zelf kamer volliere maken.

Gestart door richmomo, april 07, 2008, 21:19:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

richmomo

ik wil eigenlijk een kamer voliere zelf maken en dan intotaal 4 parkietjes er in nu is mijn vraag waar moet ik op letten en wie heeft er eventueel een voorbeeld van een zelf gemaakte.
hij moet wel verplaats baar zijn zo dat ie in de zomer met het mooie weer buiten kan staan.
en verder grote maakt niet veel uit ik dacht zelf 2 bij 2 of zo


Caradow

Hoe wil jij een voliere van 2x2 in de zomer buiten krijgen? Heb jij zulke hoge of brede buitendeuren?

richmomo

ja dat topic zag ik net thanx

we hebben een gote schuifpui :) ;D

Demelza

Welke diepte zit je aan te denken?

richmomo

ja dat weet ik niet ik weet niet wat voldoende is zat meer te denken aan cm of 40

Caradow

40 is erg krap, ik zou zelf eerder voor 60 gaan.

Ilse*

Als je een voliere die voor zowel binnen als buiten kan, zou ik, zoals Caradow al schreef, hem niet twee meter lang maken... en ook niet zo hoog.

Lengte is wel belangrijker dan hoogte, maar je moet hem wel gemakkelijk naar buiten kunnen krijgen en niet met moeite door die schuifpui wrikken ;)

Als je toch een zo groot mogelijke voliere wil voor vier parkietjes dacht ik aan (ongeveer) de volgende maten:
Lengte: 120 - 160 cm
Diepte: 60 cm
Hoogte: 175

Ik heb een voliere van 90 bij 60 en +\- 170 hoog, en die is al geweldig groot :)
Dus wil niet een zo groot mogelijke voliere hebben, maar denk er ook aan dat hij nog steeds goed te gebruiken en stevig is.

richmomo

ja ik zag er een op marktplaats en heb er nu een mail achter aan gestuurd is een papagaaien kooi jackkooi weet niet of de tralies te ver uitelkaar staan dat de parkietjes er uitkruipen
staat bij voor papagaaien of grote parkieten

Moppers

Kooien voor papegaaien en grote parkieten hebben een te grote tralieafstand voor grasparkietjes. En het gaat er daarbij niet om of ze door de tralies kunnen ontsnappen. Het gaat erom dat ze hun hoofdje er misschien doorheen kunnen krijgen, dan vast komen te zitten, en zichzelf bezeren of zelfs ophangen. Geen ontsnappingsgevaar dus, maar puur veiligheid.

Caradow

En jockkooi is zeker niet geschikt voor grasparkietjes en raad ik je dan ook ten zeerste af. Er staan regelmatig voordelige kamervolieres op marktplaats, maar ook nieuw zijn de prijzen niet altijd even extreem. Ik zou gewoon eens goed rondkijken, maar kijk wel goed uit dat het gene papegaaienkooi oid is wat je koopt, want dat is vragen om problemen.

richmomo

http://link.marktplaats.nl/159821198 is het geworden ga het vanavond halen  ;D nu nog eens jonge parkietjes man en vrouw.

Caradow

Veel plezier met de voliere :)

en dan kan er hier wel een slotje op ;)