Gedrag vraag nieuwe parkieten

Gestart door franka, april 07, 2008, 18:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

franka

hallo allemaal,

ik ben hier nieuw, heb sinds 2 weken 2 parkietjes ze zijn nu 10 a 11 weken en komen uit een dierenwinkel.
we vermoeden dat we een mannetje en een pop hebben maar dit is niet zeker.

het mannetje adam is redelijk tam hij komt op je vinger zitten en vliegt af en toe rond, het popje eva doet dit niet als je haar vinger bij haar houd bijt ze maar gaat uiteindelijk toch zitten.

nou heb ik zelf geen ervaring met parkieten maar naar mijn idee zijn ze ook veel te rustig. ze hebben een parkieten boom die gekoppeld is aan hun kooi en ze gaan daar niet echt heen ook spelen ze niet met het speelgoed ze willen niet in hun badje.

mijn vraag is dan ook is dit gedrag normaal??

alvast bedankt Franka

Safrena

Hey Franka

Welkom op het forum

Je parkietjes zijn nog jong en ze zijn nog maar twee weken bij jou, en dus heel normaal dat ze nog rustig zijn
Ze moeten namelijk ook nog aan alles rustig wennen  ;)

Wacht maar af tot ze goed gewend zijn aan jou en hun nieuwe omgegeving  ;D

tips over bijten en tam maken kun je vinden op onderstaande links  ;)

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

http://www.parkietenfreak.nl/r-croky's_column3.php

Vele groetjes en veel plezier met je twee nieuwe vriendjes  ;)

franka

zal proberen wat geduldiger te zijn,

ze komen ook wel sporadisch hun kooi uit vanacht bv om 5 uur stond adam naast mijn kussen :D we hebben de kooi nu dus s'nachts weer gewoon dicht.

heb een fruitspies voor ze gemaakt maar mijn vriend is bang voor diaree ( kan dit kwaad? ) er zitten druiven tomaat sla en sinasappel aan.

Caradow

Je moet ze nooit de mogelijkheid geven tot vrij vliegen wanneer er gene toezcht is. Een ongeluk zit in een klein hoekje!

Zo is er bij een ander forumlid hier een keer snachts haar parkietje per ongeluk uit de kooi ontsnapt.. En die wilde ook lekker bij haar komen zitten.. ze heeft het parkietje in haar slaap per ongeluk doodgedrukt....

Nat fruit kan kan nattere ontlasting geven, teveel sla kan echt diarree geven.


franka

o wat erg, we hebben ze eigenlijk nooit los zonder toezicht denk dat we de kooi vergeten zijn dicht te doen.

dank jullie wel voor de reacties