errug stil???

Gestart door happy girl, mei 04, 2008, 15:56:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

happy girl

hoihoi sinds gisteren hebben we een nieuw vriendje hier wonen , hij heet Pluto en hij is heel mooi om te zien. Nu zit ie alleen wel erg stil in kooi, zegt niks op af en toe een heel klein geluidje na. Hij heeft wel al wat gegeten van de bodem van de kooi. Is dit normaal? steeds als we langs de kooi komen , maken we even een praatje met hem. In de hoop hem gerust te stellen en te laten wennen . Gaat dit vanzelf over? tips? alvast bedankt

Kleintjes

Hoihoi,

je nieuwe vriendje moet inderdaad nog wennen; hij woont net bij jullie. Meestal worden ze na de 1e week ongeveer weer drukker omdat ze iedereen 'kennen' en niet meer zo bang en van slag zijn.
Dat jullie 'n praatje met hem maken is prima, dan leert hij jullie kennen en herkennen en zal hij gaan zien dat jullie niet 'eng' zijn. Hem aamdacht geven is geen slecht idee, prima zelfs. Echter als hij wilt rusten (meestal rond de middag en avond) moet hij ook rust krijgen. Hier zitten er 4 die graag 'n middagdtuje doen. Inmiddels zijn ze al zo aan ons gewend dat ze gewoon lekker doordutten 'smiddags.
Geef hem gewoon lekker de tijd om te wennen en de boel te leren kennen. Na 'n tijdje kun je gaan proberen hem tam te maken. Meer hierover kun je bijna overal op de site terugvinden en ook op de homepage www.parkietenfreak.nl, bij tam maken.

Veel plezier met jullie vriendje!!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

roman

Ik heb vanaf vrijdag ook een parkiet, de eerste 2 dagen zat hij heel stil op een stokje. Hij is nu lekker bezig en eet hij uit ze etensbakje en probeert erin te klimmen ;)

happy girl

hij zegt hier nog steeds niks  :( , hij begint ook niet meer te fladderen als ik mijn hand in de kooi steek. hij zit maar nog stilletjes onderin de kooi en alleen met slapen ( snachts ) zit ie op een stok...

roman

Dat hij niet fladdert als je met je hand in de kooi gaat is juist goed. Dat betekent dat hij je al een beetje kent. Over een paar dagen is die vast al actiever

happy girl

hihi mijn dochtertje van 4 ging net aan tafel zitten zingen en wat denk je?? hij zit lekker terug te fluiten naar haar hahahaha echt zo schattig.