avonds een schepje zaad erbij. Maar ook groente en fruit geeft de spiermaag wel wat te doen hoor.

Ik zou zeggen, doe wat je zelf het prettigst vind. Laat de pellets het hoofdvoer zijn en geef er wat zaden naast, dat is geen probleem. Wanneer je zaden erbij geeft, zorg dan wel dat er ook af en toe grit beschikbaar blijft. dat krijgen ze hier trouwens ook nog steeds gewoon...

Milo-Pixel

Ik had bij mij in gedachten dat ze zondag zaadjes krijgen, dus 1 keer in de week. En de rest van de week gewoon de pellets (behalve Seppe, hij krijgt nog gewoon zaadjes tot hij een vriendje heeft en de voliere in gaat). Is dit ook goed?

Caradow

Ze krijgen hier helemaal geen zaden en dat gaat prima ;)  dus ik denk dat dat ook prima is hoor.

ik weet ook niet dat als de spiermaag inderdaad problemen zou krijgen op welke termijn dat aantoonbaar zou kunnen zijn. Van Binkie weet ik in ieder geval zeker dat daar geen enkel probleem was en de spiermaag 100% in orde was. Maar Binkie was dan nog wel heel jong (anderhalf). In ieder geval was er in die anderhalf jaar dat hij geen zaden heeft gekregen geen atrofie van de spiermaag ontstaan.

misschien dat ik in de toekomst nog omschakel naar toch wat zaden erbij te verstrekken, maar zolang Moppie leeft zal dat geen optie zijn omdat zij dus echt geen zaden MAG hebben. (Moppie heeft moeite met het verteren van zaden en zou op een zaadvoeding niet overleven)

Mars

Bij mij krijgen ze ook 1 keer per week zaadjes. Dat is een hele traKtatie.
Daarnaast wordt er een enkele keer ook nog wel wat zaad uit de hand gesnoept.

Maar op vrijdag, dan is het hier zaadjesdag (met voor de liefhebbers ook pellets tot de beschikking: aangezien Jim na 5 minuten zaad wel weer haar buikje van het zaad vol heeft!).
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

Citaat van: Caradow op juni 21, 2008, 14:05:24
Wanneer je zaden erbij geeft, zorg dan wel dat er ook af en toe grit beschikbaar blijft.

Dit moet je toch zowiezo blijven aanbieden omdat dat de bron van kalk is? En mij lijkt, ookal eten ze pellets, dat ze dan alsnog kalk nodig hebben. Van maagkiezel weet ik het niet. Moet je dat blijven aanbieden?

Ik ga toch 1 keer in de week zaden geven (en natuurlijk pellets die beschikbaar staan), omdat ik denk dat de spiermaag daar harder mee bezig is, dan met de pellets. Meer om zowiezo te voorkomen dat het lui wordt. Zowiezo weten we niet of de spiermaag lui wordt van pellets, maar juist omdat ik het niet weet wil ik geen enkel risico lopen. En ze vinden het nou eenmaal heerlijk :). Maar hun hoofdvoeding is pellets, en ze doen het er heel erg goed op!

Mars

Ik geef altijd wat maagkiezel en grit over de bodembedekker.
Ik ben toen met Winky naar Beijer geweest en toen gaf ik nog geen zaad bij (heel af en toe een beetje), op de foto van Winky's ingewanden wees Beijer wat in het maagje aan en toen adviseerde hij mij wel maagkiezel bij te geven, ook bij alleen pellets...

Dus dat geef ik altijd wel, ook omdat ze natuurlijk niet alleen pellets binnen krijgen...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Petr@

Jeetje wat een vogels zeg ;)
Op de voliere eten ze wel pellets maar in de voliere weer niet,op lola goofy en luna na dan.

Begin al weer aardig nerveus teworden,heb speciaal vandaag een nieuwe zak gekocht(nu de oranje).Vind het zo raar he ze zien die andere 3 eten maar weer vledder mitzi weigeren.Deze dagen is echt me laatste poging om ze in de voliere aan de pellets tekrijgen anders laat ik het voortaan op de voliere staan.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Caradow

ze zijn nog steeds eigenwijs meid...

het zijn grasparkietjes ;)

Mars

Na een tijdje komen ze er wel achter dat het hetzelfde 'spul' is, duurt alleen af en toe even...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

Hey Petra,

Hoe gaat het nu met de pellets in de voliere? Eten ze het al, of bied je het nu beide aan?
Ben benieuwd hoe het ermee gaat  ;)

Liefs, Marit

Petr@

Ik bied nog steeds beide aan.Op de voliere heb ik 2 schaaltjes staan met pellets.
En daar eten ze wel van 3 zijn er best wel gek op.Vledder probeert af en toe wat samen met Mitzi.Luna is echt een pellet eetster, met Pluto twijfel ik nog of hij het wel echt eet.
Maar over een paar dagen begint de zomervakantie voor me zoontje, dan wil ik het toch weer gaan proberen het in de voliere aan te bieden.Ik ben dan wat meer thuis en hoef niet elke keer op en neer terijden. Zo ken ik het toch beter in de gaten houden. Zeker met Mitzi en Vledder wat dat zijn de moeilijkste 2 als het om pellets gaat in de voliere.


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mars

Dat lukt dan vast wel! Even doorzetten en even alleen pellets aanbieden en evt wat groente en fruit.
Je zult zien dat ze zo over zijn.

Zorg er wel voor dat je ook de bodem van de voliere even schoon maakt, zodat daar ook geen zaadrestjes meer zijn, anders zul je zien dat ze daar de hele dag gaan zitten scharrelen.

Het lukt vast, want zo te horen ben je een heel eind en is het grootste deel van je bende al over!

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Petr@

Oke vandaag de zoveelste poging om ze alle 6 op de pellets tekrijgen.Luna eet ze gewoon, had ik wel verwacht van haar.Goofy en Lola rollen in de bakjes zie ze wel af en toe een pellet tussen de snavel.Mitzi en Vledder zitten weer moeilijk te doen(krijg best wel weer de zenuwen).Pluto probeert het ook wel.

Nou moet ik vanmiddag een paar uurtjes weg, dus kan ik ze eigenlijk niet in de gaten houden. Nou hoop ik niet dat het onderling een strijd gaat worden als ik er niet ben.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mars

Maar het is dan vandaag weer je eerste dag dat je het probeert, als ik het goed begrijp? Dan kun je best wel weg hoor!
Ze zullen het echt niet nu wel in 1 dag gaan eten. En het vechten zal toch ook wel meevallen?

Je moet er wel zelf geloof in hebben, echt het lukt! Maar het wordt dan wel een weekje doorzetten! Vandaag alleen pellets aanbieden, stukje groente of fruit er bij als je dat graag wilt en bijvoorbeeld vanavond een klein stukje trosgierst. En als de anderen het eten alsof ze niet anders weten, dan zul je zien dat de wijsneuzen het vrij snel oppikken! heb je ze ook gewogen?

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Petr@

Nee,zie je dat ben ik dus weer vergeten het wegen. Dat moet ik dus nog even doen.

Nee ze vechten niet hoor beetje gekibbel onderling,niks ernstig.

Geeft ze dan wel een klein stukje groente of fruit en dan vanavond voor ze gaan slapen een beetje trosgierst


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Petr@

Als ik het zo goed bekijk hier in de voliere wordt er goed van de pellets gegeten.
Zowiezo 5, Mitzi doet nog steeds moeilijk.Zie ook dat er verpulverde pellets in de bakken liggen, die eten ze neem ik aan toch ook op?

Maar wou toch even wat vragen over de dosering ervan.Op het pak staat volgens mij 1 a 2 theelepel per parkiet,is 1 theelepel nu niet teweinig?

En moet ik ze nu toch nog een beetje trosgierst aan bieden voor het slapen gaan?

Ben ook wel blij dat ik vanmiddag een paar uur ben weggeweest anders had ik denk ik weer overstag gegaan met de Xtravital.


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Milo-Pixel

Geef ze vanavond maar niks, want zo te horen hebben ze goed van de pellets gegeten. De kruimeltjes eten ze ook op als het goed is, maar ik deed er wel altijd nog wat hele bolletjes bij tijdens de overstap. Ik dacht dat ze dat wat makkelijker pakten.

5 over is heel erg goed hoor Petra! Mitzi komt ook nog wel, in ieder geval nu niet toegeven! Ik moest ook hard zijn bij Binkie, en dat vond ik verschrikkelijk, maar nu is hij ook over en eet hij al een hele tijd van de pellets.

Petr@

Yes Mitzi eet ook pellets ze heeft het maar op gegeven.Ze zat maar te bedelen bij Vledder maar ja die heeft pellets in zijn krop.Ze heeft er nog niet veel van gegeten zoals de anderen maar toch.Ze zijn de hele dag ook de voliere niet uit geweest dus die zullen morgen ook weer blij zijn.

Niet tegeloven gewoon me 6 lievers op de pellets en nu in 1 dag.Nooit gedacht omdat ik al zoveel pogingen had gedaan en ik soms zelf haast liep te huilen omdat zo zielig gingen doen.
Bedankt voor alle steun, vooral Renate ,Marcia en Marit.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Milo-Pixel

Peet, dat is super  ;D , ik zei toch dat het je ging lukken ;)!
Ze zullen het snel ook echt lekker vinden.. Bij mij vinden ze het nu ook heerlijk, terwijl het in het begin alleen werd gegeten om de honger te stillen (lange tanden eten). Nu vinden ze een zaadje op zijn tijd wel lekker, maar ze eten net zo lief, of misschien zelfs liever nog van de pellets.

Je hebt het echt super gedaan ;D !

hillie

Geweldig Petra dat ze nu allemaal over zijn op de pellets.
Honger maakt rauwe bonen zoet hè..... ::)
Ga zo door.

groetjes hilde

Caradow

Peet, houd het schepje van de Xtravital aan.
Hier eten ze 1 a anderhalf Xtravital schepje aan Harrisons per parkiet per dag, werkt stukken beter dan theelepels. (Amerikaanse theelepels zijn groter dan Nederlandse!)

Petr@

Ja ik zat ook al aan dat schepje tedenken, maar dacht weer dat het weer teveel zou zijn dan.

Ik moet toch Mitzi even in de gaten houden of ze er wel voldoende van eet.

Neem aan dat ik ze vandaag toch los kan laten vliegen of zouden ze dan toch opzoek gaan naar zaad?
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Caradow

Zolang jij geen bakjes zaad verstopt hebt in huis, zal dat wel meevallen ;) Laat ze maar lekker vliegen ;)

je zult op een gegeven moment precies door hebben hoeveel ze eten van de pellets, hoeveel ze nodig hebben. Het kan zijn dat ze nu nog een tijdje meer dan gemiddeld gaan eten, maar dat loopt dan wel weer terug. Daarnaast verschilt het hier soms ook per dag.


Moppers

Wat goed Petra!
Mijn grasjes eten ook verschillende hoeveelheden. Eeden eet ongeveer twee keer zoveel als de andere grasjes, maar Eeden heeft zich al meerdere malen bewezen als kliko. Ze zal wel een snellere stofwisseling hebben, want ze heeft nog steeds een standaard postuur. Ook is zij iets actiever dan de rest, dus daar zal ze ook meer energie voor nodig hebben.
Ik heb in het begin ook even uit moeten vogelen hoeveel ze nou per dag aten, maar daar kom je snel genoeg achter. Net zoals met zaadjes kan je ze als het aan het eind van de dag op is nog wat erbij geven.

Chicowen

Hej,

Wat goed Petra!!! Zo zie je maar weer, de aanhouder wint. ;) Sommigen kunnen nog zo koppig zijn, maar uiteindelijk lukt het toch!! Super!

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

roha

Gefeliciteerd Petra  ;D tis gelukt!!

Hier eet de 1 ook meer dan de ander en het verschilt ook wel eens hoeveel ze eten.
Ik gebruik zo'n maatschepje van de xtravital en daar eten ze zo'n 5-6 scheppen van en ze zijn met z'n 5jes. Dus per parkiet iets meer dan 1 schepje.


Mars

Wat een goed nieuws! En nu nog even goed volhouden he? Even geen zaadjes geven voor 'de lekker'.
Hier eten ze zo'n zes schepjes voor5 4 parkieten: Layla en Quint samen 4, Jimmy en Milan 2.

Dus het verschilt erg per parkiet. In de rui en op koude dagen wat meer, net als bij mensen :)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Audrey

Als het niet erg is gooi ik er even iets tussendoor  ;): bij pellets maakt het toch ook niet zoveel uit dat je een erg juist afgemeten hoeveelheid geeft? Aangezien ze niet meer het lekkerste ervantussen kunnen snoepen.
Je moet natuurlijk ook geen bak vullen waarmee ze 3 dagen verder kunnen ivm versheid, dat bedoel ik helemaal niet, puur vanuit het snoepen gezien.
Croky is niet op pellets maar ik vroeg het me gewoon af.  :)

roha

Citaat van: Audrey op augustus 06, 2008, 23:28:57
Als het niet erg is gooi ik er even iets tussendoor  ;): bij pellets maakt het toch ook niet zoveel uit dat je een erg juist afgemeten hoeveelheid geeft? Aangezien ze niet meer het lekkerste ervantussen kunnen snoepen.
Je moet natuurlijk ook geen bak vullen waarmee ze 3 dagen verder kunnen ivm versheid, dat bedoel ik helemaal niet, puur vanuit het snoepen gezien.
Croky is niet op pellets maar ik vroeg het me gewoon af.  :)

Als ik meer zou geven dan ligt dat beetje meer, de volgende dag nog in de bakken, dat is zonde van het voer.

Caradow

En omdat het voer geen conserveringsmiddelen bevat, moet je het ook wel weggooien wanneer ze het niet gegeten hebben.

Petr@

Toch ben ik me weer een beetje zorgen aan het maken over Mitzi.Ken nou niet zegggen dat ze lekker aan de pellets zit.wou haar vanmorgen bijna zaadjes geven totdat ik het berichtje van Marcia las ;)

Heb ze ook niet gewogen nog omdat ze die zelfde dag aan de pellets gingen maar toch ga ik Mitzi vandaag even wegen.

Zie ook eind van de middag wel altijd verpulverde pellets liggen, eten ze dat nou ook op?


Petra


In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Moppers

Die verpulverde pellets werden bij mij aan het begin nog niet opgegeten, maar na een tijdje aten ze alles op, tot de laatste kruimel. De kruipertjes willen nog wel eens koppig zijn, maar ze krijgen gewoon geen nieuwe pellets tot ze de kruimels ook op hebben. Niet als er nog maar 3 kruimeltjes inliggen, bij hun is het meestal een behoorlijke laag. Dat weten ze dondersgoed, maar ze proberen het toch iedere keer even uit of ze niet al eerder pellets krijgen.
Wat je nu in het begin zou kunnen doen is in het bakje waar alleen nog kruimels in zitten, een paar pellets erbij doen, 10 ofzo. Misschien dat dat ze stimuleert ook de kruimeltjes te gaan eten.

Petr@

Nou observeer ik zo een beetje, krijgen ze door de pellets ook een andere eetmanier? Want met het zaad aten ze best wel wat langer(bleven langer op het bakje zitten). Maar nu is het een beetje eten en ze vliegen ervandoor. Zag net Mitzi weer en klein beetje eten maar niet veel als ik dan naar Luna kijk die gaat van het ene bakje naar het andere.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Chicowen

De manier van eten kan inderdaad veranderen. Hier bleven ze met de zaadjes ook langer boven hun bakjes hangen. Ik zie het vooral bij Pucky, die neemt nu van de pellets snel een hap en klimt weer de halve kooi naar boven, 2 sec later weer naar beneden, weer een hap en dan weer naar boven en dat dan zo'n 5 minuten achter elkaar, heel grappig.
De anderen eten inderdaad even snel iets en gaan dan weer verder.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Petr@

Nou was ik net even Pluto aan het observeren tijdens het eten.Zag dat hij niet de pellet tussen zijn snavel neemt, maar de verpulverde pakt.Zou hij nou niet de hele pellets kunnen eten?



Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Caradow

Het is natuurlijk wel makkelijk om voor verpulverde pellets te pakken he ;)

Zou het niet eerder een toevalstreffer zijn, dat je net DIT ziet? Uiteindelijk maakt het niet uit of hij de verpulverde eet of de vaste, als hij maar eet ;)

Petr@

Oke, denk dat ik er weer veel teveel op let ;)


Mag wel een slotje op.anders blijf ik aan de gang.


Als ik weer iets vreemnds ziet stuur ik wel een PBtje ;)


Groetjes Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Caradow

lol is goed meis ;)

*klik*

(niet zo aan jezelf twijfelen! je doet het hartstikke goed!)