Chef De Witte Parkiet Wie Maakt Hem Tam?

Gestart door chef de witte parkiet, augustus 08, 2005, 15:52:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chef de witte parkiet

ik heb me neiuwe vriend sinds zaterdag en hij is te gek gewoon helemaal wit maar geen rode ogen nu zijn we bezig om hem tam te krijgen maar is het beter om hem tam te maken alleen of samen met mijn vriendin :huh:  :huh: wie hier wat van af weet help mij uit de brand bvd groeten uit rotterdam :lol:

Chantalleke

Hoi,

Mijn vriend en ik doen dat altijd samen. Niet tegelijk op hetzelfde moment, maar gewoon de ene keer moet de kleine parkiet bij mij op mijn vinger komen zitten en de andere keer bij mijn vriend. Belangrijkste is dat je parkietje je gaat vertrouwen! Praat altijd heel zachtjes tegen hem en noem hem vaak bij zijn naam. Je zult zien dat hij heel snel je stem zal herkennen. We hebben onze kleine Billy nu 1,5 week en hij komt al bij ons alletwee zitten.

Bij 'vreemden' laten we hem nog niet. Maar Sjefke, onze parkiet van 3 jaar, zit ook bij mijn ouders en bij onze beste vrienden (al heeft hij het vaak niet zo op mensen die ie niet zo goed kent) Je parkietje zal ook altijd jouw reactie nauwkeurig in de gaten houden als hij bij iemand anders gaat zitten (is mijn ervaring) Dus als je goedkeurende gebaren maakt zal hij het ook als vertrouwd zien.

Succes met het 'opvoeden' van jullie parkietenvriendje.
Chantal

chef de witte parkiet

CiteerHoi,

Mijn vriend en ik doen dat altijd samen. Niet tegelijk op hetzelfde moment, maar gewoon de ene keer moet de kleine parkiet bij mij op mijn vinger komen zitten en de andere keer bij mijn vriend. Belangrijkste is dat je parkietje je gaat vertrouwen! Praat altijd heel zachtjes tegen hem en noem hem vaak bij zijn naam. Je zult zien dat hij heel snel je stem zal herkennen. We hebben onze kleine Billy nu 1,5 week en hij komt al bij ons alletwee zitten.

Bij 'vreemden' laten we hem nog niet. Maar Sjefke, onze parkiet van 3 jaar, zit ook bij mijn ouders en bij onze beste vrienden (al heeft hij het vaak niet zo op mensen die ie niet zo goed kent) Je parkietje zal ook altijd jouw reactie nauwkeurig in de gaten houden als hij bij iemand anders gaat zitten (is mijn ervaring) Dus als je goedkeurende gebaren maakt zal hij het ook als vertrouwd zien.

Succes met het 'opvoeden' van jullie parkietenvriendje.
Chantal
[snapback]9554[/snapback]



bedankt voor je snelle reactie en voor je tip  :)  :)  :)

Missa

Hoi,
Ik heb Poco ook samen met mijn vriend tam gemaakt, mijn moeder is er ook veel mee bezig en hij komt bij ons alle drie zitten!!! Mij ziet hij wel het meest en komt het snelst bij mij!! Dus het is zeker geen probleem om hem met meerdere mensen tam te maken!!!
Ik wist niet of parkietjes je stem herkennen, maar hierboven heb ik gelezen van wel dus!!!
Op een dag kwam er een vriendin op bezoek bij mij en ze kwam met haar hand dicht bij Poco en hij sprong zonder problemen op haar hand!!! Hij is totaal niet bang van vreemden, hij gaat zowat bij iedereen zitten, wel plezant zo een sociaal vogeltje!!! Wel maakte ik iets grappigs mee, mijn grootmoeder kwam op bezoek en ze toonde haar hand zodat hij er eens zou opspringen en hij weigerde!!! Ze had namelijk rode nagellak aan en daar moest hij niets van weten!!!! :D
Nog veel succes met het tam maken!!!

Groetjes Missa

Sonja

Hallo,

Je parkiet kun je inderdaad alleen, of samen tam maken.
Hoe dat gaat, hangt ook af, van het karaktertje van de parkiet zelf.
Ze weten echter al heel snel, wie er het meeste met ze bezig is, en wie wat minder. Soms hebben ze ook een voorkeur voor een bepaalde persoon.
De ene parkiet is een echte allemansvriend, terwijl de andere liever alleen bij de mensen zit, die hij goed kent.
Mijn allereerste parkiet was allesbehalve eenkennig, en ging bij iedereen op zijn hoofd of schouder zitten.
Joepie en Pucky (onze huidige parkietjes) zitten het liefst bij ons, gaan weleens bij iemand anders zitten, maar o wee als ik uit het gezichtsveld verdwijn, dan vliegen ze allebei snel achter me aan! :P

Als je je parkiet wil laten praten, gaat dat het makkelijkst, als 1 persoon dit hem leert, dat is tenminste mijn ervaring. Een hogere vrouwenstem praten ze makkelijker na, dan een zware mannenstem. Joepie doet het allebei, en dat is hartstikke grappig om te horen, een parkiet met "de baard in zijn keel", hahaha! :P

Veel plezier met tam maken!

Groetjes, Sonja.