Welkom, lieve grasparkiet!

Gestart door nesje, april 13, 2008, 17:00:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nesje

We zijn deze namiddag gaan kijken naar een jonge grasparkiet. Het is hoogstwaarschijnlijk een mannetje.

Zijn naam zal "Prince" zijn.

Ik post deze avond nog fotos.

Ilse*

Hoi nesje,

Wat leuk dat je een grasparkietje hebt aangeschaft :)
Veel plezier met Prince!

Als je foto's wil laten zien, heel erg leuk, maar daarvoor hebben we een speciaal foto-album :) Kijk maar eens: http://album.parkietenweb.nl/index.php
Even gratis registreren met je forumnaam, en dan kunnen we Prince daarin bewonderen :-*
Anders gaat iedereen zijn/haar parkietje op het forum posten en dat is niet de bedoeling ;)

Groetjes, Ilse

NaOmi_W

Hey wat leuk  ;D
Veel plezier ermee! Maar ben ervan overtuigd dat dat wel gaat lukken  :-X

nesje

Prince, onze nieuwe grasparkiet, is reeds goed geïnstalleerd!

We hebben hem met (kleine) kooi in de grote kooi geplaatst met de deur open zodat hij zelf kon kiezen wanneer hij op verkenning ging.

Enkele uren later is hij op de rand komen zitten, maar durfde er niet uit. Met een beetje hulp (een extra stok) is hij er uiteindelijk uitgekropen (lees: gevlogen) om op verkenning te gaan.

Ondertussen heeft hij reeds een groot deel van zijn kooi verkent, en de trosgierst is een heel groot succes! Hij is er al de ganse avond aan het knagen. :-)

Prince heeft ook al wat gevlogen van de ene stok naar de andere. Van klimmen is hij zot, ik kan hem zelfs strelen op zijn buik als hij op de rand zit.

t Is echt een schatje, k denk dat hij snel tam zal zijn!

Fotos heb ik deze avond gepost in het fotoalbum.

Milo-Pixel

Hoi Nesje,

Leuk dat je een nieuw parkietje heb. Ik zou alleen nog wel even wachten met in de kooi gaan, aanraken en los laten vliegen. Je kan je parkietje het beste eerst lekker laten wennen aan de kooi. Dat moet immers zijn plekje worden. Als hij lekker gewend is zou je kunnen beginnen met rustig tam maken. En als hij echt tam is, dan los laten vliegen.

Groetjes, Marit

Ilse*

Citaat van: nesje op april 13, 2008, 17:00:24
...We zijn deze namiddag gaan kijken naar een jonge grasparkiet. Het is hoogstwaarschijnlijk een mannetje...

Hier wou ik toch nog even op reageren ;)
Ik heb de foto's in het foto-album bekeken en Prince heeft een lichtblauwige met witte neusdop, dus ik denk dat het een popje is.
Waarschijnlijk heb je dus een Princess :D

hillie

Wilde je nog even veel plezier wensen met je prince of princess.... :D
Zal wel niet uitmaken wat het is hij/zij zal je veel plezier geven.

groeten hilde