Jongen 4.5 week oud en pop heeft al 2 eieren gelegd, wat te doen?

Gestart door iwan, april 09, 2008, 20:23:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

iwan

Ik heb nu 2 jongen van 4 weken en 1 van 3 weken oud en de pop heeft weer een eitje
gelegd en weer gaan broeden. Wat is het verstandigste om te doen?

Groetjes Iwan

Demelza


Mars

Ik zou er voor kiezen het eitje te schudden of vervangen voor een nepeitje en dan zodra de jongste een paar dagen veel op de stok zit (4 weken???) het blok weghalen. Nog een keer meteen broeden is wel heel zwaar.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

iwan

De jongen worden nog steeds gevoed.

groetjes iwan

iwan

De pop heeft van de week 1 ei gelegd en heb het ei weggehaald na 1 dag maar heeft nu alweer een ei gelegd maar weet niet of de jongen
nog gevoed worden door haar of dat de man helpt met voeden.
Groetjes Iwan

Safrena

#5
Hey Iwan

Ik heb dit berichtje samengevoegd met jouw vorige berichtje , zo blijft het duidelijker voor iedereen omdat het over hetzelfde gaat
Je kan dan in dit onderwerp blijven posten over je broedproces ;)

Zoals ik dus lees heb jij de raad van Marcia niet opgevolgd om het eitje te schudden en laten liggen of vervangen door een nepeitje.
Je hebt het eitje gewoon weggehaald, en dat is niet verstandig

Daarnaast zeg je in een vorig berichtje dat de kleintjes nog steeds eten krijgen, en nu weet je het niet meer :-\

Ten eerst kun je beter de raad opvolgen die je van Marcia al gekregen hebt en de eitjes schudden en terug leggen.
Daarnaast kun je ook beter mams en de kleintjes even een paar uur zonder te storen in het oog houden of de kleintjes nog eten krijgen door haar, of door paps

Als ze kleintjes eten krijgen en niet aangevallen worden hoef je voorlopig niks te doen, behalve ieder gelegd eitje te schudden

Vele groetjes