gooit met eten

Gestart door mervis3, april 06, 2008, 14:04:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mervis3

IS DIT NORMAAL mijn parkiet maakt een rommel hij pleurt al zijn voer naast zijn kooi is dit normaal? wat is eraan te doen

Jacko

De meeste parkietjes zijn nou eenmaal rommelmakers.
Hoeveel voer heb je in het voerbakje zitten? Zit 'ie helemaal vol of gewoon een laagje?
En hoe oud is je vogeltje? Jonkies zijn bekend met in hun voerbakje gaan zitten.


Parkieten-Freak

Citaat van: mervis3 op april 06, 2008, 14:04:43
IS DIT NORMAAL mijn parkiet maakt een rommel hij pleurt al zijn voer naast zijn kooi is dit normaal? wat is eraan te doen

Trek in wat leesvoer?
Enjoy it!


Caradow

Citaat van: mervis3 op april 06, 2008, 14:04:43
IS DIT NORMAAL mijn parkiet maakt een rommel hij pleurt al zijn voer naast zijn kooi is dit normaal? wat is eraan te doen

Wat mij betreft mag je wel een normaler en netter taalgebruik hanteren hoor! Wij pleuren niet, wij gooien nog altijd...

Milo-Pixel

Parkietjes zijn goed in rommel maken, dit is volkome normaal parkietengedrag. Ik vind dagelijks houtsnippers buiten de kooi, zaadschilletjes, fruit of groente stukjes, poepjes van het losvliegen, veertjes en ga zo maar door. Er is een simpele oplossing: een kruimeldief of stofzuiger pakken, en alles is zo weer netjes en het is nog geen 5 minuutjes werk.

Groetjes, Marit

mervis3

ja het is een meisje en ze is nog jong ? mijn zus heeft net wat krant eromheen gedaan een iets hogere laag is dat goed? groetjes mervis';)

roha

Nee dat is niet goed. Kranten bevatten inkt, waarin giftige stoffen zitten. De parkiet kan aan de krant gaan knagen met alle gevolgen van dien.


mervis3

ooww nee toch ik scheur het er snel af dankje wel zonder jou was ik mijn parkietje kwijt :o >:(ik kan niet zonder haar echt heel bedankt ik haal het zoo weg groetjes mervis3 8)

Demelza

In Amerika hebben ze er dit op verzonnen:

Ook heel makkelijk zelf te maken.

simpy

Mijn parkiet Tweety deed dit vroeger ook altijd. Op een gegeven moment ben ik gewoon minder eten in het eetbakje gaan doen, zodat het moeilijker werd voor haar. Nu doet het het (bijna) nooit meer.

Wat voor eetbakje heb je eigenlijk??