waarschijnlijkk onschuldig bijten

Gestart door kokkol, april 04, 2008, 11:43:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kokkol

hallo allemaal,

Ik zal me eerst maar eens voorstellen ik ben iwan en ben in het bezit van 4 hele lieve grasjes ;D
deze zitten met zijn 4en samen in een gezellige huiskamer voilere.

Nu heb ik sinds een week of twee een jonge purrhura perlat lepida erbij  (in een aparte kooi)
mijn pyrrhura is nog erg jong nu een week of zeven en krijgt nog netjes zijn pap en groeit als kool!
op het moment dat ik hem uit zijn kooi ga halen om te voeren of te kroelen moet ik mijn hand in de kooi steken :D op dit moment denkt hij natuurlijk maar aan een ding en dat is eten en komt hij met een noodgang op mijn hand afgestoven.
Nu heeft ie de laatste dagen de gewoonte om op het moment dat hij bij mijn hand is in mijn hand te bijten (dit is nu nog niet erg want heel heel hard bijten doet hij niet) maar als hij dit ook gaat doen als hij volgroeit is word ik daar minder gelukkig van :(

Heeft iemand een goed idee of mischien dezelfde ervaring dan hoor ik het graag!

alvast bedankt groetjes iwan


ps. op het moment dat hij uit de kooi is bijt hij nooit in mijn hand maar zoekt hij mijn handen zelfs op om tegenaan te liggen

kokkol

mischien een beetje stom maar een pyrrhura perlata lepida is een parel parkiet (dit is voor de genen die dit niet wisten) :P

Safrena

Hey Kokol

Welkom op het fourm

Tips over het bijten en het afleren van bijten kun je vinden op onderstaande link  ;)

http://www.parkietenfreak.nl/r-croky's_column3.php

Vele groetjes

kokkol

dankjewel voor het snelle antwoord

Het is voor mijn gevoel lastig om zo'n jong parkietje te corrigeren omdat ze weet dat er op dat moment een spuit met pap aankomt!

Zelf had ik een beetje het idee dat dit bijten niet met opzet gebeurt maar dat hij mijn hand in verband brengt met voer???
Buiten het voeren om zoekt hij namenlijk alleen maar mijn handen op om lekker warm in te kroelen, in zo'n situatie heeft hij nog nooit gebeten.

En hoe corrigeer je zo'n jong parkietje als hij eenmaal weet dat hij gaat eten? (dan heeft hij alleen maar oog voor zijn pap!)

Mischien vergis ik me wel in wat hij al wel en niet snapt op deze leeftijd hoor.

groetjes iwan


Caradow

Het gedrag van een pyrrhura is voor mijn gevoel meer onder de noemer van grote parkieten en papegaaien te scharen en ik denk persoonlijk dan ook dat je je vraag beter kunt stellen op een forum waar men meer kennis heeft van deze soort. Op parkieten-land.nl zijn meerdere pyrrhura-eigenaren aktief. Ik denk dat ze je daar beter kunnen helpen dan wij hier.