Mijnvogel Eet Aleen Zaad

Gestart door darth vader, juli 13, 2005, 20:54:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

darth vader

hoi allemaal mijn vogel croky eet aleen maar zaad voer

en is bang voor kleine stukjes appel of banaan sla eet hij ook niet bijna geen groenvoer en helaas ook geen ei voer maar dat geef ik hem ook niet zo vaak en hij is behoorlijk gezond komt dit omdat hij nog jong is of omdat hij gewoon kieskeurig is
ik geef hem wel eens wat trosgierst hier is hij ook dol op

Lees de forum regels even:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=326

Hieruit zie je dat foto's met geen reden gewoon worden verwijderd en dus ook niet zijn toegestaan.

en dat HELP ME PLEASE is ook niet nodig ;).

Gr J.

Safrena

Hey darth vader


Welkom op het forum

Dit kan zeker komen omdat je parkietje nog jong is dat hij/zij nog geen groentjes of fruit wil eten.

Gewoon blijven aanbieden is de beste oplossing ;)
Of je kan het je parkietje voor doen als ie bij je zit of jij bij hem bent door lekker in die appel te bijten en te smakken.
Parkietjes zijn van nature heel vieuwsgierig en die nieuwsgierigheid overwint het uiteindelijk en je parkietje zal dan ook willen proeven. ;)

en een keer ze de smaak te pakken hebben  :P

Trosgierst geef je beste maar een halve sliert per week ;)

vele groetjes

Anita & Marisa

Hoi hoi,

We zijn het helemaal met Safrena eens, gewoon blijven proberen  ;)
Als je je parkietje "xtravital" voer geeft, krijgt je parkiet al veel vitaminen binnen. Gebruik je "gewoon" parkietenzaad, dan is het misschien verstandig om over te stappen op "Xtravital". Hier zit (bijna) alles in wat je parkietje nodig heeft.

Veel liefs,
Anita en Marisa.

darth vader

bedankt ik zal overstappen

maar nu nog een vraag ik heb een boekje daar staat in dat je parkieten
ook gras en onkruid kan geven is dit waar???

Safrena

Hey darth vader

Ja een parkietje mag gras eten en andere kruiden maar pas op waar je het vandaan hebt  ;)

Lees maar even onderstaande topics ;)

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=1015

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=825

Vele groetjes

Anita & Marisa

#5
Yep, inderdaad! Dit vinden ze heerlijk en het is gezond.
Zorg er wel voor dat er geen bestrijdingsmiddelen zijn gebruikt, dus niet zomaar overal gras en andere dingen vandaan halen.

Je kunt ook een bio-box kopen (zie 2e link van Safrena)  ;). Ze vinden het heeerlijk en binnen de korste keren is je bio-box weer kaal  :D

Veel liefs,
Anita en Marisa.

mo35

CiteerYep, inderdaad! Dit vinden ze heerlijk en het is gezond.
Zorg er wel voor dat er geen bestrijdingsmiddelen zijn gebruikt, dus niet zomaar overal gras en andere dingen vandaan halen.

Je kunt ook een bio-box kopen (zie 2e link van Safrena)  ;). Ze vinden het heeerlijk en binnen de korste keren is je bio-box weer kaal  :D

Veel liefs,
Anita en Marisa.
[snapback]7652[/snapback]
hallo even een vraag hoe vaak geef jij je parkiet eten gr

monique kops

Jorijn

Citeerhallo even een vraag hoe vaak geef jij je parkiet eten gr

monique kops
[snapback]7685[/snapback]

normaal zit er een bakje bij je kooi.
Daar doe je per dag 10 gram zaad in (per parkiet)
en je hebt je parkiet eten gegeven :D
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Anita & Marisa

Elke dag geven wij onze parkiet anderhalve schep Xtravital.
's ochtends een volle schep (en ietsje erbij) en 's avonds een halve schep, voordat hij gaat slapen.

Je kunt hem ook 's ochtends gewoon anderhalve schep Xtravital geven.

Elke dag vers voer is belangrijk!!!!

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Chantalleke

Hoi,

Sjefke is al 3 jaar en heeft nooit echt iets anders gegeten dan zaadjes. We gebruiken al wel sinds dag 1 Xtravital. Heel soms probeert hij een stukje aardbei of komt mijn nectarine proeven, maar over het algemeen is alles wat ie niet kent eng en gooit hij zijn kooi uit. Ik was ook stomverbaasd dat ie ook geen trosgierst wilde of appel. Ik was ook wel bang dat hij dan misschien te weinig vitamines zou krijgen, maar mij vertelden ze ook zolang je een goede voersoort gebruikt het niet erg is. Dus we laten ons ventje maar gewoon zijn eigen willetje hebben.

Wat ik me wel eens afvraag is of Sjefke niet te dik is. Hij krijgt elke dag maar 1 schepje Xtravital en nog gewoon een klein beetje parkietenzaad (waar dus volgens mij geen enkele vitamine of iets van krachtvoer in zit) Sjefke wegen wordt een onmogelijk taak, hoe weet ik nu of ie niet te dik is?

Chantal

Sonja

#10
Hoi Chantal,

Anderhalf schepje XtraVital per dag per parkiet is voldoende. Zo eten ze alles op, en krijgen ze geen vitaminetekort.
Met fruit en groenvoer is het gewoon een kwestie van aan blijven bieden. Wat de boer niet kent, dat eet hij niet, geldt ook voor parkietjes. :P
Of eet zelf een appel o.i.d., in het bijzijn van je parkiet, en laat goed (overdreven zelfs) merken hoe verschrikkelijk lekker dat wel niet is. De meeste parkietjes worden zo toch wel nieuwsgierig gemaakt, en willen ook proeven.  ;) . Safrena schreef het ook al.
Er zijn niet veel parkietjes die geen trosgierst lusten, maar er zijn altijd uitzonderingen.
Bij parkietjes met een normaal gewicht (ca. tussen de 30 en 50 gram), moet het borstbeen nog te voelen zijn.
Als je het niet meer voelt, is hij te dik, en als het te scherp aanvoelt, is hij te mager.
Als je je parkietje bovenstaande hoeveelheid voedsel geeft per dag, en wat fruit en groenvoer, terwijl hij ook nog vaak lekker mag rondvliegen, denk ik niet dat hij snel te dik zal worden.

Veel plezier met Sjefke! ;)

Groetjes, Sonja.

jessay

Ik heb mijn helaas overleden lutino parkiet ook zes jaar aldoor alles aangeboden. Soms moeten ze het niet.
Opzich kan het volgens mij weinig kwaad. Probeer af en toe iets nieuws uit. Misschien ook dat papje met rosvice (ook daar zitten veel vitamine in).

Als een dier voedsel nodig heeft zal het dat zeker eten. Zo zijn dieren en ook mensen trouwens geprogrammeerd.

gr jessica

Wendy

Hoi,

bij mij parkiet (pietje) heeft het bijna 3 jaar geduurt voordat hij aan het fruit durfde.
Nu eet hij appel en sla en ook groente, namelijk aardappel.

Wendy