Waterige ontlasting -> wat doen?

Gestart door DarkWolf, april 13, 2008, 13:10:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DarkWolf

Sinds gisterenmiddag heeft Falkor waterige ontlasting. Het groene gedeelt wordt wel gevormd, maar er is een plas water bij. Gisteren maakte ik me nog niet zoveel zorgen, hij heeft wel meer eens zo'n waterige ontlasting maar vandaag heeft hij het ook nog.
Hij oogt niet ziek. Hij eet, kwettert, speelt, zit niet bol,.... Maar ik weet nu niet goed wat ik moet doen. Moet ik hem apart zetten en een lamp op de kooi richten? Moet ik hem iets speciaals van eten/drinken geven? Iemand gaf me de raad suiker in zijn water te doen maar suiker is toch hardstikke slecht voor parkietjes? Als het vanavond nog niet over is, ga ik morgenvoormiddag naar de vogelarts. Gelukkig begint mijn stage pas om 14.30u. Maar liever ga ik niet naar de vogelarts, nog meer slecht nieuws kan ik er nu echt niet bij hebben anders ga ik onderuit.

Bestaat er misschien een mogelijk dat hij een beetje afwasmiddel heeft binnen gekregen? Ik heb gistern hun kooi + speeltjes afgewassen, en misschien heb ik niet genoeg afgespoeld? Maar Bartok die zijn ontlasting is dan wel helemaal goed.

Safrena

Hey Darkwolf

Met suiker zal de persoon bedoelen druivensuiker
Bij parkietjes die diaree hebben en/of zich zwakker voelen kan dit wel een keertje om ze wat aan te sterkken

Hem apart zetten zou ik niet doen, maar je kan wel een lamp op de kooi zetten voor extra warmte

Daarnaast is het inderdaad het beste om morgen toch even langs een vogelarts te gaan als de waterige ontlasting zo blijft

Vele groetjes

DarkWolf

Druivensuiker hebben we niet in huis. Misschien kan ik hem een stukje beschuit geven, had geloof ik ergens gelezen dat dat ook kan werken. En zo meteen hang ik er wat trosgierst in.
Ik hoop dat het vanavond over is..wil hem echt niet kwijt!

Idske

Hey Darkwolf,

Geef Falkor inderdaad wat beschuit of droge cracker, kan nooit kwaad!

Ondanks dat je geen slecht nieuws kan verdragen, ga toch naar de vogelarts, daarmee is Falkor zeker geholpen. :)

Sterkte en een knuffel!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Parkieten-Freak

#4
Waterige ontlasting is niet per definitie diarree. Zolang het groene gedeelte gevormd is, is er eigenlijk geen sprake van diarree.
Bij het soort "natte" uitwerpselen waar jij op doelt, is sprake van een toegenomen urine uitscheiding. Dit kan onder andere veroorzaakt worden door verandering van voedsel (fruit, groente) of veel drinken. Ook sommige ziektes en stress (!!) kunnen een verhoogde urineproductie bij de vogel veroorzaken. Als het morgen niet over is, zou ik wel even een bezoekje aan de dierenarts brengen voor nader onderzoek.
Sterkte!

Lees anders dit artikel even door, wellicht heb je er iets aan. ;)


DarkWolf

Dank je PF. Het artikel heb ik gistern al gelezen.
Verandering van voedsel...2 weken geleden heb ik ander voedsel gekocht ja, maar dat hij daar nu pas last van krijgt vind ik wat laat. Stress kan wel, door de verhuis van kooi gisteren.
Nuja, zijn stukje beschuit is al op..Nu is het afwachten op zijn ontlasting, om te kijken of er al verbetering in zit. in ieder geval denk ik niet dat ik hem vandaag vrij zal laten vliegen.

DarkWolf

Er schiet mij iets binnen..Gisterenochtend (nuja rond 10u :P) heb ik een potje yoghurt gegeten. Falkor & Bartok vlogen op die moment los, en Falkor kwam constant bedelen voor een beetje yoghurt. Toen ik klaar was, heb ik nog een beetje yoghurt bij elkaar geschraapt en hem dat laten opeten. Hij heeft het niet opgegeten, een keer zijn snavel ingestoken en is toen gaan vliegen. Maar zou het soms kunnen dat die yoghurt voor de waterige ontlasting heeft gezorgt?

DarkWolf

Hier mag een slotje op, Falkor maakt weer mooi gevormde ontlasting. Beetje aan de donkere kant, maar dat heeft ie altijd, dus wat mij betreft is ie weer helemaal doodnormaal. Natuurlijk hou ik hem deze week extra in het oog, het 1e dat me niet bevalt en het wordt een ritje naar de vogelarts!