Maak me zorgen over m'n Bonte boertje...

Gestart door Loves budgies ant parrots, april 07, 2008, 17:54:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Loves budgies ant parrots

Sinds een paar dagen kotst hij, tenminste dat geloof ik.
Hij doet heel raar met ze'n nekje: "op en neer" en vrijdag kwam er zelfs een bonkje kots uit!! :o
Sinds dien doet hij dat telkens met z'n kopje maar ik heb geen kots meer gezien.
Weet iemand wat er aan de hand is en wat er tegen te doen is??
Verder doet ie nog wel normaal alleen hij heeft het vaak wel na het eten.
Bvd.

Caradow

#1
Jou BBtje zit nog aan de papvoeding he?

Heb je wel ervaring met handopfok?
Omdat het zich steeds voordoet na het eten, zou ik je willen aanraden om contact op te nemen met ene vogelarts. het zou kunen dat er iets niet goed is met de krop of dat er iets niet goed gaat met het voeren. En zeker advies inwinnen bij de kweker (hoewel ik er uberhaupt geen voorstander van ben als ze de dieren al weg doen wanneer deze nog niet zelfstandig zijn)

Maar het is heel belangrijk dat je zeker in de aktie gaat. Er kan zoveel mis gaan bij handopfok...

Verder zou ik je ook zeker willen aanraden om ook te gaan meelezen op een papegaaienforum, deze kunnen je nu en in de toekomst zeker veel beter adviseren dan wij hier.. Een grasparkietje is toch niet te vergelijken ;)
(bijv. Parkieten-land.nl..  (Ja er staat parkieten, maar het gaat zeker ook over papegaaien))

Loves budgies ant parrots

Inmiddels krijgt hij (bijna) geen pap meer.
Ik heb het 2 x gedaan en toen ging het toppie. Ik ga ook even medicijnen kopen enzo, maar straks is het gewoon wat anders.
Loop ook al een paar weken bij een papegaaien forum, heb het er op gezet dus ben benieuwd. Nou ja even afwachten maar.
Ik dacht eerst ook gelijk aan zijn kropje maar hij heeft maar 1x gebraakt weet het niet meer hoor. Ik hoop dat het forum meer info geven kan.
Bedankt!!

Caradow

Citaat van: Loves budgies ant parrots op april 07, 2008, 18:38:59

Ik ga ook even medicijnen kopen enzo, maar straks is het gewoon wat anders.


Medicijnen kopen? Wat voor medicijnen dan, op voorschrift van een vogelarts?

Loves budgies ant parrots