Landelijke Inspectie Dienst

Gestart door Hetty, februari 06, 2008, 20:57:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hetty

Ik heb gisteren de 'Landelijke Inspectie Dienst gebeld'. Ik zag nl. hier bij een dierenwinkel een aantal vogels zitten die voor de helft van de prijs waren (ze moesten dus weg) Ze zagen er niet best uit. Een diamantduifje had een kapotte kop en kaal. Ik heb daar een tijdje staan kijken en toen ik thuis was, heb ik gebeld. Mijn klacht werd in de computer gezet en nu gaat er iemand kijken. Ik krijg een brief van hun met de bevindingen, dus ik wacht af!!

Diana

Jeetje dat heb je goed gedaan hoor. Ik zal dat ook gelijk doen als ik zoiets zal zien. Arme beestjes daar  :(

Laat je het nog even weten hoe het is afgelopen als je meer weet?

Groetjes Diana

roha

Dit vind ik heel erg, dat ze vogels in de uitverkoop gooien terwijl je kan zien dat ze eerst medische hulp nodig hebben. Schandalig!
Goed van je dat je de inspectiedienst hier over hebt geinformeerd. Ben benieuwd wat ze er aan kunnen doen. Laat je even weten als je de brief hebt ontvangen?

Hetty

Ik laat wel even weten hoe het verder is gegaan als ik de brief heb ontvangen!!

hillie

Hoi Hetty,

Ja wat sommige winkels wel niet doen om van hun slechte dieren af te komen.
Maar ja gelukkig zijn er ook nog goeie mensen op de wereld....
Is goed wat je gedaan heb en ik hoop dat ze er iets aan doen.
Jij heb je best gedaan.
We horen wel verder van je hè.

groetjes hilde

Caviaplanet

Jeetje zeg, wat idioot om dieren in de aanbieding te gooien op die manier. Goed dat je hebt gebeld.
Groetjes
Jolanda

Egel007

Echt schaamtelijk dat sommige winkeleigenaren zo met hun diertjes om kunnen gaan! Een echte dierenvriend zou eigenlijk de eigenaar van een dierenwinkel moeten zijn. Dit is namelijk verre van de enige die zo met hun diertjes omgaan. Het komt heel vaak voor dat dieren met korting of de helft van de prijs worden verkocht waar nog medische hulp aan te pas moet komen. Schandalig gewoon! Heel erg verstandig en juist van je om te bellen. Ikzelf had het ook acuut gedaan! Inmiddels al een brief ontvangen, of nog niet?
In Nederland moesten ze hier ook wat feller in zijn, wat betreft straffen uitdelen voor het "mishandelen" (in dit geval) van dieren, net zoals in Amerika.

Groetjes!

Hetty

Ik heb gisteren een brief van de Landelijke Inspectiedienst gekregen, ze hebben mijn klacht in behandeling genomen, ik kan over 4 weken bellen en dan horen wat ze hebben geconstateerd en wat er aan is gedaan!

Mars

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Dat heb je heel goed gedaan Hetty!


Diana

Goed gedaan Hetty we wachten het wel af dan hoop dat ze aangepakt worden.

Siempke

Goed gedaan hetty  ;D Hopelijk komt het allemaal weer goed met die arme vogels  :(

Demelza


Hetty

Ze zijn wezen kijken en vonden het er goed uitzien, dus er wordt niks gedaan!

Jasmin

Nouja wat raar zeg >:(
Iedereen kan toch zien dat er iets mis is met die dieren.
Ik vind het echt raar

Jasmin

Demelza

Misschien heeft het te lang geduurd voordat ze zijn gaan kijken...

Ingsu

Ik denk dat de dieren in kwestie inderdaad al waren verkocht [of misschien toch behandeld?]
Het trekt mensen altijd als er iets "goedkoop" weg wordt gedaan, helaas ook met dieren... :S

Annika

vermoedelijk zijn de zielige diertjes allang weg, ofwel meegenomen door iemand, ofwel dood gegaan en als het er op het moment dat de inspectie gaat kijken goed uitziet krijg je zo'n brief.
Ik heb dat ook gehad, helaas, weinig aan te doen.
Wellicht gaan ze op een ander tijdstip nogmaals kijken.
Mocht je ooit weer zoiets zien, gewoon weer bellen hoor!