Prater in aantocht!

Gestart door Jacko, april 04, 2008, 13:30:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacko

Woehoe blij ;D

Ben nu al een godganze tijd bezig met spraakles bij Juut.
Gaat hier vooral om de woordjes 'Hallo' en 'kus-geluidjes'zegmaar.
Sinds vorige week begint ze al een beetje met de klankjes van Ha-Lo en die kusjes komen ook een beetje.. blij ;D
Eerst dacht ik dat 't verbeelding was maar ben er nu toch wel vrij zeker van.. Ga er nu zeker mee door, en hoop dat 't lukt.

Groetjes :D


Milo-Pixel

Leuk dat het lijkt te lukken ;) Zeker als je er zo veel tijd in steekt.

Groetjes, Marit

marianne vermaas

Leuk hoor,het begin is er,Ja je moet veel geduld hebben.
veel succes.
groetjes Marian

hillie

Wat fijn dat ze gaat praten.
Zo zie je maar weer dat je geduld weer beloond wordt.

groetjes hilde

Jasmin

leuk dat het lukt met praten :D
Succes!

Groetjes jasmin

Jacko

Bedankt voor de reacties  ;)
Ik hoop echt dat het lukt, vooral omdat dit de eerste is waarbij het redelijk de goede kant op gaat.
We blijven proberen.

Groetjes

Fenixjuh

Hey!!
de eerste gedachte is inderdaad vaak 'ik verbeeld het me'. Een paar weken later ga je pas denken, waarschijnlijk had ik het al die tijd mis, en kon ze al praten  :D
In elk geval veel succes met het oefenen, ga zo door  ;D
groetjes!!

ciske

ciske begint al een aardige woordenschat te krijgen. hallo, ciska kom eens, sorry, kusje? en leuke fluitgeluidjes zoals de bel en de telefoon :)

Milo-Pixel

Citaat van: ciske op april 29, 2008, 11:58:29
ciske begint al een aardige woordenschat te krijgen. hallo, ciska kom eens, sorry, kusje? en leuke fluitgeluidjes zoals de bel en de telefoon :)

Leuk zeg, dat kletsen  :) Hier word ik nu iedere ochtend wakker van mijn valkje die de cavia nadoet uit de dierenwinkel  :P Ik wil later als hij tam is, ook proberen hem te laten kletsen.

Jacko

Mwa, 't gaat hier niet echt super.
Ze is nogsteeds een beetje bezig met de basis van een woordje, maar om nou echt te zeggen dat je wat hoort- nee..
Ga voorlopig nog wel door, en hoop dat 't alsnog lukt ^^

Even een vraag voor mensen die wel een pratertje hebben:
Is er een bepaald ''kenmerk'' zo dat je kan zien dat 't wel eraan komt?

Sonja

Hoi Jacko,

Dat kun je hier lezen:
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

......en met de zoekfunctie vind je nog veel meer info over het leren praten. ;)

Groetjes, Sonja.

Moppers

Mijn ervaring met praters is dat ze als ze in zichzelf zitten te brabbelen, ze ook de geleerde woordjes en zinnetjes voorbij laten komen.
En houdt er rekening mee dat ze niet altijd even makkelijk te verstaan zijn. Ik deed er een maand over om 1 woordje van mijn valkje te verstaan (hij kon het al toen ik hem adopteerde), dat was 'hallo'. Nog een maand later verstond ik tot mijn grote verbazing een ander woord (het gvd scheldwoord, vandaar mijn verbazing). Inmiddels versta ik niets meer van wat hij zegt, hij brabbelt nog wel eens wat, maar ik train hem dan ook niet. Het is dus ook een kwestie van bijhouden.

En als de basis er al is, dan ben je al een heel eind op weg. Het toont dat ze het kan leren en dat ze het ook snapt, dus dan moet het wel goedkomen als je zo doorgaat.
Succes!

Deniese

Als hij een gedeelte van het woordje wat je aan het leren bent zegt/ brabbelt dan heel entausiast reageren van goedzoo! of jaaa! en dan het hele woordje nog een aantal keer herhalen! :D

Zo heeft mijn speedy het ook geleerd en hij kan nu kusje, poepje (en beide geluidjes;)) en zijn eigen naampje.

Succes! het begin is er!

ciske

ik doe er helemaal geen moeite voor. maar vaak zit ie als er bezoek is op mijn schouder en rekt helemaal met zijn koppie richting mijn mond om te horen wat ik zeg

Jacko

Bedankt voor de antwoorden, we houden de moed erin! ;)