voiliere

Gestart door ciske, april 12, 2008, 23:46:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ciske

Hoi allemaal

Ik laat ook eens weer van me horen ;). lees veel verhalen over het wel en wee. nu heb ik besloten ook een kamervoliere aan te schaffen. is 158 hoog 50 diep en 60 breed groot genoeg voor 4 parkieten? tralieafstand is 1 cm

Gr, Bas

Caradow

Hoi Bas,

Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van de breedte. Hoe breder hoe fijner.. Maar op zich kunnen er in deze maximaal 4 parkietjes. Als je de ruimte hebt, zoek dan een bredere, dat geeft meer ruimte om te fladderen

ciske

veel ruimte heb ik niet. maar ze hebben dagelijks wel de kans om los te vliegen een uur of 7. is meer om te  slapen en te eten en de rest mogen ze los vliegen :) als ik er ben is grootste deel van de dag ;)

NaOmi_W

Zo'n formaat heb ik ook voor mijn 4, de Ferplast Aria. Deze kun je ook bij Roha vinden.
Ze kunnen elkaar prima uit de weg en krijgen het meestal zelfs voor elkaar om op veilige afstand van elkaar te zitten op de hoogste stok wanneer ze proberen te slapen. Ik denk dat er zelfs ook wel 6 in kunnen, maar dan moeten ze echt wel ook los kunnen vliegen. Voor 6 is het net net, en ligt het ook aan hoeveel ruimte je jouw parkietjes gunt.

roha

Yep, ik heb ook zo'n kamervoliere als die van Naomi en wij hebben er 6 in, eh oops tegenwoordig 5. Maar 6 is ook echt de max en dan moeten ze zeker de tijd er ruimte hebben om goed te kunnen vliegen. Maar dat hebben ze bij jou wel!!

ciske

be er even weer :)ik (nou ja mijn exvriendin) heb de voliere via marktplaats. de 26ste komt ie hier heen. ga dan eerst de kooi grondig schoon maken. en dan mogen eerst ciske en ciska erin. een eerdere reactie, van een bredere, heb ik geen ruimte voor, helaas. heb alle mogelijke pleken opgemeten. en als ik een dredere zou hebben zou die voor het raam moeten, en dat is niet goed. maar als ik thuis ben mogn ze lekker los vliegen. en ben grootste deel van de dag this dus ja over ruimte gebrek niet te klagen. ook is die voliere makkelijk op balkon te krijgen een keer, zodat ze in de zomer ook frisse lucht krijgen als t warm is buiten.

Gr, Bas