Quibus heeft opnieuw een maatje

Gestart door Tjilp, april 14, 2008, 18:08:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tjilp

Na een onverwachte en snelle dood van mijn meisje Lazarus. :-\

heb ik voor Quibje een vriendje/dinetje gekocht.
Juist dat hij nog niet (helemaal)vertrouwd is met mij en omgeving had ik door dat hij een zoort genootje mist.

heb vandag voor hem een zeer jonge geele "lofje" gekocht (7 weken oud)
dit gele parkietje draagt de naam "Phoebus" (spreek als: Viebus)zij/hij is genoemd naar de zonne god phoebus Appolo.
Phoebus is nieuwsgierig maar toch een beetje verlegen en vind net Quibus nog alles nieuw.
ze hebben even interesse getoond naar elkaar maar niet veel het moet nog komen.
Interesse naar mij is er ook een beetje, mijn gevoel is positief over het tam maken van die twee en dat ze elkaars maatje worden..

nu heb nog ik een klein vraagje:
Phoebus en Quibus lijken op elkaar..is het voor de vogels niet verwarend al ik er 1 tje roep of tegen aan spreekt? of maakt voor hen dat niet zo heel erg uit?



Tjilp


niemand die een antwoord weet op deze vraag?
hen toen een nieuw topic geopen met deze vraag..maar die is verwijdert (logies hij stond hier) maar viel niet op. en wil graag een antwoord

Citeernu heb nog ik een klein vraagje:
Phoebus en Quibus lijken op elkaar..is het voor de vogels niet verwarend al ik er 1 tje roep of tegen aan spreekt? of maakt voor hen dat niet zo heel erg uit?




Kleintjes

Hoihoi,

als je ze nog even apart houdt om overal aan te wennen leren ze ook hun naam kennen. Ikzelf heb 4 bengeltjes maar ze weten donders goed tegen wie we 't hebben als we 'n naam noemen.

Vaker als we bezoek hebben en we praten bij over de parkietjes, dan zie je dat ze meteen opletten als ze hun naam horen vallen tijdens dat gesprek. Kruumel draait zich dan meteen om om te kijken of er wat is, Mini komt meteen voor aan de tralies zitten (aan bank kant) met 1 pootje op de tralies, Tweety rekt zich uit om 't beter te zien en Sil kijkt dan om. Ze kenne alle 4 hun naam en weten dus ook tegen wie of over wie we 't hebben.
Ze zullen hun naam niet meteen herkennen omdat ze deze nog niet vaak gehoord hebben als je ze pas hebt, maar als je hen vaker aanspreekt met hun naam, dan gaan ze dat vanzelf herkennen en leggen 't verband tussen naam en aandacht. Je zult verbaasd zijn hoeveel ze kunnen leren  ;)

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Tjilp

Citaat van: Kleintjes op april 16, 2008, 11:58:12
Hoihoi,

als je ze nog even apart houdt om overal aan te wennen leren ze ook hun naam kennen. Ikzelf heb 4 bengeltjes maar ze weten donders goed tegen wie we 't hebben als we 'n naam noemen.

Vaker als we bezoek hebben en we praten bij over de parkietjes, dan zie je dat ze meteen opletten als ze hun naam horen vallen tijdens dat gesprek. Kruumel draait zich dan meteen om om te kijken of er wat is, Mini komt meteen voor aan de tralies zitten (aan bank kant) met 1 pootje op de tralies, Tweety rekt zich uit om 't beter te zien en Sil kijkt dan om. Ze kenne alle 4 hun naam en weten dus ook tegen wie of over wie we 't hebben.
Ze zullen hun naam niet meteen herkennen omdat ze deze nog niet vaak gehoord hebben als je ze pas hebt, maar als je hen vaker aanspreekt met hun naam, dan gaan ze dat vanzelf herkennen en leggen 't verband tussen naam en aandacht. Je zult verbaasd zijn hoeveel ze kunnen leren  ;)

Groetjes en liefs van ons aan jullie

ho bedankt voor je reacktie!

mijn vogeltjes zitten apart hoor,dat doe ik altijd (vin het zelf ook niet leuk om met een vreemd een huis te delen ;-) )
ze beginnen al aardig te wennen aan de geluiden en aan mij en schreeuwen behoorlijk op los (de zon schijnt  :D)
kijk tweety ,minie,sil en kruumel klinken niet het zelfde...dus herkennen (snel) hun naam.
maar als hun namen rijmen zoals phoebus (spreek als:fiebus) en Quibus...raken ze niet in de war? van heeft ze tegen mij of tegen hem?

Kleintjes

Hoihoi,

als je de tijd neemt om ze goed te laten wennen aan hun naam zal dat wel mee vallen. Kennisje van mij had ook 2 parkietjes met bijna dezelfde naam, Gino en Rico. Beide herkenden hun eigen naam ondanks dat ze bijna hetzelfde klinken.

Neem gewoon rustig de tijd en probeer 't af en toe gewoon eens uit. Als 't goed gaat zullen ze na enige tijd reageren als je de naam noemt. Natuurlijk kan 't gebeuren dan je van beide reactie krijgt, dat gebeurd mij ook wel eens; kijken ze me alle 4 eens aan als botsautootjes.

Ik denk dat 't wel allemaal goed gaat komen, als je er maar de tijd voor neemt.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses