parkietenboom goed of fout??

Gestart door franka, april 09, 2008, 23:06:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

franka

hoi allemaal,

adam & eva hebben een ( voor ons mooie ) boom te beschikking, hij bestaat uit een aantal takken met daarom heem een kabel ( eva mist nagels dus die heeft anders geen hou vast  ;) )
maar nu vraag ik me toch af of wat wij doen wel goed is ze hebben amper aandacht voor de boom en gaan er ook niet vaak heen. er hangt trosgierst in en een spiegel, wat andere speeltijs en hij is verbonden met de kooi met een trappetje.

maakt het dan uit of we een "officiele" parkieten boom kopen of is die van ons ook goed??




franka

nog even wat foto's ter verduidelijking



[verwijderd door de beheerder]

Kleintjes

Hoihoi,

ik zou de kabel vervangen door sisal touw (meestal te vinden bij bouwmarkten en in supermarkten bij 't kantoor materiaal/ hobby). De kabel die je hebt gebruikt is zo te zien met 'n plastic coating. Plastic is gevaarlijk omdat deze vaak giftige stoffen bevatten die ze binnen kunnen krijgen als ze er aan knabbelen.

Sisal touw is ongevaarlijk, mits er geen lussen of andere enge dingen aan zitten (losse draden bv.) en kan geen kwaad als ze hieraan knagen.

Met de zoekfunctie kun je vele voorbeelden vinden van parkietenbomen, sommige hebben er heuse BOMEN van gemaakt die bijna kamerbreed zijn!

Dat ze er niet heen gaan kan zijn omdat ze geen zin hebben of omdat ze de boom niet kennen, als dat zo is dan zul je gewoon geduld moeten hebben en afwachten of ze de boom interessant vinden en op onderzoek uit gaan. Meer kun je eigenlijk niet doen. Je kan ook, om hun interesse op te wekken, zelf met de speeltjes in de boom spelen (klinkt beetje vreemd maar ja hihi), soms komen ze dan kijken waar hun baasje dan zo enthousiast / blij mee is.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

franka

hey hey,

ja we hebben al overal gelezen dat we met ze moeten spelen  ::) dat gaan we dan ook maar eens proberen, we zaten al te twijfelen inderdaad over de kabel maar we dachten dat eva er anders helemaal niet op zou kunnen.

ik denk ook dat we door al jullie leuke verhalen een beetje gaan twijfelen maar aan de andere kant hebben we ze nog maar 2 weken... en zijn ze misschien nog niet goed gewend. we hebben ze uit een dieren winkel en de 2de dag zaten ze al op onze hand en schouder misschien zijn we daardoor wat te hard van stapel gelopen.

maar als er mensen zijn die ook een echte boom hebben dan moet die van ons ook goed zijn, is er een kans dat ze de boom te druk vinden met zoveel speeltjes erin?

groetjes en een tjilp van adam en eva

Safrena

Hey Franka

Ik heb hier twee echte fruitbomen staan, weliswaar gesnoeid zodat ie niet meer kan groeien  ;)
En daar hangen ook heel wat speeltje in  ;)

Jouw boom is helemaal prima, op inderdaad een ding na zoals kleintjes al zei: " vervang de kabel door sisaltouw" sisaltouw is niet zo duur en is veel beter en veiliger voor je parkietjes  ;)

Tja, jouw parkietjes zijn nog maar 2 weken bij jullie, dus je zal nog wat geduld moeten hebben ;)
Je hoeft niet te gaan twijfelen door de leuke verhalen die je soms leest, vaak gaat dit over parkietjes die al langer dan twee weken bij iemand zijn

Heb een beetje geduld, blijf lekker met ze oefenen en binnen een paar weken kun ook jij leuke verhalen vertellen van jouw lieverdjes  ;)

Vele groetjes

Jetske

Een erg leuke boom!

Je parkietjes moeten nog even wennen. Toen wij een speeltuin hadden gekocht hadden ze er in het begin ook geen aandacht voor, was nog een beetje eng. Nu zijn ze er gek op!

simpy

Erg leuke boom! Hadden mijn parkieten maar zo'n leuke!

Je hebt je parkietjes nog maar net 2 weken. Ze kennen nauwelijks hun eigen kooi en u gaat er al vanuit dat ze al tevreden in de boom moeten gaan zitten.

Geef ze wat tijd, ze moeten hun eigen kooi + woonkamer + boom + misschien wel elkaar nog ontdekken. Wees gerust, ze komen heus wel.

Groetjes Simone

franka

#7
hoi allemaal,

mijn baasje heeft het erg slim aangepakt, ze hebben meer speeltjes in de boom gehangen en ze hebben er flink mee gespeeld en de boom een beetje aangepast.
en raad eens? we vonden het vanaf dag 1 al leuk!
ze hebben er ook een soort rare groene slierten bij gezet ( die hebben we nu ook in onze kooi ) ik geloof dat ze het gras noemen  ??? dit raad ik aan voor al onze mede parkietenvriendjes want het is erg lekker en leuk om mee te spelen!

nou ik ga weer lekker klimmen en klauteren in mijn boom

doei doei

oja ik (adam) zit in het gras mijn chickie eva op de ladder

foto verkleind, aub ene volgende keer een kleiner formaat kiezen ;) gr Caradow

[verwijderd door de beheerder]

DarkWolf

;D Zo te zien vinden jou parkieten het heel leuk. Een applausje voor de baasjes

Caviaplanet

 :D Ze boffen, met zo'n mooie boom. Ziet er goed uit zeg  ;D
Groetjes
Jolanda

franka

dank jullie wel voor alle lieve berichten, weet niet wat er precies is verbeterd maar ze zitten er nu steeds vaker in welis waar alleen om te eten :D maar ben al erg blij, ook hebben ze een speeltuintje op de konijnenkooi want daat zitten ze nog veel liever op en als die staart zo door de tralies hangt ben ik bank dat een van mijn konijnen toch gaat happen ( iets door de tralies is voor hun eten ) ook van de speeltuin maken ze nu gebruik dus ik ben super blij met mijn geveerde vrienden  :-* :-*

DarkWolf

Waarschijnlijk hangen er nu speeltjes in die hun intresse wel opwekt. Falkor bv is zot van belletjes, en Bartok van touwtjes om aan te knabbelen, hang ik dat niet omhoog dan wordt er ook niet gespeeld.

franka

jah ik heb er een lintje ingehangen daar speelde sze in hun kooi al mee dat heb ik eruit gehaald en in de boom gehangen, adan is meer van de belletjes en eva vind het leuk om knopen uit elkaat te halen :D maffe beesten haha